Gå til innhold

Hva er så galt med klovner?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hva er det folk har så mye i mot klovner? Hører mange si at de er redd klovner.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har en frykt for klovner. Aner ikke hvorfor, men jeg syns de er utrolig skumle. De ser så grotesk ut, deformerte. Og med sminken og fargene blir jeg ekstra ubekvem. Man ser ikke ansiktsuttrykk, man kan ikke lese personens tanker og følelser. Usj, hold klovner laaaaangt unna meg!

Skrevet

Jeg har en frykt for klovner. Aner ikke hvorfor, men jeg syns de er utrolig skumle. De ser så grotesk ut, deformerte. Og med sminken og fargene blir jeg ekstra ubekvem. Man ser ikke ansiktsuttrykk, man kan ikke lese personens tanker og følelser. Usj, hold klovner laaaaangt unna meg!

Jeg også. De er forferdelige!!

Gjest Lebewesen93
Skrevet

Synes de er stygge jeg ;P

Men er ikke redd for de, har heller aldri forstått hvorfor noen kan være redd for dem, men folk frykter jo forskjellige ting :)

Skrevet

Og spes etter å ha sett filmen IT, så liker jeg i hvertfall ikke klovner.

Skrevet (endret)

Jeg har alltid vært redd for klovner. Det er noe med det svære gliset og de overanimerte ansiktsuttrykkene som gjør meg megastressa.

Og det at jeg så It-filmene som fjortenåring gjorde nok ikke skrekken mye bedre. Jeg ser ofte for meg scenen hvor It sitter inni den regnkum-tingen (vanskelig å komme på hva det heter sånn midt på natta) og ler den forferdelige latteren sin.

Og den scenen på biblioteket med alle ballongene, fy faen, godeste Mr. King traff spikeren på hodet der altså.

Endret av Cho
  • Liker 1
Skrevet

Hva er det folk har så mye i mot klovner? Hører mange si at de er redd klovner.

Som barn var jeg redd klovner fordi jeg tenkte at det måtte være et skalkeskjul for noe ondt når man malte på seg et blidt ansikt.

• Liker 1
Skrevet

Jeg liker dem, jeg pleier ofte å spørre byklovnene hvor de har kjøpt de fargerike klærne sine for jeg blir misunnelig! :fnise:

Skrevet

Jeg er ikke redd dem - klovner er ålreite dyr... :jepp:

Skrevet

Har ikke likt klovner etter jeg ble voksen. Vet ikke hvorfor, men det kan være fordi jeg ikke vet hva som er inni. Eller noe sånt......

Skrevet

Jeg har aldri likt klovner. Jeg syns helt enkelt ikke de er morsomme. Jeg tror aldri jeg har ledd av en klovn noen gang. Noe mer negativt enn det har jeg ikke å komme med, egentlig.

Men om verden ble klovnefri i morgen, ville jeg garantert ikke savnet dem.

Jeg har mer sans for situasjonskomikk, practikal jokes og paradokser. Hjulbeinte nisser med blomster som spruter vann og små trompeter, gjør det ganske enkelt ikke for meg. Jeg skjønner ganske enkelt ikke at noen kan synes at det er morsomt. Åpenbart ER det det, men jeg kan ikke for mitt bare liv se humoren i det meste av det de finner på. Mimeklovner er enda verre. Dvs, det er litt fascinerende å se mimere som virkelig KAN det, når de gjør dagligdagse handlinger i et rom og i fht ting som ikke er der. Mimere som går etter folk på gata og gjør narr av ganglaget og kroppsholdningen deres, hater jeg.

Skrevet

Klovner og klovner er mange forskjellige ting.

Jeg tenker på friheten som ligger i det å være litt klovn i hverdagen. Ofte har jeg vært "gjengens" narr, og jeg har benyttet meg av det på vennlig vis,- men med en liten brodd, for dem som oppdager slikt.

En klovn kan ta opp temaer, kommentere og si sin mening på måter som vanlige folk (dem som følger reglene for hva som er tillatt eller ikke) ikke kan, med æren i behold. Å av og til ta på seg klovnerollen, kan bety at en har en ekstra lufteventil for sin egen del. Og om en er heldig, får det andre til å tenke litt lengre også. Slikt er bare av det gode. :jepp:

Skrevet

Som mange andre her, har jeg også en frykt for klovner, og det er absolutt de overdrevne følelsene bak maskekledte fjes som skremmer meg også. De er så utrolig falske - hvem vet hva de prøver å skjule? Nei, fysj - grusomme vesener!

Som liten begynte jeg alltid å hylgrine på sirkus hvis klovnene skulle begynne å gå mellom benkeradene, og måtte blit tatt med ut av mamma, husker jeg. Haha...

Skrevet

Liker ikke tildekking av ansikt ... vet ikkke hva som er mest skummelt av klovner, masker eller burka.

Skrevet

Jeg så filmen poltergeist som 10-åring.

Skrevet

Og spes etter å ha sett filmen IT, så liker jeg i hvertfall ikke klovner.

Åh, gud - skulle akkurat til å si det samme...

Skrevet

Jeg syns ikke klovner er morsomme, enkelt og greit. Har ingen interesse av voksne menn (som oftest) som kler seg ut og later som om de har det kjeempegøy.

IT var en skikkelig irriterende klovn, men jeg har aldri ledd så godt som når han kommer opp gjennom gulvet i dusjen og ler høyt med kjeften full av skarpe tenner, jeg husker at jeg lurte på hvordan i all verden tannbørsten hans så ut etterpå :fnise:

Gjest BabyBlue
Skrevet

Tror det har noe med at de skal se triste ut, men oppfører seg som om de har poppet lykkepiller til tusen. Skummelt!

Skrevet

Jeg har aldri likt klovner. Jeg syns helt enkelt ikke de er morsomme. Jeg tror aldri jeg har ledd av en klovn noen gang. Noe mer negativt enn det har jeg ikke å komme med, egentlig.

Men om verden ble klovnefri i morgen, ville jeg garantert ikke savnet dem.

Jeg har mer sans for situasjonskomikk, practikal jokes og paradokser. Hjulbeinte nisser med blomster som spruter vann og små trompeter, gjør det ganske enkelt ikke for meg. Jeg skjønner ganske enkelt ikke at noen kan synes at det er morsomt. Åpenbart ER det det, men jeg kan ikke for mitt bare liv se humoren i det meste av det de finner på. Mimeklovner er enda verre. Dvs, det er litt fascinerende å se mimere som virkelig KAN det, når de gjør dagligdagse handlinger i et rom og i fht ting som ikke er der. Mimere som går etter folk på gata og gjør narr av ganglaget og kroppsholdningen deres, hater jeg.

Enig med deg, klovner er ikke morsomme!

Jeg syns de er skumle noen ganger, men det er mer i enkelttilfeller, jeg er ikke redd for klovner generelt.

Skrevet

Jag själv tycker inte att det är något galt med clowner, men jag förstår gott och väl varför en del tycker att de är skrämmande! Dessutom är ju många skräckfilmer baserade på mördarclowner.. ;) En fasansfull person under ett barnsligt yttre. Barn i skräckfilmer är ju också läskiga, haha.

Jag tror att det ligger mycket i mystiken faktiskt. En clown pratar inte och sminket döljer alla ansiktsuttryck så man har ingen aning om vad personen i fråga tänker (lite som någon med rånarluva eller vilken maskering som helst). Dessutom är clowner så ledsna (eller ska vara det) och det kan ju vara ännu mer förvirrande.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...