Gå til innhold

Kjipe gaver

Fremhevede innlegg

Skrevet

Stusset litt da jeg fikk anti-rynke krem av tanta mi når jeg var 25. :hoho:

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Man kan bytte gaver.

Ver glad for at noen bryr seg om dere. :D

Kjipe gaver er gaver det ikke ligger noen tanke bak, som lyser lang vei at den bare er kjøpt fordi man MÅ. Gaver det ligger omtanke bak er sjelden kjipe...

Det er forresten veldig mange gaver som ikke kan byttes. Heller ikke alltid man vet hvor gaven er kjøpt. Klær (ikke undertøy), bøker (ikke fra bokklubb) og CD er vel de greieste å få byttet.

Skrevet

Det kjipeste jeg har fått må være en stor marsipangris..

Særlig ettersom jeg ikke liker ren marsipan :roll:

Men pappa ble vedlig glad for den ... :oops:

Skrevet

Noen ubrukelige glassvaser jeg fikk av en slektning.

Vi fikk 2 stk, men de passet ikke sammen i fargen. Dessuten var de både lave og smale, ikke mulig å sette en blomsterkvast i dem.

Ellers får jeg egentlig få, men fine gaver til jul o.l.

Enten nyttige ting som jeg samler på eller ønsker meg, eller ting som bøker, vin, hobbysaker osv.

Er glad i pynteting jeg, men de må ha litt sjel. Er ikke så glad i små, fargeløse porselensfigurer, men fargerike figurer o.l. settes pris på.

Skrevet

Åh... jeg har mange skrekkeksempler. Har ei venninne som kjøper alle gavene på Nille. Og hun kjøper alltid pynteting, som HUN liker, men som jeg iKKE liker. Et år fikk jeg for eksempel en stor porselensand til å ha kjøkkenredskaper i

Var ikke så veldig lei meg når den gikk i gulvet (ved et uhell faktisk).

Moren min hadde en tendens til å kjøpe klær til meg i tenårene. Jeg var svart og hard med farget hår. Hun kjøpte søte bluser og gensere med broderte blomster. (Ville vel gjerne at jeg skulle bli slik da)

Synes også det er kjipt å få helt upersonlige gaver av folk man gjerne vil ha personlige gaver fra... kjæreste og sånn.

Mannen min er heldigvis flink til å finne gaver... men jeg har noen ekle minner fra fortida... En eks gav meg for eksempel ei pocketbok som jeg hadde fra før.

Gjest lekebøll
Skrevet

Ingen gaver er kjipe.

Bare det ligger en liten tanke bak, da.

Skrevet

Dorull-dokke er den absolutt kjipeste gaven jeg noesinne har fått, den var attpåtil gul, oransje og mintgrønn. Ellers var det en julaften jeg stusset over at jeg hadde fått seks like blomstervaser av en og samme person, det viste seg å være vinglass :oops:

Skrevet
Ellers var det en julaften jeg stusset over at jeg hadde fått seks like blomstervaser av en og samme person, det viste seg å være vinglass  :oops:

:ler:

Skrevet

Jeg synes det var rart da jeg fikk Head'n Shoulders shampoo mot flass... (har aldri flasset).

Synes også det var ille å få en lyseblå Nille-nisse med glitter på i nips av min bror. Den (og den mine foreldre fikk) er så stygg at de må stå ute på et bord i jula og titte inn i stua :ler:

Ellers så synes jeg det meste kan brukes, både av truser, håndklær og krem.

(Må forøvrig nevne at min bror en gang fikk lekemobilteleforn i en alder av 13 av tante og onkel! Og en venninde fikk gjennomsikitg paraply i plast for barn da hun var 17, men søsteren på 19 fikk 500 kr. Men de hadde senile besteforeldre også, da.)

Skrevet

Eneste kjipe gaven jeg har fått var en jul hvor jeg fikk nøyaktig det samme som året før, fra samme person..

Tyder på at personen ikke legger så mye i gavene..

Skrevet

Synes også det var ille å få en lyseblå Nille-nisse med glitter på i nips av min bror. Den (og den mine foreldre fikk) er så stygg at de må stå ute på et bord i jula og titte inn i stua

:hoho:

Jeg er ikke så flink til å finne spennde og personlige julegaver, men alle gavene er jo nøye gjennomtenkt og svette-sliti-for. :wink:

Men, jeg liker å gi alle pakkene et personlig preg. Og siden jeg er veldig glad i å lage ting selv (som stygge akvareller og filleryer :tunge1: ), pakker jeg inn gaven på en kreativ måte. På denne måten kan man gi «kjedelige» ting, men samtidig vise at gaven er gjennomtenkt, uten at de som mottar den må henge det på veggen..

Vanlig julegavepapir (som somregel har skikkelig kjipe motiver) er fyfy! :wink:

Skrevet

Jeg fikk ostehøvel av kjæresten min i bursdaggave i år (fikk mer også da men..) KJIPT!!!!!!!!

Skrevet
ostehøvel

:forvirra: Hvordan kommer man på det i bursdagsgave? Eller hadde du ønska deg kjøkkenting kanskje?

Skrevet
Jeg fikk ostehøvel av kjæresten min i bursdaggave i år (fikk mer også da men..) KJIPT!!!!!!!!

Min samboer sier alltid for å tulle "Nå må du passe deg, ellers får du kjøkkenting i presang!"

Skrevet

Mamma og pappa gir alltid veldig praktiske gaver, også til hverandre. (Men de ønsker seg sånt altså.) Toppen var vel den gangen mamma fikk ny do til bursdagen sin. Pent innpakket og greier. :ler:

Skrevet
Stusset litt da jeg fikk anti-rynke krem av tanta mi når jeg var 25. :hoho:

Nei det skal du være glad for. Tanten din vet sannsynligvis at hudens evne til å fornye seg begynner å avta ved tjuefemårsalder, og vil hjelpe deg å forebygge. Man kan nemlig ikke fjerne rynker som allerede har kommet :wink:

Skrevet

Historien om min X (daværende kjæreste!):

Jeg kom sprudlende hjem, det var bursdagen min! -og jeg hadde nok forhåpninger om at han hadde ordnet ett eller annet - kanskje et suprise party - slik jeg laget til han sist han hadde bursdag! :hoppe:

Vel inn døren så jeg han satt ved datamaskinen, han sa "hei" og jeg fikk en klem. "Gaven din ligger på kjøkkenbordet", sa han. :klem:

Hoppende glad, og noe sjenert (som jeg alltid blir når jeg får gaver) nærmet jeg meg kjøkkenbordet... Hmmm.... det lå en eske der, som ikke var innpakket... På esken var det bilde av noe verktøy-greier :forvirra: , men det var sikkert bare for å ikke røpe innholdet før jeg åpnet det... :Nikke:

Jeg åpnet pakken, og det var ikke mindre enn en drill!!!! :hakeslepp: Ikke innpakket, ikke fulgte det med et kort, ikke var det en ring inni pakken, og han stod der og smilte og mente at det måtte være den mest praktiske tingen jeg hadde fått! Eh... :o

Den kvelden begynte det å spire en tanke hos meg: hva med å holde kurs for menn som ikke vet hva en kvinne ønsker av slike ting?? :hoho:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...