Kara W Skrevet 18. desember 2010 #1 Skrevet 18. desember 2010 Gutten min på 2,5 har hostet om natten siden han var litt under året. Jeg har tatt ham med til lege flere ganger, uten at han har funnet noe galt. Det har blitt bedre med hostesaft, men kommer tilbake når vi slutter. På dagtid hoster han ingenting Nå har jeg flyttet datteren vår på 7 mnd inn på samme rom, og hun har fått samme hosten. Hun hostet ikke så lenge hun sov på vårt rom, så nå tenker jeg kanskje det kan være luften der inne. Men hvordan kan jeg teste det? Hva ser jeg etter? I frykt for at det skal bli kaldt der inne så lufter jeg ikke, men dåren står åpent ut til stuen det meste av tiden (er bare lukket i de timene fra de legger seg til vi gjør det). Håper noen har noen fornuftige råd. Det skjærer i mammahjerte å høre på dem
Wombat Skrevet 18. desember 2010 #2 Skrevet 18. desember 2010 Oisann, det høres jo ut som om det er rommet det er noe galt med... Kan det være sopp i veggene/senga/madrassen eller noe lignende? Litt kulde burde ikke få sønnen din til å hoste året rundt :klø: Er det et nytt hus, vet dere hvilken maling det er på veggene osv?
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2010 #3 Skrevet 18. desember 2010 Jeg tenker med en gang muggsopp. Det går det ann å få sjekket. Det er virkelig helsefarlig så du burde få det sjekket så fort som mulig. Når han har hostet i ett år så utgår det ganske mye som kulde, maling, støv (kanskje hvis du aldri støvsuger/vasker), forkjølelse. Jeg er astmatiker, men har en veldig mild form. Men når jeg er i et rom med muggsopp så blir jeg skikkelig dårlig og det varer lenge. Så en som ikke er astmatiker vil nok også reagere, og kanskje spesielt barn.
Kara W Skrevet 18. desember 2010 Forfatter #4 Skrevet 18. desember 2010 Huset er ca 13 år gammelt, så regner med at det er ganske sikre materialer som er brukt. Men muggsopp hørtes skummelt ut. Er det noe man kan måle selv, eller bør jeg kontakte et firma?
Wombat Skrevet 19. desember 2010 #5 Skrevet 19. desember 2010 Jeg tror du må kontakte en fagmann type saneringsfirma sier mannen i huset her, sopp kan gjemme seg ganske godt så tror ikke det er noe du med letthet kan finne selv :klø:
Bing Skrevet 19. desember 2010 #6 Skrevet 19. desember 2010 Hva med å bytte rom med ungene for en stund og se om hosten gir seg ? (og om dere begynner å hoste.?)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå