AnonymBruker Skrevet 18. desember 2010 #1 Skrevet 18. desember 2010 Hvorfor er noen vegetarianer? Så vidt jeg har skjønt så er det mange som er det på grunn av dyra, men hvorfor bruker mange fortsatt skinn, varer som er testet på dyr, egg og melk? Hvorfor er dem ikke like godt veganer hvis det er for dyras del? Og hvorfor er noen vegetarianer i en periode og så går de tilbake til kjøtt? Og hvorfor er mange som er vegetaianer så spesielle folk, noen med diverse psykiske problemer og slikt? Får man det av å være vegetarianer eller det de med diverse problemer som bare har lettere for å bli det? Og hvorfor det da i såfall?
cilipili Skrevet 18. desember 2010 #2 Skrevet 18. desember 2010 Nå kan jeg bare snakke for meg selv.. Jeg har vært vegetarianer i åtte år. Mannen min har vært deti femten år. Når vi ble sammen spiste jeg kjøtt, men når vi laget middag sammen (som etter en liten stund ble hver dag) så ble det vegetarmat. Kjøtt spiste jeg bare sjeldnere og sjeldnere. Tilslutt var det så lenge mellom hver gang at jeg ble "syk". Magen min taklet det rett og slett ikke lengre. Så da sluttet jeg. Nå er grunnene mine for å ikke begynne igjen mest på grunn av kosthold, dyrevern, miljøvern og det at jeg ikke har lyst å spise døde ting. Jeg vil rett og slett ikke spise muskler. Når det kommer til egg og melk så har jeg ikke valgt vekk dette. Grunnene til det er at det er ingen dyr som må dø pga.det. En kan selvfølgelig si at det fortsatt er en del av industrien, og det er det. Derfor kjøper jeg konsekvent bare økologisk der det er et alternativ. Jeg har også to barn som jeg vil skal ha et kosthold som gjør dem smarte, sunne og friske. Da er det vanskelig å ta bort egg og melk om en ikke spiser kjøtt. Da særlig grunnet B12. Jeg bruker ikke skinn eller dun. Jeg kjøper ikke produkter testet på dyr. Jeg prøver iallefall så godt jeg kan å unngå det. Prøver å gjøre mitt beste. Hvorfor noen er det i en periode og så går tilbake til kjøtt? Det har jeg vanskelig for å ha forståelse for. Om grunnene har vært de samme som jeg har så blir det litt rart. Er grunnene slanking eller for å bare være kul er det nok naturlig at en kanskje spiser kjøtt igjen når en ikke gidder mer. Da er ikke grunnene "gode" nok. Jeg kjenner ingen vegetarianere med psykiske problemer. Jeg kan aldri tenke meg at psykiske problemer har sammenheng med vegetarisme.
cilipili Skrevet 18. desember 2010 #3 Skrevet 18. desember 2010 Dette er en dame på 70 år. Hun er kåret til den mest sexy vegetarianeren over 50 år. Hun gir all æren til kostholdet sitt, og det eneste hun har gjort utenom er å bleke håret.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå