Gå til innhold

Gravlaks

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har tenkt å servere gravlaks til middag i romjulen som middag for første gang i mitt liv.

Aner ikke hva jeg skal ha som tilbehør. Dillpoteter og grønnsaker, passer det?

Har lett en del på nettet og funnet to typer dillpoteter. Den ene med oppvarmet creme fraish, den andre med hvit saus.

Noen som kan anbefale hvilken oppskrift jeg skal velge ut i fra erfaring.

Passer det med grønn salat(i såfall hva slags dressing) eller kan jeg bruke andre grønnsaker? Står helt bom fast.

Håper noen kan hjelpe meg.

På forhånd takk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hørtes kjempedeilig ut med dillpoteter dill. Du kan jo kansjke lage noen grove rundstykker? Må følge med på denne tråden så jeg kan plukke opp noen tips selv :)

Skrevet

Hadde lurt på å ha brød av et eller annet slag i tillegg, men har ikke helt avgjort det enda.

Dillstuede poteter høres ganske mektig ut, men siden jeg aldri har spist det, så vet jeg jo ikke hvordan det er.

Skrevet

Takk, den salaten hørtes veldig god ut. Er ikke god til å søke på engelske sider jeg, så det går alltid i de norske.

Skrevet

Til gravlaks foretrekker jeg poteter, flattbrød, rømme og rødløk + ev gravlaskssaus. Ser ikke for meg at noen andre grønnsaker enn løk/rødløk/purreløk passer til gravlaks.

Skrevet

Til gravlaks foretrekker jeg poteter, flattbrød, rømme og rødløk + ev gravlaskssaus. Ser ikke for meg at noen andre grønnsaker enn løk/rødløk/purreløk passer til gravlaks.

Sett bort fra gravlakssausen høres dette mer ut som tilbehør til rakfisk.

Skrevet

Enig, tenkte det samme jeg også.

Skrevet (endret)

Slettet

Endret av Belima
Skrevet

Sett bort fra gravlakssausen høres dette mer ut som tilbehør til rakfisk.

Og så?

Et alternativ er å servere gravlaks på brød med gravlaskssaus.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...