AnonymBruker Skrevet 18. desember 2010 #1 Skrevet 18. desember 2010 Noen som har en slik oversikt? Eneste jeg finner er informasjon om oljer til kosmetisk bruk, men ikke helt det jeg er ute etter... Hjelp?
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2010 #2 Skrevet 19. desember 2010 Noen som har en slik oversikt? Eneste jeg finner er informasjon om oljer til kosmetisk bruk, men ikke helt det jeg er ute etter... Hjelp? Eneste jeg vet er at eugenol (som er en bestanddel i eteriske oljer) brukes i noen odontologiske avtrykksmaterialer (altså i tannlegepraksis).
Gjest Airi Skrevet 19. desember 2010 #4 Skrevet 19. desember 2010 De kan blant annet brukes i mat, sukkertøy ++. Skal de brukes i mat, bør de være økologiske, for å forsikre seg om at man ikke får giftige stoffer fra insektsmidler og slikt. Litt vanskelig å vite hva du er ute etter, men eteriske oljer kan brukes til mye. Jeg bruker dem i mat, i diverse hjemmelagede skjønnhetsprodukter og til vasking.
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2010 #5 Skrevet 20. desember 2010 Takk for svar! Jo, jeg tenkte mest på hva jeg kan bruke dem til i husholdningen, da hovedsaklig innen renhold. Når det kommer til kosmetikk/hudpleie har jeg som sagt funnet masse informasjon, og innen matlaging er ikke aktuelt. Eneste jeg til nå har funnet ut er at mange av disse oljene har virus- og bakteriehemmende egenskaper, men det er det. Jeg kan ikke bruke tetre, for jeg har to katter, og de er visst veldig følsomme for akkurat denne oljen. Airi: hvilke oljer bruker du til renhold? Hvordan blander du dem ut, og hvilke områder bruker du dem på (kjøkken, stue, bad)??
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå