AnonymBruker Skrevet 17. desember 2010 #1 Skrevet 17. desember 2010 Fikk nettopp skattekortet og denne gangen var den tabellkort. Jeg er noe usikker på hva inntekten min blir det kommende året, men tror det blir opp mot 50- 60 000. Dette året tjener jeg under 39 000 og har et trekk på 10 %. Jeg har aldri hatt tabellkort tidligere, og lurer på om jeg skal endre det til prosenttrekk. Hvor mange prosent bør jeg trekke? 36 % er vel det vanlige?
Nynaeve Skrevet 18. desember 2010 #2 Skrevet 18. desember 2010 Enklest er vel å be skattekontoret om et nytt skattekort. 36% er det vanlige på bi-inntekter. Tjener du bare 60 000 tviler jeg på du skal betale så mye i skatt.
Scorpina Skrevet 20. desember 2010 #3 Skrevet 20. desember 2010 Sant som Nynaeve sier. Jeg tipper du kan bruke tabell 7100. Du kan også sjekke mer her.
Bertha Skrevet 20. desember 2010 #4 Skrevet 20. desember 2010 Tabellkort er det mest fleksible. Sjekk arket med forutsetninger om din inntekt/formue i 2011 som fulgte med skattekortet. Ligger dette langt unna det du tror du kommer til å tjene, så går du inn og endrer på nettet slik at du får nytt skattekort tilsendt. Eventuelt gjør en skatteberegning her og se om nåværende kort dekker inn dette: Enkel skatteberegning 2011-programmet er ikke lagt ut ennå, men 2010-versjonen vil gi deg en grei indikasjon. Hvorvidt du får tabell- eller %-kort er det Skatteetaten som vurderer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå