Gå til innhold

Hvordan forholde seg til maset fra familien?

Anbefalte innlegg

Skrevet

På julaften blir det fullt hus. Det kommer selvsagt til å bli koslig med besteforeldre, foreldre, tanter, onkler, søskenbarn, søsken, svigerinner, tantebarn. Elsker stor familie i julehøytidene :jepp:

men så er jeg snart 30 år, og det uevinnelige maset om at jeg må få meg kjæreste går inn det ene øret og ut det andre øret.

Så har maset om barn begynt, og det er et veldig sårt og stikkende punkt. Jeg kommer ikke til å tenke på barn før jeg evnt.møter mannen med stor M, og det er ikke sikkert jeg vil ha barn. Greit å høre på maset om kjæreste, det skal jeg holde ut med, men når de må mase om barn attpåtil, så blir jeg lei meg.. Det føles ut som om livet ikke handler om annet enn å få reprodusert seg som det så fint heter. :)

Svigerinnene mine sier at neste gang er det nok min tur til å bli gravid. (Hvorfor tror de at jeg vil bli gravid? Og med hvem?)

Jeg vil ikke høre mer om dette :grine:

Hva skal jeg gjøre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med å si at hvis det blir noe mer mas om kjæreste eller barn fra NÅ av så kommer det ikke til å bli hverken kjæreste eller barn noensinne!

Jeg er ikke interessert i hverken barn eller kjæreste i øyeblikket og ville satt pris på om dere kan la være å mase om det i fremtiden. Det kommer når jeg føler meg klar for det og ikke et sekund før.

Skrevet

Du svarer at "Jeg vil ikke bli gravid før jeg har funnet mannen som jeg ønsker at mine framtidige barn skal tilbringe hver onsdag og annenhver helg sammen med." ;)

Er du litt mer diplomatisk svarer du at "Det passer dårlig å bli gravid uten å ha en mann, og jeg er kresen på hvem jeg vil skal bli far til mine barn."

Skrevet

Du svarer at "Jeg vil ikke bli gravid før jeg har funnet mannen som jeg ønsker at mine framtidige barn skal tilbringe hver onsdag og annenhver helg sammen med." ;)

:fnise:

Kan du ikke bare på en ok måte be dem om å slutte å mase om dette - det kommer når det kommer?

Skrevet

jeg pleier å si jeg ikke gir etter for presset. Og at jeg synes det er litt drøyt å spørre om og om igjen.

Mange driver på slik fordi de selv vil at flere skal gå i samme felle med stress som de gjorde. Har en del venner som har fått barn på slump, og de spørr å gnåler. Kanskje de er sjalu...

• Liker 1
Skrevet

Du kan si at det fungerer fint som prevensjon å være sammen med deres barn.

Ufint å mase sånn...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...