AnonymBruker Skrevet 28. desember 2010 #21 Skrevet 28. desember 2010 For å være ærlig så vet jeg ikke het hvem jeg er Er jo stort sett den samme, men endrer meg jo ettersom hvem jeg er sammen med. Noen ganger har jeg god selvtillit og tør å prate mye og si mine meningen f.eks, mens sammen med andre så er jeg helt stille og anonym. Med noen er jeg sprudlende og glad, mens med andre er jeg 'likegyldig'. Håper å finne mer meg selv etterhvert Jeg tror det handler om at alle mennesker har ulike identiteter i forhold til ulike grupper de er "medlem av". Man må nødvendigvis være litt ulik når man er sammen med venner, som man er sammen med sjef på jobb, som når man er sammen med små barn osv. Hvis vi ikke er det så vil vi ikke kunne føle en identittet til noen av grupene og komme i konflikt med både dem og oss selv. Men for å føle at man er "seg selv" handler vel da om å være komfortabel i de ulike rollene og identitetene og ikke oppleve at noen av dem kræsjer med det grunnleggende man føler i seg selv. 2
Gjest Wolfmoon Skrevet 28. desember 2010 #22 Skrevet 28. desember 2010 Enig med AB over. Jeg er meg selv, men jeg trenger ikke å vise absolutt alle sider ved meg selv alltid! Det handler om å være en del av ulike grupper og samfunn som trekker fram forskjellige sider i meg, og kanskje forventer at andre sider ikke bør komme så sterkt fram.
Rosalie Skrevet 28. desember 2010 #23 Skrevet 28. desember 2010 Jeg er meg selv. Selvsagt blir jeg påvirket av livet rundt meg og de rammene samfunnet setter, men jeg er meg selv. Hvem skulle jeg ellers vært? Naboen?
Gjest Rosemor Skrevet 28. desember 2010 #24 Skrevet 28. desember 2010 Jeg er meg selv, men jeg trenger ikke å vise absolutt alle sider ved meg selv alltid! Det handler om å være en del av ulike grupper og samfunn som trekker fram forskjellige sider i meg, og kanskje forventer at andre sider ikke bør komme så sterkt fram. Jeg signerer denne. Jeg er alltid meg selv, men jeg viser ulike sider av meg selv i ulike sammenhenger. Vi er alle komplekse mennesker, og har heldigvis ikke bare en side.
Gjest Tigress Skrevet 28. desember 2010 #25 Skrevet 28. desember 2010 Kan ein ikkje vere seg sjølv dersom ein tek omsyn til verda rundt ein, nå liksom? Det å inngå kompromiss er ein del av livet, og dersom ein skal sjå på det som å ikkje vere seg sjølv, så trur eg dei fleste fungerande menneske her i verda ville fått litt identitetskrise... Så ja, eg er meg sjølv, komplett med løgner, kompromiss, vorter og det heile.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå