Gå til innhold

Ekkel nabo som stirrer.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Først vil jeg si at jeg er ikke innbilsk,men dette plager meg sikkelig mye.

Nå er jeg så lei av han.Han stirrer konstant og intenst.Selvom jeg ikke ser på han tilbake fortsetter han å prøve å få øyekontakt.Han bor i samme oppgang som meg så mange ganger går jeg av stasjonen før eller går ultra sakte for å slippe han.

Han virker retarded og bor alene.Jeg har en samboer og han ser aldri når jeg er med han bare når jeg er alene.

Idag kom det inn en annen jente på bussen og da glana han på henne også.Så det er ikke bare meg,men uansett det er så sykt irriterende.

Jeg ga han sikkelig stygt blikk for han glana sefføllgelig da jeg skulle av.

Hvordan skal jeg takle dette?Noen som har opplevd lignende?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hahahaha gjerne.Har vurdert å si noe sånt som slutt å glane eller ser du noe spennende,men droppa det.Ts

Skrevet

ingen fler er helt desperat her:(

Skrevet

Kanskje du kan be samboeren din prate med han. Han kan foreksempel si at han har sett at han her stirra på dama hans... Kanskje det kunne hjulpet?

Skrevet

Ikke så god følelse, det skjønner jeg. Jeg opplever ikke sjeldent at folk på gata gjør noe lignende. Da ikke de samme fra gang til gang, dog, men da sier jeg gjerne noe sånt som "Hei du! Kjenner jeg deg?" Da blir de litt perplekse og hvis de ikke snur seg bort da, så sier jeg "Jeg legger merke til at du stirrer på meg, og det er ikke noe hyggelig. Ha det godt!"

Har funka overraskende bra. Senest i går, faktisk.

Denne metoden brukte jeg også på en café jeg går på, og jeg la merke til at den samme fyren stirra på meg og andre jenter flere ganger. En gang fikk jeg nok, og stirra litt tilbake før jeg spurte om det var noe han lurte på, eller om vi kjente hverandre. Han slutta tvert, men jeg sa i fra til betjeningen også.

Det er jo litt annerledes når det er en nabo, så jeg håper det ordner seg for deg!

Lykke til!

Skrevet

Du er sikkert en skikkelig lekkerbisken som han ikke klarer å holde øynene unna. Hva med å ta det some kompliment? ;)

Eller spør om han har lyst på en kaffekopp... he he

Skrevet

Du er sikkert en skikkelig lekkerbisken som han ikke klarer å holde øynene unna. Hva med å ta det some kompliment? ;)

Æsj nei takk jeg får grøssinger hver gang jeg ser han.Som jeg skrev tror jeg han er ensom og er ute etter venner eller en kjæreste hahah.For han glaner tydligvis ikke bare på meg,men på andre jenter også.Men jeg må tåle det fordi han bor i oppgangen min:(Takk for råd alle sammen vet ikke om jeg tørr å si noe til han pga at han kanskje sladrer til de andre naboene som jeg har god tone med.Ts

Skrevet

Æsj nei takk jeg får grøssinger hver gang jeg ser han.Som jeg skrev tror jeg han er ensom og er ute etter venner eller en kjæreste hahah.For han glaner tydligvis ikke bare på meg,men på andre jenter også.Men jeg må tåle det fordi han bor i oppgangen min:(Takk for råd alle sammen vet ikke om jeg tørr å si noe til han pga at han kanskje sladrer til de andre naboene som jeg har god tone med.Ts

Ta frem et kamera og begynn og ta bilder, eller enda bedre en kikkert :)

Skrevet

Gi han et skikkelig dårlig knull så slutter han nok med det :)

Skrevet

Trenger ikke useriøse svar,dette er fakktisk plagsomt for meg.Hvis dere ikke har noe bedre råd enn det ikke skriv noe.Ts

• Liker 1
Skrevet

Trenger ikke useriøse svar,dette er fakktisk plagsomt for meg.Hvis dere ikke har noe bedre råd enn det ikke skriv noe.Ts

Sorry da. Visste ikke at du ikke tar en spøk :fnise:

Spør han da. "Hvorfor stirrer du så?"

Skrevet

Og hvis du bare skal være utakknemlig for svarene du får, får du heller la være å poste innlegg her. Jeg hadde helt alvorlig ærlig talt tatt og dynka han, eller iallfall kastet en snøball på han om glaningen hadde foregått over lengre tid, fordi det hadde falt meg mest naturlig. Dessuten er det vel hyggeligere enn å stikke ut noens øyne eller pådra seg utroskap? :)

• Liker 1
Skrevet

Du kan jo spørre han om han virkelig tror ar ingen legger merke til stirringen hans ? Det virker som at enkelte tror at de kan stirre så mye de vil uten at det merkes av den som blir stirret på.

Skrevet

Du kan jo spørre han om han virkelig tror ar ingen legger merke til stirringen hans ? Det virker som at enkelte tror at de kan stirre så mye de vil uten at det merkes av den som blir stirret på.

Jeg kommer nok til å si noe om den stirringen neste gang.Man merker jo når man blir stirra på og det er ubehaglig..Ts

Gjest Anjelika
Skrevet

Når du sier at han virker "retarded", mener du det bare som en generell fornærmelse eller er han seriøst en fyr som har (eller burde hatt) en diagnose?

Et sted jeg jobbet kom det ofte innom en fyr som vi kreativt nok kalte stirremannen, han glodde veldig intenst på oss kvinnelige ansatte. Han kom veldig ofte innom, og det var rimelig åpenbart at det var mer for å stirre enn å kjøpe noe. Jeg syntes det var fryktelig ubehagelig, men innså etterhvert at han var jo en harmløs fyr med sosiale antenner og evner på Elling-nivå. Når han først turte å komme til kassen så klarte han bare å stotre frem et nervøst "ha!" når jeg spurte han om noe, etter flere ganger klarte han å si "hadet" og virket veldig stolt av det, så jeg hadde ikke helt hjerte til å ta han en stripe. Han fikk vel litt glede i hverdagen av denne avstandsforelskelsen og jeg følte ikke det var riktig ting å gjøre å smadre den.

Har altså ingen løsning på problemet ditt, men min mening er at man som et sterkt, velbalansert menneske kanskje bør tenke litt på at noen lider andre skjebner og at man kanskje bør gi mer rom for de "rare" i stedet for å overkjøre dem.

• Liker 4
Skrevet

Når du sier at han virker "retarded", mener du det bare som en generell fornærmelse eller er han seriøst en fyr som har (eller burde hatt) en diagnose?

Et sted jeg jobbet kom det ofte innom en fyr som vi kreativt nok kalte stirremannen, han glodde veldig intenst på oss kvinnelige ansatte. Han kom veldig ofte innom, og det var rimelig åpenbart at det var mer for å stirre enn å kjøpe noe. Jeg syntes det var fryktelig ubehagelig, men innså etterhvert at han var jo en harmløs fyr med sosiale antenner og evner på Elling-nivå. Når han først turte å komme til kassen så klarte han bare å stotre frem et nervøst "ha!" når jeg spurte han om noe, etter flere ganger klarte han å si "hadet" og virket veldig stolt av det, så jeg hadde ikke helt hjerte til å ta han en stripe. Han fikk vel litt glede i hverdagen av denne avstandsforelskelsen og jeg følte ikke det var riktig ting å gjøre å smadre den.

Har altså ingen løsning på problemet ditt, men min mening er at man som et sterkt, velbalansert menneske kanskje bør tenke litt på at noen lider andre skjebner og at man kanskje bør gi mer rom for de "rare" i stedet for å overkjøre dem.

Hei ts her tusen takk for et veldig bra og utfyllende svar.Han er nok en slik type dom du beskriver der.En gang gikke jeg rett bak han og han holdt døra for meg,jeg takket høfflig og da ble han helt stressa og mumlet ja ja et eller annet.

Han ser normal ut,men han oppfører seg utrolig rart.Jeg skjønner at man skal gi rom for de rare også,men jeg opplever dette fra han nesten daglig.Jeg synes det er så slitsomt å bli stirra på konstant.På bussen eks kan han finne på å glane uten å ta øynene vekk,jeg gir ingen respons men aner ikke hvor jeg skal se pga den stirringen hans.

Gjest Blondie65
Skrevet

Er det noe jeg virkelig ikke kan fordra er det denne typen bagatellisering av folk som ikke kan oppføre seg. Hvordan stirring og annen utilbørlig seksuell oppmerksomhet som man ikke har bedt om skal kunne oppfattes som en kompliment vet ikke jeg.

Ville du likt det hvis en ekkel urgammel nabo hadde stirret på deg? Hva med en av samme kjønn som deg? Ville du likt det?

Det er ikke engangs tilfeller vi snakker om her, men noe som skjer hver gang trådstarter er i synsfeltet uten typen sin.

Skrevet

Er det noe jeg virkelig ikke kan fordra er det denne typen bagatellisering av folk som ikke kan oppføre seg. Hvordan stirring og annen utilbørlig seksuell oppmerksomhet som man ikke har bedt om skal kunne oppfattes som en kompliment vet ikke jeg.

Ville du likt det hvis en ekkel urgammel nabo hadde stirret på deg? Hva med en av samme kjønn som deg? Ville du likt det?

Det er ikke engangs tilfeller vi snakker om her, men noe som skjer hver gang trådstarter er i synsfeltet uten typen sin.

Takk for at du forstår.Dette er fakktisk problematisk noe mange her ikke skjønner og heller ler og gjør narr av meg.Ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...