AnonymBruker Skrevet 18. desember 2010 #1 Skrevet 18. desember 2010 Her om dagen kom min datter hjem og fortalte om ei jente i klassen. Hun hadde fortalt min datter at hun burde stå opp om natten og bære hennes lillesøster ut utgangsdøren og kaste henne ned trappen for så å kaste stein på henne, lukke døren og gå og legge seg. Jeg visste at denne jentungen her er litt forstyrret, da hun har vært i fødselsdagsselskapet til min datter. Hun var mildt sagt en håndfull. Er det jeg som overreagerer når jeg blir forbannet når jeg hører slikt? Jeg har planer om å ta dette opp enten med jentungens far eller med skolen. Noen tanker?
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 18. desember 2010 #2 Skrevet 18. desember 2010 Ufyselig unge, ja. Men nøyaktig hva tror du at du kan oppnå ved å snakke med skolen/foreldrene?
Fanta Exotic Skrevet 18. desember 2010 #3 Skrevet 18. desember 2010 Mange barn tror jo de skal gjøre alt de får beskjed om, så jeg ville nok snakket med enten læreren eller faren til ungen om dette.. Det kan jo hende hun får andre barn til å gjøre grusomme ting mot andre..
Nique Skrevet 18. desember 2010 #4 Skrevet 18. desember 2010 Det barnet burde få noen å snakke med, gjerne noen proffesjonelle. går ut i fra at barna ikke er så gamle, kanskje greit å få stoppet uheldig utvikling før det går for langt?
Gjest virkelig? Skrevet 18. desember 2010 #5 Skrevet 18. desember 2010 men må en virkelig høre på alt en sier? Å er det virkelig ordrett det som er blitt sagt, eller kan noen ha lagt på litt? Syns man skal ta det barn sier med en klype salt. Mange med mye fantasi, bare se hva slags søppel som blir servert som barne tv om dagen. Ikke alt jeg vil kalle barnevennlig.... :gjeiper: 1
mp84 Skrevet 18. desember 2010 #6 Skrevet 18. desember 2010 Jeg ville nok nevnt det til far... ikke fordi du er sint, men som en bekymring for hans datter.
Gjest Gjest Skrevet 18. desember 2010 #7 Skrevet 18. desember 2010 Hei! Jobber i skolen så vet hvor lite vi kan blande oss inn i barns fritid. Jeg ville invitert barnet hjem faktisk. Og så ville jeg sett an situasjonen, hvis hun sa eller gjorde noe som jeg reagerte på ville jeg sagt kraftig i fra. Slike barn trenger ofte det for å få respekt. Når foreldre kom for å hente ville jeg sagt i fra om episoden, men at hun var hjertelig velkommen på ny! Skjer det en gang til ville jeg sagt til foreldrene at jeg ikke ønsker at mitt barn skal ha noe med det barnet å gjøre før det kan oppføre seg. Så gammeldags er jeg! Det værste er at barn har mye mer respekt for voksne som sier i fra og blir mer trygge på de enn om man ikke gjør det... Bare vent å se - om du ikke får noe igjen for det nå - er det deg hun husker som en trygg omsorgsperson om noen år. Og kanskje også en hun ville kommet til om hun fikk problemer en dag...
lillemia Skrevet 18. desember 2010 #8 Skrevet 18. desember 2010 Jeg ville nok nevnt det til far... ikke fordi du er sint, men som en bekymring for hans datter. Copy that. Bedre å si i fra en gang for mye. Hvis faren avfeier det, ville jeg nok tatt det opp med læreren også.
nickless Skrevet 18. desember 2010 #9 Skrevet 18. desember 2010 Syntest dette var en forferdelig ting av ett barn aa si , og lurer paa om jenta trenger hjelp paa noe vis. Ville tatt dette opp med far,og med skolen. Veldig mange barn har det ikke lett , og trenger hjelp for aa knekke sosiale koder,eller kontrollere seg. Mange har det vanskelig hjemme. Ikke like mange faar hjelp desverre , saa naar vi voksne ser eller h;rer noe vi reagerer sterkt paa , syntest jeg vi skal ta det paa alvor!
