AnonymBruker Skrevet 19. desember 2010 #1 Skrevet 19. desember 2010 Dette er sikkert et veldig dumt spørsmål, men jeg håper noen kan ta seg tid til å svare likevel Hvor lenge holder papir seg pent? Da tenker jeg på f.eks misfarge og strukturen. Dersom jeg f.eks lager ett bursdagskort med forskjellige typer papir, lim og ymse pynt, vil det være like pent om tre år?
¤ Lykke ¤ Skrevet 19. desember 2010 #2 Skrevet 19. desember 2010 (endret) Spørs vel hvordan personen tar vare på det? Det finnes jo papirer som er mange 100 år gamle som fremdeles er fine. Om man f.eks rammer det inn vil det jo holde lenger enn om man setter det en plass der det fort kan bli ødelagt. Endret 19. desember 2010 av frk92
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2010 #3 Skrevet 19. desember 2010 Spørs vel hvordan personen tar vare på det? Det finnes jo papirer som er mange 100 år gamle som fremdeles er fine. Om man f.eks rammer det inn vil det jo holde lenger enn om man setter det en plass der det fort kan bli ødelagt. Ok Hvordan skal jeg oppbevare det for at det skal holde seg lengst mulig da?
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2010 #4 Skrevet 20. desember 2010 Jeg har spart på alle morsdagskort jeg har fått av min datter. De ligger i en skuff. Der er det jo mørkt. Noen av kortene er over 20 år gamle og er like fine. Oppbevarer du det mørkt, så er jeg sikker på at det er like fint om tre år. Skal du ha det framme, så sett det et sted hvor sola ikke treffer det.
-hild Skrevet 20. desember 2010 #5 Skrevet 20. desember 2010 bruker du syre og lignin fritt papir i tillegg, så holder det seg pent i mange mange år uten å gulne. Avispapir inneholder både syre og lignin, og gulner fort. Papir beregnet til scrapbooking og kortlaging er lagd for å vare.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå