Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lest ett sted at noen har en teori om at hvis man har sex dagen før eller EL- dagen er det størst sjanse for gutt, men hvis man har sex flere dager før EL er det større sjans på jente. Er det noe hold i dette? Hordan var det da du ble gravid? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har aldri vært gravid, men syns å ha hørt at sædceller som gir gutter er lettere, og derfor svømmer fortere, men at de samtidig ikke lever like lenge som sædcellene med jenter :) Stemmer ihvertfall overens med det du har lest :)

Skrevet

Jeg har lest noe om at det er ca 50% sjanse for hvert kjønn uansett.. At det bikker litt over 50% sjanse når man har sex akkurat på eggløsning, og motsatt når det er snakk om et par dager før..

Og at jenter lever lenger enn gutter, men at gutter svømmer fortere..

Logikken sier hvertfall meg da at det er vanskelig å planlegge, men at sjansen for jente høyner ved eggløsning hvis man har sex før eggløsning og, og ikke bare på eggløsningsdagen.. Da ligger det kanskje noen jenter klar og venter på egget.. :)

Uansett er vel forskjellene så små at det blir ren bingo uansett.. :)

Skrevet

At det bikker litt over 50% sjanse for å få gutt ved sex på eggløsningsdatoen, og omvendt litt før altså.. Litt fort i svingene her..

Skrevet

Vel, rent teknisk sett vil jo sjansen for å bli gravid i det hele tatt minke betraktelig om du unngår el i håp om jente...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...