Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

For første gang på veldig lenge har jeg ferie, og i den anledning kunne jeg tenkt meg å bruke tiden på å spille litt dataspill. Sjeldent jeg får tid til ellers. Uansett, jeg elsker spill som f.eks The Sims (har alle tre), CSI-spillene etc. Jeg er med andre ord glad i pek- og klipp-spill innen krimsjangeren, eventuelt også simuleringsspill.

Noen som har noen gode forslag? Liker ikke spill a la WoW etc.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
Videoannonse
Annonse
Gjest BabyBlue
Skrevet

Har du prøvd Dreamfall den lengste reisen? :D Du kan ikke kalle deg en verdig pc-gamer uten å ha det stående i hylla! Er typisk eventyr -action sjanger, og er veldig spennende, nesten mer som en historie enn et spill...

Skrevet (endret)

Har du prøvd Dreamfall den lengste reisen? :D Du kan ikke kalle deg en verdig pc-gamer uten å ha det stående i hylla! Er typisk eventyr -action sjanger, og er veldig spennende, nesten mer som en historie enn et spill...

Ja, jeg kjøpte det da det kom ut. Personlig syntes jeg spillet var veldig kjedelig og lite tiltalende. Jeg er ikke spesielt glad i spill i den sjangeren, eller den typen spill kan man vel si.

Endret av Yvonne
Skrevet

Sim City 4 kanskje? :)

Takk for tips, det er nok mer for meg ja. Skal sjekke det ut. ;)

Gjest Thefainter
Skrevet

Takk for tips, det er nok mer for meg ja. Skal sjekke det ut. ;)

Awesome!

Du kan jo sjekke ut Zoo Tycoon 3 også. Der lager man dyrepark og er kjempegøy! :biggrin:

Skrevet

Awesome!

Du kan jo sjekke ut Zoo Tycoon 3 også. Der lager man dyrepark og er kjempegøy! :biggrin:

Ja, det skal jeg gjøre. Spilte mye Theme Park World i sin tid, og har også spilt RollerCoaster Tycoon, så det må jeg få tak i. :)

Skrevet

Gode krimspill syns jeg er Still Life 1&2 (det er pek og klikk). Ellers er Heavy Rain veldig bra, men det er ikke til pc, kun ps3, og vet ikke om du har det?

Selv eelsker jeg Den Lengste Reisen og Drømmefall, og syns det er litt rart at noen ikke kan like de :fnise: (men jeg skjønner at Drømmefall kanskje ikke er så interessant hvis du ikke har spilt Den Lengste Reisen :)).

Skrevet

Gode krimspill syns jeg er Still Life 1&2 (det er pek og klikk). Ellers er Heavy Rain veldig bra, men det er ikke til pc, kun ps3, og vet ikke om du har det?

Selv eelsker jeg Den Lengste Reisen og Drømmefall, og syns det er litt rart at noen ikke kan like de :fnise: (men jeg skjønner at Drømmefall kanskje ikke er så interessant hvis du ikke har spilt Den Lengste Reisen :)).

Har Nintendo Wii, Xbox og Nintendo DS Lite i tillegg til pc'en. Men siden kjæresten okkuperer tv'en kunne jeg tenkt meg et pc-spill. ;) Still Life 1&2 skal jeg sjekke ut, takk for tips.

Gjest elfhybrid
Skrevet

Still Life 1 og 2 er bra,men husknå på Post Mortem-som er første spill i serien.

Syberia 1 og 2 er underfudige og vakre spill i samme sjanger.

Den lengste reisen og drømmefall likeså, selv om Drømmefall ikke er 100% pek og klikk.

Gabriel Knight spillene er gode gamle travere.

CSI spillene er kule, har alle. :)

Grim Fandango er ganske artig.

Vil anbefale siden adventuregamers - den har en fin oversikt over alle adventurespill :)

Art of murder serien er også ganske bra.

Ellers har du MYST som er veldig høyt rost blant de fleste.

HVis du liker sim-spill, foreslår jeg Civilisation, Sim city, Sims (seff) Transport tycoon, Rollercoaster tycoon, simpark, simzoo, Caesar 3..

Så har du litt å starte med :)

Ellers er jo Monkey Island serien gøy :)

(ja,dette er min hobby..en av dem. Hehe)

Skrevet

King's Bounty - The Legend kan kanskje være noe. Det er bygget over samme lest som Heroes of might and magic om du kjenner til det? Det er eventyrspill, men i strategiform.

Skrevet

Still Life 1 og 2 er bra,men husknå på Post Mortem-som er første spill i serien.

Syberia 1 og 2 er underfudige og vakre spill i samme sjanger.

Den lengste reisen og drømmefall likeså, selv om Drømmefall ikke er 100% pek og klikk.

Gabriel Knight spillene er gode gamle travere.

CSI spillene er kule, har alle. :)

Grim Fandango er ganske artig.

Vil anbefale siden adventuregamers - den har en fin oversikt over alle adventurespill :)

Art of murder serien er også ganske bra.

Ellers har du MYST som er veldig høyt rost blant de fleste.

HVis du liker sim-spill, foreslår jeg Civilisation, Sim city, Sims (seff) Transport tycoon, Rollercoaster tycoon, simpark, simzoo, Caesar 3..

Så har du litt å starte med :)

Ellers er jo Monkey Island serien gøy :)

(ja,dette er min hobby..en av dem. Hehe)

Takk for tips. Har spilt en god del av de du har nevnt her, men skal sjekke ut Caesar 3 f.eks. ;)

King's Bounty - The Legend kan kanskje være noe. Det er bygget over samme lest som Heroes of might and magic om du kjenner til det? Det er eventyrspill, men i strategiform.

Ja, kanskje det, skal sjekke det ut! Takk for tips. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...