Independent_ Skrevet 18. desember 2010 #10 Skrevet 18. desember 2010 Denne ungen er tydelig påvirket av noe utenfor ens eget fantasi. Det kan være mediapåvirkning, enten at ungen har sett for mye på TV eller hørt en historie en annen plass, eller denne ungen kan ha hørt andre barn/voksne snakke om sånne hendelser. Dersom et barn går rundt å tenker på sånne grusomme hendelser og ungen vet at det er galt, så kan det være et utløp for disse tankene å snakke og si dem til andre. Det er bare et utfall som kan være årsak til disse grusomme tingene som denne jenta sier. Uansett hva det måtte være, så må du snakke med noen om det. Foreldre vet sannsynligvis ikke hva denne jenta snakker om på skolen, spesielt hvis alle foreldrene tenker som deg. Det kan også være viktig for læreren å vite hva som foregår på skolen. Hvis det kommer en sitausjon hvor denne jenta sier noe til en av de andre elevene, og kanskje de andre elevene reagerer fysisk, med enten ordslengning eller vold, som er fult mulig, så kan læreren tro at det er bare den andres eleven "feil". Da er det viktig at læreren på forhånd vet om det.
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2010 #11 Skrevet 18. desember 2010 Syntest dette var en forferdelig ting av ett barn aa si , og lurer paa om jenta trenger hjelp paa noe vis. Ville tatt dette opp med far,og med skolen. Veldig mange barn har det ikke lett , og trenger hjelp for aa knekke sosiale koder,eller kontrollere seg. Mange har det vanskelig hjemme. Ikke like mange faar hjelp desverre , saa naar vi voksne ser eller h;rer noe vi reagerer sterkt paa , syntest jeg vi skal ta det paa alvor! Det er jeg helt enig med deg i. Det som er enda verre er at et voksent menneske kaller henne motbydelig.
*Numi* Skrevet 18. desember 2010 #12 Skrevet 18. desember 2010 men må en virkelig høre på alt en sier? Å er det virkelig ordrett det som er blitt sagt, eller kan noen ha lagt på litt? Syns man skal ta det barn sier med en klype salt. Mange med mye fantasi, bare se hva slags søppel som blir servert som barne tv om dagen. Ikke alt jeg vil kalle barnevennlig.... :gjeiper: Nei da.. Men det er jo typisk barn. Jeg husker det var mye rart de eldre barna bl.a. fikk de mindre til å gjøre i barnehagen, bare fordi de sa at de skulle gjøre det.
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2010 #13 Skrevet 21. desember 2010 Syns det er skremmende at en barnehjerne kan tenke ut noe så ondskapsfull......
Gjest jomfrua Skrevet 21. desember 2010 #14 Skrevet 21. desember 2010 Her om dagen kom min datter hjem og fortalte om ei jente i klassen. Hun hadde fortalt min datter at hun burde stå opp om natten og bære hennes lillesøster ut utgangsdøren og kaste henne ned trappen for så å kaste stein på henne, lukke døren og gå og legge seg. Jeg visste at denne jentungen her er litt forstyrret, da hun har vært i fødselsdagsselskapet til min datter. Hun var mildt sagt en håndfull. Er det jeg som overreagerer når jeg blir forbannet når jeg hører slikt? Jeg har planer om å ta dette opp enten med jentungens far eller med skolen. Noen tanker? Mine tanker når jeg ser denne tråden er overskriften din gjør meg trist. Trist fordi du som voksen og foresatt i en klasse kan komme med en uttalelse om at det er en motbydelig unge. Du har kanskje ikke erfaring utover din egen normale livssituasjon som går på skinner. Barn sier mye rart. Barn har fantasi. Det er 2 ting som er normale. Jeg sier ikke at det hun har sagt er rett. Du skal ikke bli forbannet på dette barnet, du skal forklare DITT barn at sånn sier man ikke og sånn gjør man ikke. Hadde jeg kommet i din situasjon, så hadde jeg tatt en prat med foreldrene og lagt frem problemstillingen i forbindelse med bursdagen - at hun ble litt for mye for meg i en bursdagssetting. Kanskje du da vil få en forklaring på situasjonen, kanskje ikke. Dette barnet trenger kanskje bare rettledning eller at det kan være noen spesielle behov; les diagnose som gjør at dette barnet ikke har de "normale" hemninger. Dette barnet trenger hjelp, tenker jeg. Ta en prat med skolen, for dine generelle observasjoner. Ang bursdagen burde du nevnt det for foreldrene der og da.
