Gå til innhold

Å stole på Gilde...


Gundel Gaukeley

Anbefalte innlegg

Eller noen annen slakter for den saks skyld... Jeg bruker av og til å kjøpe f.eks en pose med wienerpølse og spise "rå", men plutselig en dag slo det meg at det kanskje ikke er helt trygt?

Kalde pølser til ungene på besinstasjoner må vel være enda verre? Gjør noen andre dette, eller er det bare meg som lever risikofylt? :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:lol: Trodde det var bare jeg som likte "rå" pølser her i verden! Men min favoritt er kalde grillpølser!

Strengt tatt er vel ikke pølser rå selv om man ikke koker / steker dem, de er vel varmebehandlet fra fabrikken, så jeg kan ikke skjønne at det skal være farlig. Jeg har i hvert fall spist kalde pølser i alle år, og har ennå ikke tatt skade av det - så vidt jeg vet.... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

man koker jo heller ikke pølser når man lager de selv, bare varmer de opp, så jeg kan ikke skjønne hva som er farlig med å spise de "rå"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Puh, det var godt å høre at dere er i live!!! Skal fortsette å kose meg med pølsene jeg da... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke helt hva som skal være faren med å spise kalde pølser. De er jo ikke rå (med mindre du kjøper spesialpølser hos noen slaktere, Jacobs el.l.), men ferdig varmebehandlet fra produsentens side. Så kos deg med de kalde pølsene dine du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:lol:  Trodde det var bare jeg som likte "rå" pølser her i verden! Men min favoritt er kalde grillpølser!

Ja, i kalde pølsebrød :P

Grillpølser/Wiener er ufarlige å spise, men det finnes noen

kjøttpølser som ikke er helt kokt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...