Gjest ROMAntikka Skrevet 17. oktober 2003 #1 Skrevet 17. oktober 2003 Kjære alle sammen! Jeg og kjæresten skal på kjærestetur til Roma om noen uker. Vi reiser mye i jobb begge to og valgte å reise til Roma fordi det er ett av stedene vi ikke har vært før og vi har Så til poenget: Er det noen som kan guide meg på forhånd til romantiske forslag om hva man kan gjøre i Roma, hvor en bør gå, hva en bør se etc...?? Vi skal være der i bare 5 dager, så det er kanskje begrenset hva vi rekker; men alle tips blir satt veldig pris på!!! :D På forhånd tusen takk for hjelpen!! :blomst_opp: :kysse:
Isiselin Skrevet 17. oktober 2003 #2 Skrevet 17. oktober 2003 Piazza Navona med nydelige fontener er helt utrolig vakkert. Det er også Trevifontenen (Husk å kaste en mynt ned i den. Det skal bety at du en dag kommer til å vende tilbake til Roma og det kan jeg love deg at du vil ønske). Ellers har Roma de aller søteste små restaurantene du kan tenke deg. Er du/dere glad i kultur/kunst er Capitolhøyden et nydelig vakkert sted med det store Vittorianobygget. Ellers også Colosseum og Pantheon og et sammensurium av eldgamle kirker. Å gå romantiske turer langs (og over) elven er nok også særdeles koselig. *elske-elske Roma* Om dere kjøper Gyldendals reiseguide over Roma får dere garantert en lettere reise siden omtrent som kan tenkes å stå om Roma, står der. Jeg kjøpte den før jeg dro til Roma og angret ikke et sekund. Brukte den mye! :-)
Felicia Skrevet 17. oktober 2003 #3 Skrevet 17. oktober 2003 Dere er veldig heldige som reiser på denne tiden av året - da det ikke er så fryktelig mange turister der. (alt er relativt - det er alltid mange turister i roma, men det er ikke sånn at du føler at du går i kø...) Ta med kjæresten din (Og en flaske vin) opp på Capitol-høyden en kveld etter at det har blitt mørkt og sett dere på den siden som vender mot Roma Forum - se Colosseum og Forum magisk opplyst og om du er heldig, så hviler fullmånen på kanten av Colosseum. Drømme... På dagtid burde dere dra opp til Villa Borghese (Det går an å gå fra Piazza Spagna, men anbefaler drosje siden dere ikke er kjent) et nyydeligt parkområde der dere kan rusle rundt å ha piknik, det finnes et lite vann der du kan leie robåt og mate sultne svaner (eller var det gjess...?) Kveldsturer og middag i Trastevere et must. Ellers er litt av sjarmen og rusle rundt i byen å "oppdage" en nydelig liten vinbar som blir "bare deres" - finne en bar (Tilsvarer en litt "avansert norsk kaffebar") som dere kan innta frokosten på (glem hotellfrokost - det er bedre å innta den på bar og ikke dyrt) Men vil du ha konkrete tips må du gjerne si fra
Gjest Liten Skrevet 17. oktober 2003 #4 Skrevet 17. oktober 2003 Lang, sløv picnic i parken Villa Borghese med vin, brød, ost og litt frukt. Spise litt, kline litt, småslumre litt, kline mer, mer vin osv...
gladidag Skrevet 22. oktober 2003 #5 Skrevet 22. oktober 2003 ÅÅÅ elsker Roma!N å får jeg kjempelyst å reise igjen. mitt tips er å droppe de store hotellene og bo på lite koselig Pensione. Ellers så er de forslagene du har fått suverene. vin på Capitolhøyden skal prøves neste gang :D Siden dere har fem dager kan det være en ide og reise ut av byen en dag. masse fine små landsbyer ikke lange togturen unna. God tur!
Nitha Skrevet 22. oktober 2003 #6 Skrevet 22. oktober 2003 Bare det å være i Roma setter stemningen av seg selv, så jeg tror dere vil finne det romantisk bare å utforske denne herlige byen sammen! Jeg foreslår en tur på markedet på Campo dei Fiori. Like i nærheten her finnes også musikkbaren Jonathan´s Angels, som jeg absolutt vil anbefale et besøk. Her finner dere Romas mest berømte og bisarre toalett, som simpelthen ikke går an å beskrive med ord. Hele baren er en eneste stor orgie i kitsh . Synes også Time Elevator var kult, selv om det selvfølgelig er veldig Hollywoodisert. Et helt generelt tips når dere bare skal være i fem dager er å lese reisehåndboka godt på forhånd. For byen er ikke så stor (i gangeavstand) som en kanskje skulle tro, og severdighetene ligger på rad og rekke. For å holde dem litt fra hverandre, og vite litt om historien bak, er det greit å ha noe å gå etter før du er plutselig står midt oppe i det. God tur! Fru Nitha
Klips Skrevet 23. oktober 2003 #7 Skrevet 23. oktober 2003 Trastevere-området kveldstid, meget romantisk!
gladidag Skrevet 23. oktober 2003 #8 Skrevet 23. oktober 2003 JAAA!!!!! Jonathans Angels er KJEMPEBRA!!!! hurra! En herlig bar, skikkelig bra do(har bilde av meg på doen )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå