Gå til innhold

Kjipe gaver

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Hva er det kjipeste du har fått i gave?

Jeg kan ikke fordra de typiske husmorgavene vi bestandig får fra bestemødrene våre. Ørten glassboller, sengetøy, duker og håndkler hver eneste jul og bursdag! For det første er det begrenset hvor mye man trenger av denne typen ting og for det andre passer aldri fargene på tekstilene til resten av hjemmet vårt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tro det må bli noen dukke-lignende troll. Både sambo og jeg fikk hver vår til jul fra en tante..

Skrevet

Ferdige gavepakker med såpe og bodylotion fra Cubus e.l. Da er det SÅ tydelig at man bare kjøper for å kjøpe noe. :-?

Skrevet

syngende bamser! :o De er helt perverse.

Skrevet

Pynteting/støvsamlere synes jeg er kjipt å få, hvis det ikke er noe som er helt klart "meg". Har også fått smykker som ikke er min stil i det hele tatt - kjipt. I fjor fikk jeg ørten håndklær til jul - heller ikke særlig gøy når man har mer enn nok fra før.

Skrevet

Fikk et mintgrønt oppvaskhåndkle til jul i fjor..

Skrevet

Jeg hater å få all slags nips. Jeg hater pyntegjenstander av alle slag. Det værste er smakløse suvernier fra ett eller annet sted. Men det er også ille med glassfigurer fra glassmagasinet. Talerkner med bilder på og denslags.

Jeg hater også å få ting som folk har laget og som forventer at jeg skal henge det på veggen. Greit nok å få malte krus, det er koselig at folk vil lage noe, men forvent ikke at jeg vil henge opp de vevde teppene eller de kiipe aqvarellmaleriene deres.

Skrevet

Jeg er ikke så opptatt av tingene i seg selv. Gaven kan godt være helt håpløs og ikke meg i det hele tatt, men hvis det er tydelig at giveren har brukt mye tid på å finne den, så blir jeg glad likevel. Tanken som teller osv. :) Så har jeg en venninne som helt tydelig bare rasker med seg det første og beste hun ser i butikken... Da hjelper det ikke om hun kanskje har flaks og kjøper noe jeg faktisk liker - jeg kjenner henne jo, og vet at hun aldri tenker over hva hun kjøper. Da blir liksom ikke gaven verdt noe, selv om jeg skulle slumpe til å like den... :cry:

Skrevet

Det må være en hold-in-strømpebukse fra tanta mi. :o

Gjest Embla s
Skrevet

Husker en jul vi fikk kasetter fra en tante. Jeg pakket opp først og ble kjempeskuffet (jahn Teigen og Anita Skorgan). Søsteren min sa litt triumferende "vel, min kan umulig være kjipere, he he" men der tok hun feil... (Hanne Krogh).

Vet om ei som kjøper sånne forundringspakker hos Blinkkjøp (og lignende postordre) av typen: Få 10 ting for 100 kroner. Så sier hun fornøyd: "Sånn, nå har jeg ti gaver".... Det syns jeg er kjipt. Hvis man legger så lite omtanke bak en gave, kan man likegodt droppe julegavene!!

Skrevet
Ferdige gavepakker med såpe og bodylotion fra Cubus e.l. Da er det SÅ tydelig at man bare kjøper for å kjøpe noe. :-?

Helt enig.

Da kan folk like godt la være å kjøpe noe!

Skrevet

Helt enig.

Da kan folk like godt la være å kjøpe noe!

Det kommer litt an på da. Er ikke så glad i slike bodylotion pakker (bruker bare noen typer), men sysn det er ålreit å få dusjsåper, badeoljer og slike ting.

Skrevet

Pynteting, sånn som f.eks en porselensfigur som forestiller en jente som holder en kurv med blomster, sokker, ting som var gøy å få da jeg var 10 år....Får mange rare gaver, ihvertfall til jul. Men jeg bør kanskje bli flinkere med å fortelle hva jeg ønsker meg...;)

Skrevet

Bestikk som ruster når det kommer i kontakt med vann. Det er kjipt, det.

Skrevet

Min oldemor gav meg 3-pakk med sloggi-bestemortruser, sånne som ender midt på magen. Tok de ikke ut av emballasjen en gang, jeg som sverger til string-truser med kun tynn tråd på sidene.

Skrevet

Kjipeste jeg noen gang har fått, er en tre-pack med guttetruser fra min mormor. Hun trodde jo i sin beste menineg at det var jentetruser, så jeg sa aldri noe og tilga henne med det samme. :ler:

En annen like kjip, om ikke enda mer, var en svææær truse i str xl (noe deromkring) fra en tante. Hun vet veldig godt at jeg ikke er en xl, men hun derimot... :roll:

Skrevet

Man kan bytte gaver.

Jeg motar gaver med takk og bytter det som ikke passer meg.Kunne aldri tenke meg å ramse opp såkalte "kipe"gaver.

Ver glad for at noen bryr seg om dere. :D

Skrevet

Den kjipeste gaven?

Å få penger noen dager før bursdagen, så du selv kan gå ut, kjøpe det du har lyst på, pakke det inn og så "få den igjen" på din egentlige bursdag. Jeg kjøpte min egen bursdagsgave igår.

Det er kjeeeeedelig! :(

Skrevet
Min oldemor gav meg 3-pakk med sloggi-bestemortruser, sånne som ender midt på magen. Tok de ikke ut av emballasjen en gang, jeg som sverger til string-truser med kun tynn tråd på sidene.
bestemortruser er jo så sexy da...

greit å overlate noe til fantasien også :blunke:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...