kaprifolen Skrevet 21. desember 2010 #15 Skrevet 21. desember 2010 Jeg hadde tatt dette opp med foreldrene for å se om de var klar over at barnet sier slikt. Dessverre kan det være at det er barnets hjemmesituasjon som gjør at hun har fått disse problemene, så her er det ditt ansvar å være oppmerksom. Virker far alvorlig sjokkert og bekymret over dette? Spør om han har noen peiling på hvor hun kan ha fått dette ifra. Hvis far da f.eks forteller at hun har fått dårlig påvirkning fra en eldre bror, fikk sett en film hun ikke burde sett e.l, så hadde jeg avventet videre reaksjon. Hvis far derimot virker sint, eller ikke bryr seg, hadde jeg meldt dette til barnevernet. Jeg ville også gjort det klart direkte til barnet at det var velkomment tilbake, men at her i huset har vi regler å følge om å være snille med hverandre.
Gjest Dainty Skrevet 21. desember 2010 #16 Skrevet 21. desember 2010 Mest sannsynlig sliter denne jenta med noe, og trenger omsorg, ikke å bli stemplet som motbydelig. Det hjelper ingen barn. Jeg ville i første omgang tatt en telefon til foreldrene. Så får man kanskje en pekepinn på hvordan ståa er.
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2010 #17 Skrevet 21. desember 2010 Mine tanker når jeg ser denne tråden er overskriften din gjør meg trist. Trist fordi du som voksen og foresatt i en klasse kan komme med en uttalelse om at det er en motbydelig unge. Du har kanskje ikke erfaring utover din egen normale livssituasjon som går på skinner. Barn sier mye rart. Barn har fantasi. Det er 2 ting som er normale. Jeg sier ikke at det hun har sagt er rett. Du skal ikke bli forbannet på dette barnet, du skal forklare DITT barn at sånn sier man ikke og sånn gjør man ikke. Hadde jeg kommet i din situasjon, så hadde jeg tatt en prat med foreldrene og lagt frem problemstillingen i forbindelse med bursdagen - at hun ble litt for mye for meg i en bursdagssetting. Kanskje du da vil få en forklaring på situasjonen, kanskje ikke. Dette barnet trenger kanskje bare rettledning eller at det kan være noen spesielle behov; les diagnose som gjør at dette barnet ikke har de "normale" hemninger. Dette barnet trenger hjelp, tenker jeg. Ta en prat med skolen, for dine generelle observasjoner. Ang bursdagen burde du nevnt det for foreldrene der og da. Det er lov å ikke like andre sine unger selv om man er mor selv skjønner du. Noen unger ER rett og slett motbydelige!
Gjest Anne Skrevet 21. desember 2010 #18 Skrevet 21. desember 2010 Jeg synes faktisk det er mye verre hvordan du som voksen kan ordlegge deg. Barn sier mye rart - de har stor fantasi. Og for alt du vet kan din datter ha vridd dette til å høres verre ut enn det faktisk var sagt. Er helt sjokkert over foreldre som tar alt barna deres sier for "god fisk" og å kalle et barn motbydelig er enda mer sjokkerende. 1
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2010 #19 Skrevet 21. desember 2010 Jeg synes faktisk det er mye verre hvordan du som voksen kan ordlegge deg. Barn sier mye rart - de har stor fantasi. Og for alt du vet kan din datter ha vridd dette til å høres verre ut enn det faktisk var sagt. Er helt sjokkert over foreldre som tar alt barna deres sier for "god fisk" og å kalle et barn motbydelig er enda mer sjokkerende. Tror du ikke ts kjenner sin egen datter best og vet at hun ikke vill tenke sånn om sin lillesøster? Dessuten sier hun at hun også har hatt dette barnet på besøk før og har sett hvordan hun er.
Carrot Skrevet 21. desember 2010 #20 Skrevet 21. desember 2010 Eeh - jeg kjenner ingen barn som kunen finne på å si slike ting så jeg ville reagert..... JEg ville snakket med læreren og tatt det derfra..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå