AnonymBruker Skrevet 18. desember 2010 #1 Skrevet 18. desember 2010 Jeg hører nå i dag voksne som klager på barne-tv og kaller det blant annet søppel(ikke nødvendigvis nrk, men alt av tegnefilmer og programmer for barn). Men hva er egentlig galt? Jeg hører mange klager på vold. Men har da barne-tv alltid vært søppel? For da jeg var liten så satt jeg og så på turtles, ducktales og slikt og jeg så de voksne dro seg i håret og kalte det søppel, tull og alt. Husker jeg hadde venner som ikke fikk se turtles en gang for det var så "voldelig" i følge foreldre. Så har de voksne alltid klaget på barne-tv? Hvorfor det? Hvorfor skal voksne alltid kalle det barna ser på for tull og slikt? Nå ser jeg jeg ikke dagens barne tv så kan ikke uttale meg om det, men selv liker jeg både turtles og ducktales og det meste som gikk på tv da jeg var barn fortsatt. Men har barne-tv virkelig forandret seg så mye? Jeg hører folk klage på at det er så voldelig blant annet og har ikke handling. Det samme gjorde de voksne da jeg var barn. Selv synes jeg ikke akkurat det var så voldelig, jeg men, selv ikke i dag.
fairywing Skrevet 18. desember 2010 #2 Skrevet 18. desember 2010 sist jeg var innom barnetv var det ikke mye å se på...masse ord som bæsj, promp og annet barnehage snikk snakk. Den gang vi var små og jul i skomakergata, amalies jul, turtles og andre ting gikk på tv..det er hva jeg kaller barne tv. barne tv i dag er noe sop i hop greier de lagde på 5 minutt. savner "gammeldags" barne tv
Gjest fr21_5ffdsa Skrevet 18. desember 2010 #3 Skrevet 18. desember 2010 Jeg hører nå i dag voksne som klager på barne-tv og kaller det blant annet søppel(ikke nødvendigvis nrk, men alt av tegnefilmer og programmer for barn). Men hva er egentlig galt? Jeg hører mange klager på vold. Men har da barne-tv alltid vært søppel? For da jeg var liten så satt jeg og så på turtles, ducktales og slikt og jeg så de voksne dro seg i håret og kalte det søppel, tull og alt. Husker jeg hadde venner som ikke fikk se turtles en gang for det var så "voldelig" i følge foreldre. Så har de voksne alltid klaget på barne-tv? Hvorfor det? Hvorfor skal voksne alltid kalle det barna ser på for tull og slikt? Nå ser jeg jeg ikke dagens barne tv så kan ikke uttale meg om det, men selv liker jeg både turtles og ducktales og det meste som gikk på tv da jeg var barn fortsatt. Men har barne-tv virkelig forandret seg så mye? Jeg hører folk klage på at det er så voldelig blant annet og har ikke handling. Det samme gjorde de voksne da jeg var barn. Selv synes jeg ikke akkurat det var så voldelig, jeg men, selv ikke i dag. Barne-TV har ikke alltid vært søppel. Det er det heller ikke i dag. Det vil si: Noe av det er nok det, men ikke alt. Timmy Tid er jo til tider litt moraliserende med at Timmy & co alltid må rydde opp etter seg dersom de har rota til ting.
la Flaca Skrevet 18. desember 2010 #4 Skrevet 18. desember 2010 Vi som er orntlig utgamle, som var små lenge før ninja turtles og ducktales, vi husker ei tid da barnetv ikke var søppel. Ikke sånn stressa og bråkete adrenalin-barnetv som er nå, men rolig og ukomplisert og lett å holde følge med. Gjerne litt hjemmekoselig og trygt. Ungene mine elsker de gamle barne-tv-seriene, som vi har lett opp igjen på youtube. Titten tei, portveien 2, Vibeke sæter med "lekestue", Labbetuss, Flode, og Trond Viggo torgersens "kroppen min". Ett kamera i studio, og et manus som har goood tiid. Blig helt salig av gamle barnetv-snutter jeg, og ungene mine også. Barnas supershow derimot...
Kara W Skrevet 18. desember 2010 #5 Skrevet 18. desember 2010 Jeg tror det alltid har vært god og dårlig barne-TV. Den største forskjellen ligger nok i hvordan den blir produsert. Før i tiden hadde man en halvtime hver dag. Man visste at det var det barna kom til å se på. Man kunne bruke tid på å lage denne en halvtimen, men samtidig trengte man ikke være like bevisst på hva som fenget barn (selv om de selvfølgelig tenkte på det også). Idag er det veldig mange timer som skal fylles hver dag, og barna kan velge mellom flere forskjellige kanaler. Man tar seg mindre tid til å produsere hvert enkelt program, men bruker mer tid til å finne ut hva som fenger barn (og at det er fengende er ikke nødvendigvis det samme som at det er bra).
Lyra Skrevet 19. desember 2010 #6 Skrevet 19. desember 2010 Barne-tv har ikke alltid vært søppel, men det har nok alltid fanset søppelbarne-tv. Tror de aller aller fleste som har vokst ut av barne-tv-alder syns at det de så på da de var små var det koseligste. Allikevel syns mine søsken som nå er 16 at det var mye mer bra barne-tv da jeg var liten (jeg er 10 år eldre) og de elsker Skomakergata i jula f.eks. Det er mye barne-tv nå som rett og slett er dårlig kvalitet på syns jeg, dårlig animasjon som preges av hastverk. Jeg liker bedre de programmene hele familien kan se på, spesielt nå i jula. Syns f.eks. blånissene er koselige, mens barnas superjul var noe av det mest masete jeg har sett...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå