Gå til innhold

Mensen

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei, sitter her og tenker litt, og synes mensen er en merkelig greie.

Vi blir proppa inn i hodene våres på barneskolen at vi skal være så glade for at vi har mensen, for da er kroppen vår frisk og vi er fruktbare. Men det er neimen ikke så lett å alltid sitte å være fornøyd med den friske kroppen sin når man ligger rett ut på senga hjemme fra jobb, med mensensmerter fra helvete som aldri går over uansett hvor mye paracet du tar, og tamponger som blir blødd ut støtt og stadig ( selv om det er de største grønne.)

Måtte bare få ut litt mensenfrustrasjon...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gjett om jeg er glad jeg har hormonspiral og ingen mens? Kan ikke akkurat si at jeg savner det.

Skrevet

Paracet hjelper ikke mot menstruasjonssmerter. På apoteket selges Naproxen reseptfritt til menstruerende kvinner. Prøv det. Det endret livet mitt.

• Liker 2
Skrevet

Dropp paraceten, det funker ikke, som Dallis også sier. Og dropp tampongene også, menskopp er mye enklere, mindre søl, mindre smerter, færre skift/tømminger og mindre lukt.

• Liker 1
Skrevet

Tusen takk for tips :) Men synes likevel mensen kunne vært mye mildere fra naturens side!

• Liker 1
Gjest Eurodice
Skrevet

Midler som effektivt mildner menstruasjonssmerter:

B6-vitamin, E-vitamin, nattlysolje (kapsler), dong quai, sumaurt, ryllikte.

Hvis du synes dette kan ha noe for seg, kan jeg skrive nærmere anvisninger.

Skrevet

Det ironiske er at mensen er et tegn på at du er frisk, samtidig som det gir deg symptomer du ville blitt hjemme med om det var noe annet enn akkurat mensen...

Skrevet

Ikke alle som er så hardt ramma da... Her kommer mensen på timen presist hver mnd, null smerter, kviser eller humørsvingninger. Blør ikke ut en gul tampong på 3 timer engang.

No stress..

Skrevet

Ikke alle som er så hardt ramma da... Her kommer mensen på timen presist hver mnd, null smerter, kviser eller humørsvingninger. Blør ikke ut en gul tampong på 3 timer engang.

No stress..

Ja, det er noen som har det... mens andre av oss har ødelagt mer enn en kontorstol gjennom årenes løp fordi vi trodde tampong og bind til sammen skulle holde frem til lunsj :sjenert:

Skrevet

Ja, det er noen som har det... mens andre av oss har ødelagt mer enn en kontorstol gjennom årenes løp fordi vi trodde tampong og bind til sammen skulle holde frem til lunsj :sjenert:

Føler med dere :troest:

Skrevet

Jeg hater den jeg også. Hadde vært helt overlevelig om man ikke hadde så kraftige perioder at de første dagene så er man nødt til å holde seg i ro hjemme (og det passer IKKE i forhold til jobben). P-piller hadde jo kunnet løst så mye, problemet er at man har fått beskjed om at man har en "gruppe-effekt" og dermed tåler ikke noen merker. Lite oppløftende hos lege som igjen sier at den eneste måten å regulere dette problemet på er hormonelt. Kjenner jeg blir litt smådeppa.. er ikke så veldig kjekt å ha en periode hver mnd man gruer seg til, og som påvirker så mye av hva man kan gjøre.. :-(

Skrevet

Cataflam jenter! Cataflam! Fås på resept :)

Gjest Eurodice
Skrevet

Cataflam jenter! Cataflam! Fås på resept :)

Bivirkninger:

Hyppige:

Gastrointestinale: Mavesmerter, kvalme, brekninger, diaré, abdominale kramper, dyspepsi, flatulens, anoreksi.

Hud: Utslett.

Lever: Økning i serum aminotransferaseverdier.

Sentralnervesystemet: Hodepine, svimmelhet.

--------------------------------------------

Det holder med dette, tenker jeg. Det er mye annet man også kan risikere, men mer sjeldent.

Skrevet

Paracet hjelper ikke mot menstruasjonssmerter. På apoteket selges Naproxen reseptfritt til menstruerende kvinner. Prøv det. Det endret livet mitt.

For meg er det helt motsatt. Naproxen funker ikke mot menssmerter. Jeg tar en Paracet og en Ibux om det trengs. Med årene har faktisk menssmertene blitt mindre. Kanskje fordi jeg trener regelmessig?

Skrevet

Du må huske å sette bindet med limsiden ned og unngå å sette tampongen i toern.

Skrevet

Jeg kjenner jeg er glad jeg knapt nok vet hva menssmerter er. P-piller er virkelig gull! :)

Skrevet

For meg er det helt motsatt. Naproxen funker ikke mot menssmerter. Jeg tar en Paracet og en Ibux om det trengs. Med årene har faktisk menssmertene blitt mindre. Kanskje fordi jeg trener regelmessig?

Ibux og Naporxen fungerer likt, kanskje det er den som fungerer på deg? De har stoffer i seg som rett og slett hemmer prostaglandinsyntesen og senker krampene i livmoren så smertene blir mindre.

Men vi er forskjellige og medikamentene har forskjellige virkning på oss.

Skrevet

Rart at det skal variere sånn fra jente til jente egentlig! Siden mensen i og for seg er det samme hver kropp går igjennom liksom! Men kom nå mange bra tips til smertestillende her nå da, så skal ihvertfall få bukt med smertene nå håper jeg, selv om blodet fosser. Hehe.. Jaja, vi får vel bare være glade vi har mensen jenter :)

Skrevet

Hei, sitter her og tenker litt, og synes mensen er en merkelig greie.

Vi blir proppa inn i hodene våres på barneskolen at vi skal være så glade for at vi har mensen, for da er kroppen vår frisk og vi er fruktbare. Men det er neimen ikke så lett å alltid sitte å være fornøyd med den friske kroppen sin når man ligger rett ut på senga hjemme fra jobb, med mensensmerter fra helvete som aldri går over uansett hvor mye paracet du tar, og tamponger som blir blødd ut støtt og stadig ( selv om det er de største grønne.)

Måtte bare få ut litt mensenfrustrasjon...

Du må prøve naproxen, fåes reseptfritt. Paracet er bare sukkertøy!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...