MonThe Skrevet 18. desember 2010 #1 Skrevet 18. desember 2010 Hei Har en oppskrift på sjokoladekjeks. Det første som står er at smør og sukker skal blander til smørkrem. Skal smøret smeltes først, for deretter å blande inn sukkeret?? Evt hvordan blander jeg deg? Med mixer? :klø: Hilsen Baker`n ;p
Honesty Skrevet 18. desember 2010 #2 Skrevet 18. desember 2010 Nei, du skal ikke smelte smøret, men det er en fordel at det er romtemperert først. Du har smøret i en bakebolle, hakker det opp i klatter med en tresleiv e.l., tilsetter sukker, og rører til krampen tar deg. Friksjonen som oppstår vil få smøret gradvis til å mykne. Du skal røre helt til det blir glatt og hvitaktig.
Lykkelitenen Skrevet 18. desember 2010 #3 Skrevet 18. desember 2010 mykt smør, hell over sukker og visp/knek/mos det inne med det verktøyet du har for hånden Den kan være en gaffel, stavmixer eller det du har tilgjengelig som klarer å blande noe
Aurela Skrevet 18. desember 2010 #4 Skrevet 18. desember 2010 Det høres ut som om du skal blande det "hvitt" som det heter. Da smelter man ikke smøret. Jeg pleier å gjøre en kominasjon av å kuttte smørret (kan ikke være flytende) i mindre terninger og mose det litt inn i sukkeret før jeg setter på mikseren. Ehhh, tror jeg gjør det sånn fordi det blir litt tungt for mikserern vår i begynnelsen. Dette skal mikses til fargen blir hvit og ikke er smørgul lenger. Det er hvertfall sånn jeg tokler det:)
MonThe Skrevet 18. desember 2010 Forfatter #5 Skrevet 18. desember 2010 Ok, tusen takk!! Hva skulle man gjort uten KG!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå