AnonymBruker Skrevet 17. desember 2010 #1 Skrevet 17. desember 2010 Er det det samme som skildring av personer?
Gjest Tipo Skrevet 17. desember 2010 #2 Skrevet 17. desember 2010 For jeg virker det som en oppsumering av de viktigste delene av ens personlighet for å skape et kortfattet men nogenlunde helhetslig bilde av personen. I hvilken sammenheng er det brukt? Jobbsøknad?
Gjest Tipo Skrevet 17. desember 2010 #4 Skrevet 17. desember 2010 Som i en stil? Skal du skape en karakter?
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2010 #5 Skrevet 17. desember 2010 Nja, det er en analyse av en roman :-) Har valgt Albertine, og det står i oppgaven at jeg skal ha med personkarekteristikk.
Gjest Tipo Skrevet 17. desember 2010 #6 Skrevet 17. desember 2010 Slik jeg tenker så kan ikke en forfatter beskrive en komplett person, med hver føflekk og personlige nykke, så de gir leseren et par fysiske holdepunkter for å skape et bilde. Beskriver kroppsform og øyne, kanskje et særegent trekk som er slående nok til at du husker det, så fyller de ut karakteren med deres handlinger og meninger. Hva sitter du igjen med etter å ha lest om Albertine? Hvem er hun? Hva betyr noe for henne? Hva gjør hun?
Porcelain Skrevet 17. desember 2010 #7 Skrevet 17. desember 2010 http://www.stud.alt.hist.no/~sbppette/lovetannsang/Personkarakteristikk.htm her har du noen ok eksempler.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå