AnonymBruker Skrevet 18. desember 2010 #1 Del Skrevet 18. desember 2010 Hva er det med disse idrettene som tiltrekker seg så mange lesber? Synes det er påfallende mange av dem, kanskje spesiellt på landslaget... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pimp Skrevet 18. desember 2010 #2 Del Skrevet 18. desember 2010 tenkte på det samme i dag. Ja, det er litt rart. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2010 #3 Del Skrevet 18. desember 2010 Det har blitt sagt i "alle" år det. Jeg er over 40 år, og har siden min ungdom hørt at det er mye eksperimentering innen håndball miljøet. Mange har kanskje derifra "funnet" sin seksualitet, og blitt værende der? Ikke vet jeg men .... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2010 #4 Del Skrevet 18. desember 2010 Kanskje fordi de henger så mye sammen med spillere av det samme kjønn? På reiser, på banen, i garderoben, osv. Enten fordi de søker til den lagidretten pågrunn av sin legning, eller dras over til de samme kjønn som følge av å tilbringe tid med dem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sobril Skrevet 18. desember 2010 #5 Del Skrevet 18. desember 2010 Kanskje fordi de henger så mye sammen med spillere av det samme kjønn? På reiser, på banen, i garderoben, osv. Enten fordi de søker til den lagidretten pågrunn av sin legning, eller dras over til de samme kjønn som følge av å tilbringe tid med dem. Da burde jo jenter som har mange venninner også bli lesbiske. Å være homofil er en legning man er født med. At de søker idretten for å være sammen med flere av same kjønn kan tenkes. Mon tro hvor mange mannlige fotballspillere som er homo...(?) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2010 #6 Del Skrevet 18. desember 2010 Hvor mange på det kvinnelige håndballaget er lesbiske? Gro hammerseng vet jeg. Og Katja Nyberg (har hun sluttet?) Men hvem andre? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Berentsens Skrevet 18. desember 2010 #7 Del Skrevet 18. desember 2010 Hvor mange på det kvinnelige håndballaget er lesbiske? Gro hammerseng vet jeg. Og Katja Nyberg (har hun sluttet?) Men hvem andre? Det er ikke så mange. På dagens landslag i håndball er det vel kun Gro Hammerseng (av de som er åpne), ellers har man Katja Nyberg og Anja Edin. Og om man tenker seg om, så er ikke dette så mange i en tropp på opp mot 20. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2010 #8 Del Skrevet 18. desember 2010 Det er ikke så mange. På dagens landslag i håndball er det vel kun Gro Hammerseng (av de som er åpne), ellers har man Katja Nyberg og Anja Edin. Og om man tenker seg om, så er ikke dette så mange i en tropp på opp mot 20. Nettopp. Jeg tror ikke det er flere lesbiske/homofile innen disse idrettene enn ellers i samfunnet. Men at det blir mer fokusert på fordi det er 'tøffe' idretter kanskje? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Berentsens Skrevet 18. desember 2010 #9 Del Skrevet 18. desember 2010 Nettopp. Jeg tror ikke det er flere lesbiske/homofile innen disse idrettene enn ellers i samfunnet. Men at det blir mer fokusert på fordi det er 'tøffe' idretter kanskje? Det blir mer fokusert på fordi det finnes en del åpne lesbiske i disse nevnte idrettene. Det hele startet vel med Linda Medalen, så kom Mia Hundvin, Gro Hammerseng, Bente Nordby, Katja Nyberg og Anja Edin. Hadde ingen av disse vært åpne om sin legning, ville man ikke ment at det er så mange lesbiske blant denne gruppen. Men siden de er så synlige får man det for seg at de er så mange. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wombat Skrevet 18. desember 2010 #10 Del Skrevet 18. desember 2010 Tja, disse idrettene krever jo et høyt konkurranseinstinkt og jeg mener det også er i samsvar med mengden testosteron du har i kroppen. Men det er da ikke så mange lesbiske i disse idrettene som du skal ha det til? Det er da mange lesbiske der ute, og ikke alle spiller håndball.. :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2010 #11 Del Skrevet 18. desember 2010 Hvor mange på det kvinnelige håndballaget er lesbiske? Gro hammerseng vet jeg. Og Katja Nyberg (har hun sluttet?) Men hvem andre? Antallet lesbiske på landslaget varierer vel litt fra år til år. Men jeg vil påstå at 1-2 lesbiske av ca 11-12(?) spillere, er en høy andel i forhold til resten av befolkningen ellers. Men jeg mener at andelen lesbiske på landslaget har vært enda høyere fra tid til annen. Men jeg hører også svært ofte om lesbiske spillere på andre fotball og håndballag enn landslaget, så det må være en grunn til at såpass mange lesbiske så ofte søker til akkurat disse idrettsgrenene. Er det det kvinnelige felleskapet, eller er det noe ved disse idrettsgrenene som fascinerer lesbene så veldig? ts Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Berentsens Skrevet 18. desember 2010 #12 Del Skrevet 18. desember 2010 Men jeg hører også svært ofte om lesbiske spillere på andre fotball og håndballag enn landslaget, så det må være en grunn til at såpass mange lesbiske så ofte søker til akkurat disse idrettsgrenene. Er det det kvinnelige felleskapet, eller er det noe ved disse idrettsgrenene som fascinerer lesbene så veldig? ts Kanskje dette er idrettsgrener hvor lesbiske blir tatt godt imot, de møter ikke fordommer og kan på den måten drive idrett uten å bli mobbet for den de er. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Monica1968 Skrevet 19. desember 2010 #13 Del Skrevet 19. desember 2010 En del butch - lesber tiltrekkes av disse idrettene, rett og slett? Når det er sagt, finner man svært mange heterofile kvinner blant både fotballspillere og håndballspillere, så vidt meg bekjent. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Berentsens Skrevet 19. desember 2010 #14 Del Skrevet 19. desember 2010 En del butch - lesber tiltrekkes av disse idrettene, rett og slett? Gjør de? Det er da ikke mange butch-lesber på landslagene og andre lag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Monica1968 Skrevet 19. desember 2010 #15 Del Skrevet 19. desember 2010 Gjør de? Det er da ikke mange butch-lesber på landslagene og andre lag. Da tror jeg vi har en grunnleggende forskjellig definisjon på begrepet, for i min bok handler det like mye om maskuline interesser(og for å ha det klargjort: Jeg er ikke særlig inne i sportens verden, men det lille jeg har sett av disse damene(når de ikke har blitt stylet opp)får meg ikke til å tenke på feminitet(selv om jeg er enig i at de ser feminine ut når de HAR blitt stylet, men jeg fikk igrunnen ikke inntrykk av at det er slik de ser ut i det daglige)). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2010 #16 Del Skrevet 19. desember 2010 Fotball og håndball er jo ikke tøffe idretter Tipper det har å gjøre med at dette er mannsdominerte idretter, og det blir mye mannsnakk, og kvinnene kan jo ikke være noe dårligere enn menna, så de blir halvmenn og begynner å tiltrekkes av kvinner på samme måten som menn. Med det sagt har jeg absolutt ingenting i mot lesbiske og homofile, men fotball og håndball Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Berentsens Skrevet 19. desember 2010 #17 Del Skrevet 19. desember 2010 Da tror jeg vi har en grunnleggende forskjellig definisjon på begrepet, for i min bok handler det like mye om maskuline interesser(og for å ha det klargjort: Jeg er ikke særlig inne i sportens verden, men det lille jeg har sett av disse damene(når de ikke har blitt stylet opp)får meg ikke til å tenke på feminitet(selv om jeg er enig i at de ser feminine ut når de HAR blitt stylet, men jeg fikk igrunnen ikke inntrykk av at det er slik de ser ut i det daglige)). Da virker det som om ditt inntrykk og din forståelse av begrepet buch ikke er helt på stell. Ei heller at du har kjennskap til disse spillerne. Hele landslaget i håndball oser av femininitet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2010 #18 Del Skrevet 19. desember 2010 Da virker det som om ditt inntrykk og din forståelse av begrepet buch ikke er helt på stell. Ei heller at du har kjennskap til disse spillerne. Hele landslaget i håndball oser av femininitet. Nei. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Berentsens Skrevet 19. desember 2010 #19 Del Skrevet 19. desember 2010 Tipper det har å gjøre med at dette er mannsdominerte idretter, og det blir mye mannsnakk, og kvinnene kan jo ikke være noe dårligere enn menna, så de blir halvmenn og begynner å tiltrekkes av kvinner på samme måten som menn. Hahahahahaha Går det an å komme med noe mer latterlig enn det der? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mann 42 Skrevet 20. desember 2010 #20 Del Skrevet 20. desember 2010 Antallet lesbiske på landslaget varierer vel litt fra år til år. Men jeg vil påstå at 1-2 lesbiske av ca 11-12(?) spillere, er en høy andel i forhold til resten av befolkningen ellers. Men jeg mener at andelen lesbiske på landslaget har vært enda høyere fra tid til annen. Men jeg hører også svært ofte om lesbiske spillere på andre fotball og håndballag enn landslaget, så det må være en grunn til at såpass mange lesbiske så ofte søker til akkurat disse idrettsgrenene. Er det det kvinnelige felleskapet, eller er det noe ved disse idrettsgrenene som fascinerer lesbene så veldig? ts Er ikke det egentlig helt i tråd med anslagene om at andelen homofile i befolkningen ligger et sted mellom 1-10%? Dessuten så har vi jo de bifile, som kan tiltrekkes av og innlede forhold med begge kjønn, og de vil jo også rubriseres som homoseksuelle av offentligheta når de velger seg en partner av samme kjønn. Jeg syns ikke det er urimelig mange. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå