Haustlauv Skrevet 18. desember 2010 #1 Skrevet 18. desember 2010 Har du noen gang opplevd å bli frastjålet bagasjen din på en togtur? Tenker da fortrinnsvis på koffert og store bager som man ikke har i nærheten av seg. Hvordan går du evt frem for å unngå at dette skal skje? Er det veldig utbredt? Og får man erstatning fra forsikringsselskap om det skulle skje? Merker jeg blir mer og mer nervøs for å bli frastjålet kofferten min på togtur! Man har jo gjerne mye verdifullt med seg også, spesielt når man reiser rundt juletider. Ofte er det også fullt så man ikke kan få lagt den på de bagasjeplassene man har oversikt over Og enda en ting - dersom du har med flere ting/en stor ryggsekk som du har ved plassen din, med pengepung, data o.l, tar du med deg denne dersom du forlater plassen din for å gå på do/til kafeen?
Gjest Pantherinae Skrevet 19. desember 2010 #2 Skrevet 19. desember 2010 Har aldri opplevd det, selv om jeg har reist mye over hele verden. Men jeg er alltid forsiktig, og plasserer den sånn at jeg kan følge delvis med. Er det f.eks. på tog setter jeg den alltid i den enden av vognen som mitt sete er vendt mot, slik at jeg kan holde øye med den (den vanlige kofferten min har veldig sterk farge, og ser fort om noen begynner å dra den med seg). Om du skulle være veldig nervød, vet jeg at nomaden og enkelte andre av disse reisebutikkene selger slike vaierlåser, slik at du kan låse den fast i bagasjestativet. Har du i tillegg hengelås på glidelåsen er du nok ganske trygg. Så lenge du har reiseforsikring vil man få dekket dette av forsikringsselskapet. Men er uansett veldig kjedelig å miste, sepsielt om man har masse julegaver og slikt med. Jeg tar alltid med meg verdisaker hvis jeg forlater plassen min (dette gjelder uansett hvor jeg er om jeg er alene). Pleier ofte å la jakke og litt småting ligge igjen, slik at folk ser at plassen er opptatt. Lurer på om kanskje det ikke er mulig å få igjen noe særlig på forsikring, om man lar det ligge igjen på plassen når man går ett annet sted?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå