Gå til innhold

Romantikk i Roma-tips!?!

Anbefalte innlegg

Gjest ROMAntikka
Skrevet

Kjære alle sammen!

Jeg og kjæresten skal på kjærestetur til Roma om noen uker.

Vi reiser mye i jobb begge to og valgte å reise til Roma fordi det er ett av stedene vi ikke har vært før og vi har :wink:

Så til poenget: Er det noen som kan guide meg på forhånd til romantiske forslag om hva man kan gjøre i Roma, hvor en bør gå, hva en bør se etc...?? Vi skal være der i bare 5 dager, så det er kanskje begrenset hva vi rekker; men alle tips blir satt veldig pris på!!! :D

På forhånd tusen takk for hjelpen!! :blomst_opp: :kysse:

Skrevet

Piazza Navona med nydelige fontener er helt utrolig vakkert. Det er også Trevifontenen (Husk å kaste en mynt ned i den. Det skal bety at du en dag kommer til å vende tilbake til Roma og det kan jeg love deg at du vil ønske). Ellers har Roma de aller søteste små restaurantene du kan tenke deg.

Er du/dere glad i kultur/kunst er Capitolhøyden et nydelig vakkert sted med det store Vittorianobygget. Ellers også Colosseum og Pantheon og et sammensurium av eldgamle kirker.

Å gå romantiske turer langs (og over) elven er nok også særdeles koselig. *elske-elske Roma*

Om dere kjøper Gyldendals reiseguide over Roma får dere garantert en lettere reise siden omtrent som kan tenkes å stå om Roma, står der. Jeg kjøpte den før jeg dro til Roma og angret ikke et sekund. Brukte den mye! :-)

Skrevet

Dere er veldig heldige som reiser på denne tiden av året - da det ikke er så fryktelig mange turister der. (alt er relativt - det er alltid mange turister i roma, men det er ikke sånn at du føler at du går i kø...)

Ta med kjæresten din (Og en flaske vin) opp på Capitol-høyden en kveld etter at det har blitt mørkt og sett dere på den siden som vender mot Roma Forum - se Colosseum og Forum magisk opplyst og om du er heldig, så hviler fullmånen på kanten av Colosseum. Drømme...:hjerte:

På dagtid burde dere dra opp til Villa Borghese (Det går an å gå fra Piazza Spagna, men anbefaler drosje siden dere ikke er kjent) et nyydeligt parkområde der dere kan rusle rundt å ha piknik, det finnes et lite vann der du kan leie robåt og mate sultne svaner (eller var det gjess...?)

Kveldsturer og middag i Trastevere et must.

Ellers er litt av sjarmen og rusle rundt i byen å "oppdage" en nydelig liten vinbar som blir "bare deres" - finne en bar (Tilsvarer en litt "avansert norsk kaffebar") som dere kan innta frokosten på (glem hotellfrokost - det er bedre å innta den på bar og ikke dyrt)

Men vil du ha konkrete tips må du gjerne si fra :)

Skrevet

Lang, sløv picnic i parken Villa Borghese med vin, brød, ost og litt frukt. Spise litt, kline litt, småslumre litt, kline mer, mer vin osv... :hjerter:

Skrevet

ÅÅÅ elsker Roma!N å får jeg kjempelyst å reise igjen. mitt tips er å droppe de store hotellene og bo på lite koselig Pensione. Ellers så er de forslagene du har fått suverene. vin på Capitolhøyden skal prøves neste gang :D Siden dere har fem dager kan det være en ide og reise ut av byen en dag. masse fine små landsbyer ikke lange togturen unna. God tur!

Skrevet

Bare det å være i Roma setter stemningen av seg selv, så jeg tror dere vil finne det romantisk bare å utforske denne herlige byen sammen!

Jeg foreslår en tur på markedet på Campo dei Fiori.

Like i nærheten her finnes også musikkbaren Jonathan´s Angels, som jeg absolutt vil anbefale et besøk. Her finner dere Romas mest berømte og bisarre toalett, som simpelthen ikke går an å beskrive med ord. Hele baren er en eneste stor orgie i kitsh :kul: .

Synes også Time Elevator var kult, selv om det selvfølgelig er veldig Hollywoodisert.

Et helt generelt tips når dere bare skal være i fem dager er å lese reisehåndboka godt på forhånd. For byen er ikke så stor (i gangeavstand) som en kanskje skulle tro, og severdighetene ligger på rad og rekke. For å holde dem litt fra hverandre, og vite litt om historien bak, er det greit å ha noe å gå etter før du er plutselig står midt oppe i det.

God tur!

Fru Nitha

Skrevet

Trastevere-området kveldstid, meget romantisk!

Skrevet

JAAA!!!!! Jonathans Angels er KJEMPEBRA!!!! hurra! En herlig bar, skikkelig bra do(har bilde av meg på doen :wink: )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...