Gå til innhold

Hva skal du gi til svigerforeldrene dine til jul?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer enkelt og greit på hva du skal gi til svigerforeldrene dine til jul?

Nå har jeg ikke svigerforeldre, siden vi ikke er gift, men vært sammen med sønnen deres i nesten 7 år ;)

Synes det er så vanskelig.. Er det teit å gi ei kurv med vin, sjokolade, nøtter etc..? Og er det idiotisk å fylle den med hjemmelagde ting i tillegg som konfekt, smultringer i en pen pose osv..? :P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er ikke direkte svigerforeldre hos meg heller, i med at vi ikke er gift. Men vi har ikke så god råd i år, så har jeg laget hjemmelaget konfekt som de skal få + vin til fruen og konjakk til herren :)

Synes det er fine gaver jeg. Så å gi hjemmelaget konfekt o.l. er bare kos det :)

Skrevet

Mine "svigerforeldre" får en flaske vin sammen, hun får et stort spasett og han får en flanellskjorte. Var det de ville ha så det ble veldig enkelt ;)

Gjest Galithralia
Skrevet

Vel "svigerforeldrene" mine skal i hvertfall få en fin eske sjokolade fra en sjokoladebutikk her i byen (stefaren har allerde gitt uttrykk for at han blir veldig veldig glad hvis han får dem i år og :lol: ), utenom det vet jeg ikke helt. Kanskje en flaske vin eller noe begge kan bruke?

Skrevet (endret)

Nesekspresso Kaffemaskin med glass ble ganske så dyr gave i år,men de fortjener det etter alt dehar gjort for oss.

Endret av CafeLatte
Skrevet

"Svigermor" får en fantastisk, dekorativ, sammenleggbar skål i mørkt tre (helt nydelig, og veldig original) jeg og samboeren fant da vi var på ferie sammen. Dessuten tenker jeg å kjøpe noe slags te, servietter, lys, sjokolade el.l. fra meg. Hun har dessuten ønsket seg kalender med en opplevelse med hver av barna og "svigerbarna" hver måned - søte svigermor! :) Så kanskje jeg lager en kalender med kinobesøk, bakedag, husvask hos henne, bærplukking, skitur osv.

Svigerfar derimot, er umulig. Samboeren min får finne noe til ham. Han har alt, kan ikke få sjokolade el.l. siden han har diabetes, og er kresen på alkohol. Han leser ikke bøker, har alt som eksisterer av musikk, og vi har ikke engang barn han kunne fått fotografi av. Sukk.

Skrevet

Min "svigermor" skal få eit fint smykke med ein engel på. "Svigerfar" er død.

Skrevet

Jeg lurer enkelt og greit på hva du skal gi til svigerforeldrene dine til jul?

Nå har jeg ikke svigerforeldre, siden vi ikke er gift, men vært sammen med sønnen deres i nesten 7 år ;)

Synes det er så vanskelig.. Er det teit å gi ei kurv med vin, sjokolade, nøtter etc..? Og er det idiotisk å fylle den med hjemmelagde ting i tillegg som konfekt, smultringer i en pen pose osv..? :P

Jeg synes det høres ut som en fin gave jeg :) Ville blitt glad for å få noe slikt selv faktisk.

Svigermor får i år en flaske vin, tidligere i høst var samboer og kjøpte tusenmetringer til henne siden hun ofte klagde over dårlige lys, og det ble såpass dyrt at det får telle litt som julegave :P Svigerfar får servise, har kjøpt sammen med svigersøster. Er ikke gifte vi heller da, men vært sammen siden 03, så kaller dem for svigerforeldrene mine uansett :)

Gjest Mauna Lee
Skrevet

gir dere "svigerforeldrene" deres egne gaver, eller gir dere sammen med kjæresten/mannen?

Skrevet

Siden eg og mannen har felles økonomi gir vi sammen :)

Skrevet (endret)

I år får svigermor en liten (sukker)keramikkskål i en serie hun har fått fløtemugge i fra oss før. Hun får også et par øredobber fra Snö of sweden.

Svigerfar får to musikkbluerays, siden han pleier å se på dvd når han sykler på ergometersykkel i kjelleren. Og så får han en vanntett bag, siden han nylig har fått båtplass og planlegger båtkjøp.

Vi kjøper gaver sammen.

Syns ellers det høres fint ut å gi en kurv med div. spiselig, som ts spør om. :)

Endret av Vera Vinge
Skrevet

gir dere "svigerforeldrene" deres egne gaver, eller gir dere sammen med kjæresten/mannen?

Jeg føler at jeg burde gi noe eget, siden jeg får kjempefine egne gaver bare til meg av dem. Fra svigerforeldre har jeg fått Koss hodetelefoner jeg ønsket meg, superundertøy, votter og lue, bøker o.l. som er perfekte personlige gaver til meg. Derfor synes jeg at de fortjener noe personlig tilbake - men det er ikke helt enkelt med svigerfar som ikke ønsker seg noe. Min egen far er like ille, men ham klarer jeg alltids skrape sammen en gjennomtenkt gave til siden jeg kjenner ham så godt.

Hilsen AB 14.53

Skrevet

Vi gir sammen.

Skrevet

Begge deler. Dvs: de får et bilde av oss (siden de har ønsket seg det) av oss begge, og i tillegg har jeg kjøpt en ting fra Steninge Slott til dem begge fra meg.

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Meg og mannen har felles økonomi. Men vi har ordnet det sånn at jeg kjøper til min familie og han til hans familie. Dermed må han bruke litt energi på julegaveshoppingen også;-)

jeg har 3 personer mer å kjøpe til, men vi bruker samme sum. Dette fordi hans lille familie forventer "dyre" gaver mens det i min familie mer handler om tanken enn selve summen. Ergo, jeg bruker gj.snitt 300kr pr person, mens min mann bruker ca 600 pr. person.

Skrevet

kjøper sammen med typen. svigermor får noen slike juleting, og svigerfar får en slik "penn" som man bruker for å skrive i treverk på som han ønska seg..

Skrevet

Vi gir sammen, og i år får de vakumposer som de har ønsket seg, og en kalender for 2011 med koselige bilder av dem og barnebarnet.

Skrevet (endret)

Svigermor får en Steltonkanne, "spikermatte", fotobok fra ferien vår og et skolebilde av eldstemann. Svigerfar får Stieg Larsonbøkene og arbeidshansker.

Her skrives det ungene sitt navn på alle gaver, unntatt en fra meg til mannen.

Endret av *Ariel*
Skrevet

Vi gir shambo, balsam, håndsåpe og flytende såpe til kroppen, tannkrem, tannkost, fuktighetskrem, våtservietter til å fjerne sminke, to kaffiposer, melitterposer og en god konfekt.

Svigermor har alt, og setter stor pris på denne type gave. Hun behøver da ikke kjøpe de tingene selv, og behøver heller ikke få masse unødvendige ting som hun egentlig ikke har plass til.

Du kan jo legge ved en flaske vin, om du vet de setter pris på det. Eller lage til en kurv med ulike produkter i, som vin, ost, druer, kjeks, sjokolade osv

Skrevet

Her får svigermor + mann en bok om vin og en flaske vin.

Svigerfar får Harley Davidson-saker og en Disneyfilm.

Svigerfars kjæreste får kropssåpepodukter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...