Gjest Thrillseeker Skrevet 18. desember 2010 #1 Skrevet 18. desember 2010 (endret) De fleste har hørt eller vært borti mødre som saboterer samværet mellom unger og fedre. Mødrene slipper rett og slett ikke far til i veldig mange tilfeller for å ha samvær med sine egne barn, og barna slipper ikke til for å ha samvær med sin egen far. Hele 62% av landets fedre ønsker mere samvær med barnet sitt. Hvorfor tillater ikke mor det? Er hun redd for å miste barnebidraget? Siden dette er et kvinneforum, og jeg tørr å tippe at det er nokså mange mødre, håper jeg dere kan gi et svar på dette. Forøvrig er alle synspunkt velkommen. Jeg setter pris på saklige argumenter og kommentarer. I undersøkelsen under, fra regjeringen, er det viktigste uthevet med fet tekst. ------------------------------------------------------------------ 2.7.2 Bosted og samvær Det er antatt at ca. 25 % av alle barn i alderen 0-18 år lever i andre familieformer enn sammen med sine to foreldre. 3 Tall fra 2004 viste at av disse bodde 82 % fast hos mor, 8 % bodde fast hos far og 10 % hadde delt bosted. Fra 1996 til 2004 har andelen barn med delt bosted økt fra 4 til 10 %. 4 En undersøkelse fra 2004 viste at 97 % av samværsforeldrene hadde hatt samvær eller i det minste kontakt med sitt barn etter samlivsbruddet eller fødselen. 5 Samværsforeldrene ble definert som mødre og fedre som oppga ikke å ha barnet boende hos seg. 6 90 % oppga at de hadde hatt kontakt med barnet det siste året og 79 % den siste måneden. 7 Det månedlige samværet ble gjennomsnittlig beregnet til å være 6,9 dager. Tallet kan synes noe lavt, men inkluderer da også de 21 % av foreldrene som overhodet ikke hadde noe samvær med sitt barn den siste måneden. For øvrig oppga 10 % 1-3 dager med samvær, 25 % oppga 4-7 dager med samvær, 26 % oppga 8-12 dagers samvær, og 17 % oppga minst 13 dagers samvær. 8 Tilsvarende gjennomsnitt var for 2002 6,5 dager, og det ble konkludert med en statistisk signifikant økning i antall rapporterte samværsdager siste måned fra 2002 til 2004. Som det fremgår ovenfor bor de fleste barn fast hos mor etter et samlivsbrudd. I en undersøkelse om samværsfedres situasjon fra 2002 svarte imidlertid 60 % av fedrene at de ønsket en annen fordeling av hvor barnet skal bo enn det foreldrene faktisk praktiserte. 9 Av disse ønsket 12 % å ha barnet boende fast hos seg, 47 % ønsket delt bosted. Samme undersøkelse viste at 62 % av fedrene gjerne skulle hatt mer samvær med barnet, samt at 70 % trodde at barnet ønsket mer samvær. En spørreundersøkelse utført av Synovate/MMI i 2005 viste også at 70 % av de spurte fedrene ønsket seg delt bosted som omsorgsordning ved et eventuelt samlivsbrudd. 10 http://www.regjeringen.no/nb/dep/bld/dok/nouer/2008/nou-2008-9/5/7.html?id=508170 Endret 18. desember 2010 av Thrillseeker
Gjest snella Skrevet 18. desember 2010 #2 Skrevet 18. desember 2010 http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article3955576.ece Ja, stakkars fedre som ønsker mer tid med barna!
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2010 #3 Skrevet 18. desember 2010 De fleste har hørt eller vært borti mødre som saboterer samværet mellom unger og fedre. Mødrene slipper rett og slett ikke far til i veldig mange tilfeller for å ha samvær med sine egne barn, og barna slipper ikke til for å ha samvær med sin egen far. Hele 62% av landets fedre ønsker mere samvær med barnet sitt. Hvorfor tillater ikke mor det? Er hun redd for å miste barnebidraget? Siden dette er et kvinneforum, og jeg tørr å tippe at det er nokså mange mødre, håper jeg dere kan gi et svar på dette. Forøvrig er alle synspunkt velkommen. Jeg setter pris på saklige argumenter og kommentarer. De fleste av oss har nok hørt om mødre som trenerer samvær mellom far og barn. Men du har en kategori til som du her har "glemt". Nemlig der far ikke vil ha samvær, der far rett og slett holder seg borte fra barnet/ barna sine for å slippe ansvar, der mor får ansvar for å fortelle barnet på en skånsom måte at far ikke vil vite av barnet. Å der far gjør alt han kan for å slippe unna bidrag. Fint om du ts kan ta med denne kategorien også. 2
Gjest Thrillseeker Skrevet 19. desember 2010 #4 Skrevet 19. desember 2010 http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article3955576.ece Ja, stakkars fedre som ønsker mer tid med barna! Leser du artikkelen står det "Ikke alle mødre og fedre bruker hele fødselspermisjonen hjemme med sitt lille nurk.". Så dette gjelder mødre også. Artikkelen er heller ikke basert på noe seriøs forskning. Uansett er det totalt irrelevant iforhold til dette. Skal de 62% av fedrene som ønsker mere samvær med barnet, ikke få mere samvær fordi enkelte foreldre sender barna i barnehagen i permisjonen? Det er også ironisk at disse fedrene i artikkelen hovedsaklig nevner oppussing som en grunn, og hvem er det som vanligvis svinger pisken for at det skal pusses opp i hjemmet? Av egen erfaring vil jeg si mødrene.
Sign Skrevet 19. desember 2010 #5 Skrevet 19. desember 2010 I utgangspunktet tror jeg at fedre kan være like gode omsorgspersoner som mødre. Vi har muligens ulike fokus og prioriteringer, men i teorien elsker vi barna våre og ønsker det beste for dem. MEN..... etter selv å ha gjennomgått et vondt og ydmyende samlivsbrudd samt observert flere liknende tilfeller så sitter jeg igjen med en bestemt følelse av at... Kanskje var det slik den gangen familien besto så var det mor som var administrerende og ansvarlig for Familien AS. Hun hadde ansvaret for det aller meste av husarbeid, matinnkjøp, matlaging, oppfølging av barna både mot skole og fritidsinteresser + 1000 ting i tillegg. Kanskje var det slik at selv om både mor og far hadde full jobb så var fars jobb "viktigere". Det betydde at far var mye borte, eller jobbet hjemmefra, eller hadde sine egne interesser han dyrket og som var viktigere enn familien. Og kanskje var det slik at når det ble brudd av en eller annen grunn (de jeg kjenner til er grunnet fars utroskap - stakkaren følte seg forsømt på hjemmebane; etter at mor hadde driftet familen på full tid mens han spilte golf, spilte poker, knulla elskerinne eller liknende, så kjente ikke mor helt at sexlysten var på topp når far droppet hjemmom) så følte kanskje mor at hun "fortjener" å ha barna mest. Og at det er mest naturlig for barna, de har jo vært mest sammen med mor. Og kanskje er det først nå at far ser hva han har gått glipp av. Eller kanskje omgivelsene mener at det eneste saliggjørende er 50/50 deling. Og kanskje er det derfor en del fedre etter samlivsbrudd plutselig blir father of the year for panisk å bevise hvilken fantastisk far og viktig person han er i barnas liv. Og da er det kanskje ikke så rart at en del mødre (og faktisk også barn) som stiller spørsmålstegn ved både motiv og hvorfor i faen han ikke kunne involvert seg på et tidligere tidspunkt? Den gang mor og barn tilbrakte mesteparten av tiden sammen hjemme, i fjæra, i båten eller hvor nu enn det var. Men da var han som sagt kanskje for opptatt med jobben, kompiser, interesser, elskerinne... De damene jeg kjenner står på 110 % for at barna skal ha det bra. De svelger kameler hver eneste dag og er så fleksible og forståelsesfulle som de kan for hverdagen til barna skal flyte så godt som mulig. Så helt ærlig; tror mange menn (ikke alle!) får som fortjent 4
Gjest Thrillseeker Skrevet 19. desember 2010 #6 Skrevet 19. desember 2010 De fleste av oss har nok hørt om mødre som trenerer samvær mellom far og barn. Men du har en kategori til som du her har "glemt". Nemlig der far ikke vil ha samvær, der far rett og slett holder seg borte fra barnet/ barna sine for å slippe ansvar, der mor får ansvar for å fortelle barnet på en skånsom måte at far ikke vil vite av barnet. Å der far gjør alt han kan for å slippe unna bidrag. Fint om du ts kan ta med denne kategorien også. Jeg ikke glemt noe. At det er enkelte fedre og mødre som ikke vil ha noe med barna sine å gjøre stemmer godt det, men det er ikke det som er saken her. Saken er at 62% av fedrene i Norge nektes mere samvær med barnet av mor. Det er et ekstremt høyt tall. Hvis du vil diskutere fedre og mødre som ikke tar ansvar for barna sine, står du fritt til å lage en egen tråd om det. Forøvrig vil de aller, aller fleste fedre ha ansvar, men mor nekter dem.
Gjest hermine Skrevet 19. desember 2010 #7 Skrevet 19. desember 2010 Jeg ikke glemt noe. At det er enkelte fedre og mødre som ikke vil ha noe med barna sine å gjøre stemmer godt det, men det er ikke det som er saken her. Saken er at 62% av fedrene i Norge nektes mere samvær med barnet av mor. Det er et ekstremt høyt tall. Hvis du vil diskutere fedre og mødre som ikke tar ansvar for barna sine, står du fritt til å lage en egen tråd om det. Forøvrig vil de aller, aller fleste fedre ha ansvar, men mor nekter dem. At 62% oppgir at de ønsker mer samvær er IKKE synonymt med at de blir nektet samvær. Kan godt være at 50% er av de som ikke vil ha noe med barna å gjøre, men bruker trenering som argument.
Gjest Thrillseeker Skrevet 19. desember 2010 #8 Skrevet 19. desember 2010 Og kanskje var det slik at når det ble brudd av en eller annen grunn (de jeg kjenner til er grunnet fars utroskap - stakkaren følte seg forsømt på hjemmebane; etter at mor hadde driftet familen på full tid mens han spilte golf, spilte poker, knulla elskerinne eller liknende, så kjente ikke mor helt at sexlysten var på topp når far droppet hjemmom) så følte kanskje mor at hun "fortjener" å ha barna mest. Og at det er mest naturlig for barna, de har jo vært mest sammen med mor. All statistikk tyder på at kvinner er like utro. Enkelte statistikker viser at kvinner er mindre utro, andre viser at de er mere utro. At du har opplevd at far har vært utro er vel nokså irrelevant i denne sammenheng, og jeg forstår ikke hvorfor du tar det med. Jeg har opplevd at mor er utro, og stakk av med ungene allikevel, men min personlige erfaring er nokså irrelevant iforhold til dette. Og kanskje er det først nå at far ser hva han har gått glipp av. Eller kanskje omgivelsene mener at det eneste saliggjørende er 50/50 deling. Og kanskje er det derfor en del fedre etter samlivsbrudd plutselig blir father of the year for panisk å bevise hvilken fantastisk far og viktig person han er i barnas liv. Nokså ville spekulasjoner du har her. Og da er det kanskje ikke så rart at en del mødre (og faktisk også barn) som stiller spørsmålstegn ved både motiv og hvorfor i faen han ikke kunne involvert seg på et tidligere tidspunkt? Den gang mor og barn tilbrakte mesteparten av tiden sammen hjemme, i fjæra, i båten eller hvor nu enn det var. Men da var han som sagt kanskje for opptatt med jobben, kompiser, interesser, elskerinne... Her brenner du deg skikkelig. Fedre nåtildags er betydelig mere dobbeltarbeidendes en mødre. Dvs. at menn jobber totalt mere i hjem og på jobb. Når mor sitter hjemme og lever på far, og far kommer hjem og gir alt for å tilbringe fritiden sin med familien, så synes du at han ikke fortjener samvær med ungene? De damene jeg kjenner står på 110 % for at barna skal ha det bra. De svelger kameler hver eneste dag og er så fleksible og forståelsesfulle som de kan for hverdagen til barna skal flyte så godt som mulig. Så helt ærlig; tror mange menn (ikke alle!) får som fortjent Helt ærlig, siden du tydeligvis tar deg den frihet til ville spekulasjoner uten et fnugg av dokumentasjon, tror jeg at det er mange forskrudde kvinner der ute som mener de fortjener hovedomsorgen for barnet, uten at de gjør det. Jeg vil faktisk tro de går så langt som å bruke din tankegang, enda all statistikk og undersøkelser ikke støtter deg et fnugg.
Gjest Thrillseeker Skrevet 19. desember 2010 #9 Skrevet 19. desember 2010 At 62% oppgir at de ønsker mer samvær er IKKE synonymt med at de blir nektet samvær. Kan godt være at 50% er av de som ikke vil ha noe med barna å gjøre, men bruker trenering som argument. Så hvem nekter dem samværet da? Du skal huske på to undersøkelser, uavhengig av hverandre viser at fedre vil ha ansvar for barna sine. "i 2005 viste også at 70 % av de spurte fedrene ønsket seg delt bosted som omsorgsordning ved et eventuelt samlivsbrudd." Kun 10% får det, hvorfor det? Kan det være at noen nekter dem delt bosted? D Det er her trossalt snakk om undersøkelser, så hvordan du klarer å blande trenering inn i dette er totalt ulogisk.
Sign Skrevet 19. desember 2010 #10 Skrevet 19. desember 2010 Du er virkelig en misforstått stakkar, hva? Du har lov å mene og synse det utroligste, men når andre mener og synser noe annet enn deg så tar du nedenfra-og-ned-holdningen? Nei, jeg er ikke på ville veien. Det jeg skriver er ting jeg har opplevd og som jeg etterhvert har forstått er helt vanlig irl. Jeg kjenner ikke ei dame som sitter på ræva og blir forsørget mens mannen jobber og tar alt husarbeidet. Det må være kun i din omgangskrets det er vanlig. Skjønner at tråden er opprettet kun for å provosere og irritere. Kos deg, hopper av her jeg!
Gjest hermine Skrevet 19. desember 2010 #11 Skrevet 19. desember 2010 All statistikk tyder på at kvinner er like utro. Enkelte statistikker viser at kvinner er mindre utro, andre viser at de er mere utro. At du har opplevd at far har vært utro er vel nokså irrelevant i denne sammenheng, og jeg forstår ikke hvorfor du tar det med. Jeg har opplevd at mor er utro, og stakk av med ungene allikevel, men min personlige erfaring er nokså irrelevant iforhold til dette. Nokså ville spekulasjoner du har her. Her brenner du deg skikkelig. Fedre nåtildags er betydelig mere dobbeltarbeidendes en mødre. Dvs. at menn jobber totalt mere i hjem og på jobb. Når mor sitter hjemme og lever på far, og far kommer hjem og gir alt for å tilbringe fritiden sin med familien, så synes du at han ikke fortjener samvær med ungene? Helt ærlig, siden du tydeligvis tar deg den frihet til ville spekulasjoner uten et fnugg av dokumentasjon, tror jeg at det er mange forskrudde kvinner der ute som mener de fortjener hovedomsorgen for barnet, uten at de gjør det. Jeg vil faktisk tro de går så langt som å bruke din tankegang, enda all statistikk og undersøkelser ikke støtter deg et fnugg. Siden du etterlyser dokumentasjon fra andre ønsker jeg motta dokumentasjon på påstandene: "Fedre nåtildags er betydelig mere dobbeltarbeidendes en mødre. Dvs. at menn jobber totalt mere i hjem og på jobb" "All statistikk tyder på at kvinner er like utro" Sålenge du ikke viser til kilder selv gjør du vel det samme som du beskylder denne personen for! Nemlig tar deg frihet til ville spekulasjoner uten et fnugg av dokumentasjon.
Gjest Thrillseeker Skrevet 19. desember 2010 #12 Skrevet 19. desember 2010 Du er virkelig en misforstått stakkar, hva? Du har lov å mene og synse det utroligste, men når andre mener og synser noe annet enn deg så tar du nedenfra-og-ned-holdningen? Nei, jeg er ikke på ville veien. Det jeg skriver er ting jeg har opplevd og som jeg etterhvert har forstått er helt vanlig irl. Jeg kjenner ikke ei dame som sitter på ræva og blir forsørget mens mannen jobber og tar alt husarbeidet. Det må være kun i din omgangskrets det er vanlig. Skjønner at tråden er opprettet kun for å provosere og irritere. Kos deg, hopper av her jeg! Jeg baserer det jeg sier på dokumentasjon, du baserer det på de få personlige erfaringene du har hatt. Meeeeeget stor forskjell, noe du også bekrefter rett under. Hvis du stikker inn på SSB.no (men der forøvrig allmennkjent) vil du se at kvinner jobber betydelig mindre en menn. Færre har jobber, og har de jobb er det som oftest en deltidsjobb. Derfor har jeg også grunnlag til å si at mange kvinner sitter hjemme på ræv, mens far er ute og jobber. Jeg har også grunnlag for å si at fedre er mere dobbeltarbeidendes, fordi det foreligger dokumentasjon på dette. Det er altså ikke bare i min omgangskrets, men noe som skjer over hele Norge. Det foreligger også dokumentasjon på at flere kvinner velger å være hjemme, mens far er ute og tjener pengene. Ha en ellers fin natt.
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2010 #13 Skrevet 19. desember 2010 Selvsagt vil de fleste fedre si at de vil ha mer samvær. Det tar seg jo tross alt peneste ut overfor omverdenen å gi det svaret, men når det kommer til stykket, hvor mange fedre er villige til å ofre arbeidstid, fly på alskens møter, følge opp fritidsinteresser, gå til lege og tannlege med barn i arbeidstiden osv som en mor gjør uten å blunke. Hvem er det som er hjemme fra jobb med syke barn, som bruker opp sine omsorgsdager før far -som tross alt har den viktigste jobben- tar omsorgsdager for syke barn. 3
Gjest Thrillseeker Skrevet 19. desember 2010 #14 Skrevet 19. desember 2010 Siden du etterlyser dokumentasjon fra andre ønsker jeg motta dokumentasjon på påstandene: "Fedre nåtildags er betydelig mere dobbeltarbeidendes en mødre. Dvs. at menn jobber totalt mere i hjem og på jobb" "All statistikk tyder på at kvinner er like utro" Sålenge du ikke viser til kilder selv gjør du vel det samme som du beskylder denne personen for! Nemlig tar deg frihet til ville spekulasjoner uten et fnugg av dokumentasjon. http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=4664503 http://www.dagbladet.no/dinside/2004/08/10/405048.html
Gjest hermine Skrevet 19. desember 2010 #15 Skrevet 19. desember 2010 Så hvem nekter dem samværet da? Du skal huske på to undersøkelser, uavhengig av hverandre viser at fedre vil ha ansvar for barna sine. "i 2005 viste også at 70 % av de spurte fedrene ønsket seg delt bosted som omsorgsordning ved et eventuelt samlivsbrudd." Kun 10% får det, hvorfor det? Kan det være at noen nekter dem delt bosted? D Det er her trossalt snakk om undersøkelser, så hvordan du klarer å blande trenering inn i dette er totalt ulogisk. Om du leser hele linken du la ut viser den også at i retten stiller mødre og fedre ganske likt."Skjørten fant at far fikk omsorgen i 44,2 % av sakene og mor fikk omsorgen i 48,8 % av sakene. I 7 % av sakene ble søskenflokken delt. Følger vi disse sakene tilbake til lavere rettsinstans, ble det besluttet at barna skulle bo hos mor i 39,5 % av disse sakene, og hos far i 54,3 % av sakene" Du, eller jeg kan jo ikke vite HVEM som er blitt spurt. Om en i gata her hadde blitt spurt hadde han såklart oppgitt at han ønsker se barna mer. Problemet er jo bare at han er rusmisbruker og nektet samvær av barnevernet. Og du aner ikke de stygge historiene han har servert til andre om stakkars han som blir neket samvær av X`n. Alt er ikke svart/hvitt! Forskingen er jo grei nok, men det sier ingenting om utvalget!
Gjest hermine Skrevet 19. desember 2010 #16 Skrevet 19. desember 2010 http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=4664503 http://www.dagbladet.no/dinside/2004/08/10/405048.html Takk!
