Gå til innhold

Kettlebells

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg aner ikke om denne skal innen kosthold og trening eller kropp og helse, men jeg poster den bare her

Jeg bestemte meg for å prøve kettlebells på tirsdag for å se om det var noe for meg. Syntes at treninga var super, og dagen etter ble jeg selvfølgelig stig.

Problemet er bare det at jeg har fått utrolig vondt i ryggen - enda.

Jeg har slitt litt med ryggproblemer i de to siste årene eller noe. Men lurer på om dette kommer av at jeg er stiv etter treninga, at jeg trente feil eller om det kan være av en annen årsak?

Jeg klarer så vidt å bøye meg. Bare jeg skal ta ut en ting i ovnen er jeg nødt å stå vedsiden av og bøye meg ergonomisk for å ikke få dødsvondt.

Moren min, som også var med på kettlebells er ikke stiv lenger nå, derfor jeg lurer egentlig.

Dårlig formulert men..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vent noen dager til og se om det går over, isåfall kan det jo hende at du forstrakk en sene. jeg ville ikke ha trent kettlebells igjen før ryggen din føles fin iallfall.

Om du blir bra, gå gjerne tilbake og be instruktøren sjekke teknikken din på Swings, der du svinger kula mellom bena. Om du fokuserer på å ha svai rygg og brystet ut, og lar armene svinge helt fritt uten å jobbe, burde swings gå fint. Det er lårene og rompa som skal jobbe. Varm også godt opp først.

Trente girya/kettlebells i lang tid på elixia før, og det er superduper generell styrketrening, men veeldig hardt :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...