AnonymBruker Skrevet 18. desember 2010 #1 Skrevet 18. desember 2010 Eg og min kjære har vært forlova i ett år nå. Vi har det ikkje travelt med å gifte oss, men vil jo gjerne gjøre det i løpet av de nærmeste årene. Så eg tenkte eg kunne begynne med litt planlegging selv om vi ikkje har satt dato eller snakka så mye om det. Men eg er clueless om hvor eg skal begynne, hva eg må tenke på, hva som faktisk må være med i planene... Kort sagt, eg har ikkje peiling på noe av dette. Vi skal ikkje gifte oss i kirka, bryllupet skal være lite kun med familie og forhåpentligvis ikkje så veldig dyrt siden økonimien er meget stram. Hjelp? Kunne trengt ei liste over hva som skal gjøres / hva som må være med i planene.
Anglofil Skrevet 19. desember 2010 #2 Skrevet 19. desember 2010 Vi gifter oss heller ikke i kirken. Vi startet med en dato, deretter søkte vi rundt etter lokaler, som igjen har lagt grunnlaget for både fest og vielse siden vi tidlig visste de praktiske mulighetene og begrensningene. Siden mat, drikke og bar følger med stedet, falt det seg mer naturlig å søke etter fotograf, deretter et band, en vigsler, samt andre praktiske detaljer for selve utførelsen. Føler egentlig at veldig mye kom naturlig av seg selv når man satte i gang med planleggingen. Ikke heng deg opp i små detaljer, selv om man gjerne vil ha det fint og flott, slikt har kommet ganske naturlig føler jeg. Mindre detaljer som bordkort, servietter, lys osv er noe jeg har tatt når det passer seg. Startet med en temafarge, valgte da hvitt og lys rosa, og fant dekorasjon og annet stæsj utifra det. Mvh Yvonne
Hariette Skrevet 20. desember 2010 #3 Skrevet 20. desember 2010 Hvis du får på plass dato, sted for vielsen, sted for festen og maten så er du godt i gang! Deretter anbefaler jeg gjesteliste! Resten tar dere underveis. Hariette
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2010 #4 Skrevet 26. desember 2010 Første du bør tenke på er hvor mange gjester du vil ha, og hva slags bryllup du vil ha. Deretter må du sjekke ledige lokaler og ikke minst kirke. For vår del ble lokale det vanskeligste å få tak i, selv 11 mnd før dagen.
mhmikals Skrevet 27. desember 2010 #5 Skrevet 27. desember 2010 Henger meg på her jeg! Vi har ikke satt en fast dato, men blir enten høsten neste år eller 2012. Men er greit å begynne å planlegge når det er mange ting å tenke på! :-) Hvor stort budsjett har dere tenkt sånn i bunn å grunn å bruke på bryllupe?
Anglofil Skrevet 27. desember 2010 #6 Skrevet 27. desember 2010 Henger meg på her jeg! Vi har ikke satt en fast dato, men blir enten høsten neste år eller 2012. Men er greit å begynne å planlegge når det er mange ting å tenke på! :-) Hvor stort budsjett har dere tenkt sånn i bunn å grunn å bruke på bryllupe? Jeg har satt av 110000 kr, men forventer ikke å bruke så mye. Mvh Yvonne
mhmikals Skrevet 29. desember 2010 #7 Skrevet 29. desember 2010 : Jeg har satt av 110000 kr, men forventer ikke å bruke så mye. Mvh Yvonne Blir vel fort mye penger! hehe.. men tror vi skal prøve å holde oss mellom 60-90 ( ja jeg kan vel drømme, hihi)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå