Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal bestride et krav og sliter med å ordlegge meg. Saken gjelder en faktura fra en privatperson. Skaden skjedde for to år siden. Men jeg fikk beskjed av den som har sendt faktura at jeg ikke skulle tenke på det, og at de fikset det selv med forsikringen. I tillegg til at jeg ikke skulle tenke på utgiftene, dette skulle de ta seg av. At jeg ikke skulle bekymre meg for å betale noe for det. Nå, to år etterpå sender de faktura. De har selv betalt for skadene, men sender nå denne videre til meg, slik at jeg skal betale de. Hva kan jeg skrive? Kan noen hjelpe meg med hvordan jeg bør ordlegge meg.

Takk!:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville først og fremst bedt om dokumentasjon på at forsikringsselskapet ikke dekket skaden. De sa jo i utgangspunktet at det skulle gå på forsikringen.

Hva gjelder skaden på? Bil eller bolig eller noe annet. Det er lettere å gi deg et svar dersom vi vet litt mer om saken.

Skrevet

Det gjelder en bil. Jeg hadde lånt den av foreldrene til min daværende kjæreste. Den sto parkert utenfor en butikk, da jeg kom tilbake hadde noen bulket inn i den.

Gjest Blondie65
Skrevet

Det gjelder en bil. Jeg hadde lånt den av foreldrene til min daværende kjæreste. Den sto parkert utenfor en butikk, da jeg kom tilbake hadde noen bulket inn i den.

Send faktura i retur. Formuleringer i brevet:

Faktura nr ???, kr XXX sendes herved i retur. I følge avtalen skulle forsikringsselskapet til NN dekke skaden.

Ta kopi av faktura før du returnerer den sammen med brevet. Da kan du følge med på om de øker beløpet hvis de sender den ut igjen.

Skrevet

Takker! Er det alt jeg trenger å skrive? Kan de komme noen vei med dette hvis de ønsker å ta det opp for retten?

Skrevet

Dersom de hadde tatt det på forsikring så hadde de tapt bonus. Det betyr dyrere forsikring i flere år framover. I tillegg så er det ofte lite lønnsomt å ta småskader på forsikringen.

Jeg hadde ikke betalt en krone før jeg fikk dokumentasjon på kostnad og hva som faktisk ble gjort.Fort gjort å slenge på en ekstra skade. Slik at de ikke lurer deg.

Skrevet

Dette skjønte jeg ikke. Hvorfor skal du betale for skade som andre har gjort på bilen?

Gjest Blondie65
Skrevet

Takker! Er det alt jeg trenger å skrive? Kan de komme noen vei med dette hvis de ønsker å ta det opp for retten?

Hvorfor skal du forklare ytterligere? Det er i de som må forklare hvorfor de - på tross av avtale om noe annet - velger å sende regning etter 2 år. Det er ikke du som skal bevise noe som helst.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...