Gå til innhold

Er du deg selv, 100%?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ja, føler du selv at du er deg selv 100%?

Er du helt ærlig med deg selv, så godt det lar seg gjøre?

Føler du at du passer inn i samfunnet? Eller føler du at du kan la deg lede av hvordan samfunnet er bygget opp, og at dette er helt greit for deg?

Lar du deg lede (ubevisst eller helt bevisst) av venner/familie o.l?

Videoannonse
Annonse
Gjest Lebewesen93
Skrevet

Jeg er ikke helt meg selv, nei.

Jeg snakker ikke med andre mennesker med mindre jeg må, å da er jeg så og si alltid hyggelig, om jeg vil det eller ei.

Er mange ting familie og venner ikke vet om meg, å jeg tror også at folk tror jeg er dummere enn jeg faktisk er.

Er egentlig ganske alvorlig og seriøs, tenker mye og har utrulig mange meninger. Mulig noen har skjønt det nå da, men vet ikke jeg :P

Om jeg passer inn i samfunnet eller ikke er ikke godt å si. Både og.

Jeg er litt...rar på mange måter, noen ganger virker det som om jeg lever i en egen liten boble, men man har jo uansett ikke noe annet valg enn å "delta" i samfunnet som det er, siden det er jo her og sånn det er.

Jeg er som regel ærlig med meg selv, men merker jeg er utrulig "flink" til å fortrenge ting, liksom " neiida, det er ikke sånn, det er ikke noe problem" når det faktisk ER et problem jeg MÅ jobbe med. Alt som ikke skjer nå er ikke verdt å bekymre seg for på en måte, alt som har skjedd har skjedd å da er det ikke vits å tenke noe mer på det. Det er jo både dumt og bra, men kan jo ende opp med å "stå stille" også, det er jo ikke bra.

Skrevet

Jeg er meg selv. Selvsagt blir jeg påvirket av livet rundt meg og de rammene samfunnet setter, men jeg er meg selv. Hvem skulle jeg ellers vært? Naboen?

Skrevet

Ja, men spiller også siden det er yrket mitt.

Det tviler jeg på, men så godt det lar seg gjøre ja. Det tror jeg.

Føler du at du passer inn i samfunnet? Eller føler du at du kan la deg lede av hvordan samfunnet er bygget opp, og at dette er helt greit for deg?

Det er ingenting som er greit, selv om andre mener det motsatte.Samfunnet leder alle og er i stadig forandring, selv om det er skjørt.

Alle kan påvirkes.

Skrevet

Delvis, delvis, delvis, delvis og delvis.

Akkurat som alle andre.

Skrevet

Haaper og tror det , men tilpasser meg jo ogsaa den jeg snakker med, eller sitvasjonen jeg er i .

Skrevet

For å være ærlig så vet jeg ikke het hvem jeg er :sjenert:

Er jo stort sett den samme, men endrer meg jo ettersom hvem jeg er sammen med. Noen ganger har jeg god selvtillit og tør å prate mye og si mine meningen f.eks, mens sammen med andre så er jeg helt stille og anonym. Med noen er jeg sprudlende og glad, mens med andre er jeg 'likegyldig'.

Håper å finne mer meg selv etterhvert :)

Skrevet

Ja, føler du selv at du er deg selv 100%? Kommer helt ann på setting, tilpasser meg omgivelsene på jobb f.eks.

Ja.

Føler du at du passer inn i samfunnet? Nei.

Lar du deg lede (ubevisst eller helt bevisst) av venner/familie o.l? Isåfall kun ubevisst.

Skrevet

Ja, føler du selv at du er deg selv 100%? Kommer helt ann på setting, tilpasser meg omgivelsene på jobb f.eks.

Ja.

Føler du at du passer inn i samfunnet? Nei.

Lar du deg lede (ubevisst eller helt bevisst) av venner/familie o.l? Isåfall kun ubevisst.

Skrevet

Hva vil det egentlig si? Jeg får da vanskelig vært noen annen? At jeg har ulike roller negerer jo ikke min personlighets innflytelse på selvet.

• Liker 1
Gjest Purple Haze
Skrevet

Jeg er 100% meg selv når jeg er alene og når jeg er sammen med folk jeg er helt trygg på. Ut over det, tar vi vel alle på oss en slags maske i større og mindre grad, enten vi er på jobb, eller i andre sammenhenger.

• Liker 2
Gjest Galithralia
Skrevet

Jeg prøver så godt jeg kan å være meg selv, har oppdaget at folk liker deg selv om du har merkelige sider. Men jeg er ikke alltid 100% meg selv med venner - jeg er det når jeg er alene, da gjør jeg ting jeg ikke gjør foran andre eks. synger for full hals :fnise:

Jeg prøver å være ærlig med meg selv hele tiden, men jeg skal innrømme at det ikke alltid er lett. Sannheten svir ikke sant?

Hmm ikke et lett spørsmål - for meg i hvertfall. Ja jeg føler jeg passer inn i de stedene hvor jeg er komfortabel, jobb, studier, venner etc. Men noen ganger føler jeg meg utenfor, enten fordi jeg er usikker på situasjonen eller omgivelsene, eller på folkene jeg omgås. Stort sett føler jeg at jeg passer inn, mens andre ganger så føles det ut som om jeg lever i min egen lille boble.

Det er lett å bare følge strømmen, noe jeg gjorde uten noen store problemer når jeg var yngre, men nå er det lettere å stå opp og gå imot.

Noen ganger, men det avhenger av situasjonen. Spesielt hvis det er noe jeg vil gjøre noe som de overnevnte ikke vil jeg skal gjøre - kan være litt trassig på den måten.

Skrevet

Hva vil det egentlig si? Jeg får da vanskelig vært noen annen? At jeg har ulike roller negerer jo ikke min personlighets innflytelse på selvet.

Noen tar på seg en maske. Og noen må, pga jobb f.eks.

Jeg tar på meg en maske på jobben. Noen ganger føles det så feil, for da er jeg jo ikke meg selv, 100%.

Forstår du?

Skrevet

Noen tar på seg en maske. Og noen må, pga jobb f.eks.

Jeg tar på meg en maske på jobben. Noen ganger føles det så feil, for da er jeg jo ikke meg selv, 100%.

Forstår du?

Skrevet

Nei for da hadde jeg sagt stygge ting rett ut, og da hadde nok hele verden vert mot meg.

Seff, nei jeg lyver for meg selv :eeeh:

Før følte jeg at jeg ikke passa inn, men nå føler jeg at verden er et herlig sted og at jeg passer nesten perfekt.

I noen situasjoner ja

Skrevet (endret)

Nei for da hadde jeg sagt stygge ting rett ut, og da hadde nok hele verden vert mot meg.

Seff, nei jeg lyver for meg selv :eeeh:

Før følte jeg at jeg ikke passa inn, men nå føler jeg at verden er et herlig sted og at jeg passer nesten perfekt.Lar du deg lede (ubevisst eller helt bevisst) av venner/familie o.l?

I noen situasjoner ja

Endret av Caylee
Skrevet (endret)

Flere lyver for/til seg selv Caylee... :)

Endret av Sæzzy
Skrevet (endret)

dobbel

Endret av Sæzzy
Gjest benighted
Skrevet

Vanskelig å svare på for jeg vet ikke helt hvem jeg er.

Men jeg passer iallefall ikke inn noen steder.

Men lar meg nok lede iblant likevel.

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg er ikke meg selv 100%.

Jeg føler jeg passer inn i samfunnet blandt noen folk.

Jeg lar meg påvirke i stor grad av familie

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...