Kråkesaks Skrevet 19. desember 2010 #17 Skrevet 19. desember 2010 Tråden er ryddet for avsporinger. Kråkesaks, mod
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2010 #18 Skrevet 19. desember 2010 Jeg baserer det jeg sier på dokumentasjon, du baserer det på de få personlige erfaringene du har hatt. Meeeeeget stor forskjell, noe du også bekrefter rett under. Hvis du stikker inn på SSB.no (men der forøvrig allmennkjent) vil du se at kvinner jobber betydelig mindre en menn. Færre har jobber, og har de jobb er det som oftest en deltidsjobb. Derfor har jeg også grunnlag til å si at mange kvinner sitter hjemme på ræv, mens far er ute og jobber. Jeg har også grunnlag for å si at fedre er mere dobbeltarbeidendes, fordi det foreligger dokumentasjon på dette. Det er altså ikke bare i min omgangskrets, men noe som skjer over hele Norge. Det foreligger også dokumentasjon på at flere kvinner velger å være hjemme, mens far er ute og tjener pengene. Ha en ellers fin natt. Vet du hva, mødre har tross alt barn å ta seg av. En mor kan ikke velge å vrake i arbeidssituasjonen, hun må ta hensyn til barnehage/ SFO's åpningstider. Hun kan heller ikke jobbe for langt unna hjemmet da en av foreldrene burde være i nogenlunde nærhet å klar til å steppe inn i en situasjon der barn må hentes fra barnehage/ SFO pga skader/ sykdom. Så kom ikke med den at far jobber og sliter ræva av seg mens mor sitter på den hele dagen. Mor tar seg faktisk av de barna som far ved samlivsbrudd plutselig oppdager at eksisterer og at far oppdager at han får en stjerne i boka for plutselig ville ta del i deres liv.
Gjest Thrillseeker Skrevet 19. desember 2010 #19 Skrevet 19. desember 2010 Selvsagt vil de fleste fedre si at de vil ha mer samvær. Det tar seg jo tross alt peneste ut overfor omverdenen å gi det svaret, men når det kommer til stykket, hvor mange fedre er villige til å ofre arbeidstid, fly på alskens møter, følge opp fritidsinteresser, gå til lege og tannlege med barn i arbeidstiden osv som en mor gjør uten å blunke. Hvem er det som er hjemme fra jobb med syke barn, som bruker opp sine omsorgsdager før far -som tross alt har den viktigste jobben- tar omsorgsdager for syke barn. Så fedre svarer falskt på undersøkelsen, for at folk skal få et bedre inntrykk av fedre? Du vet vel at de ikke får navnet sitt stemplet i undersøkelsen, for offentlig skue? Og jo, alle fedre jeg kjenner ville med glede gjøre det du skriver. En på jobben min er faktisk den som er oftest hjemme hos barnet, når det er sykt. Han kjører de timesvis for å få de til tannlege spesialist.... han gjør alt du skriver og mere til. Videre kan jeg jo bare nevne at fedre er mere dobbeltarbeidendes en kvinner, så da er det nokså usansynlig at menn ikke gjør sitt. Allikevel, kvinner er oftere de som sitter hjemme uten jobb, mens far er på jobb, og rollen til å ta ungen til tannlegen eller være hjemme med ungen, er derfor som oftest moren sin. Det er vel nokså naturlig vil jeg si, og har med arbeidsfordelingen å gjøre.
Gjest hermine Skrevet 19. desember 2010 #20 Skrevet 19. desember 2010 Jeg baserer det jeg sier på dokumentasjon, du baserer det på de få personlige erfaringene du har hatt. Meeeeeget stor forskjell, noe du også bekrefter rett under. Hvis du stikker inn på SSB.no (men der forøvrig allmennkjent) vil du se at kvinner jobber betydelig mindre en menn. Færre har jobber, og har de jobb er det som oftest en deltidsjobb. Derfor har jeg også grunnlag til å si at mange kvinner sitter hjemme på ræv, mens far er ute og jobber. Jeg har også grunnlag for å si at fedre er mere dobbeltarbeidendes, fordi det foreligger dokumentasjon på dette. Det er altså ikke bare i min omgangskrets, men noe som skjer over hele Norge. Det foreligger også dokumentasjon på at flere kvinner velger å være hjemme, mens far er ute og tjener pengene. Ha en ellers fin natt. Å være hjemmeværende er ikke å sitte på ræv;)Undersøkelsen du viser til viser at menn jobber 20 minutter mer daglig enn kvinner. Grunnen til økningen er at menn har økt innsatsen på hjemmebane. At kvinnens innsats er 20 minutter mindre pr dag er ikke ensbetydende med å være lat hjemmefrue. Isåfall er jo ikke mannens innsats heller noe å skryte av! 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå