Gå til innhold

Bryllupsnatt..? Er det greit åla ungen sove borte for første gang da?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ok. Når vi gifter oss så er babyen vår 20mnd.Og svigers bor rett borti høgget. Har aldri sovet borte før,bare når vi har vært på jobb (ettermiddagslur). Og jeg er egt ikke veldig for å spørre svigers om de kan passe barnet vårt så vi får bryllupsnatt - det er aldeles for pinlig - jeg mener.. herrefred det er jo så åpenbart hva vi skal :flau: ..

Er det noen som har noen tanker om dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skal dere ha barnet sammen med dere hele bryllupsdagen? Hvis ikke er det gjerne naturlig at den som er barnevakt også har barnet på overnatting enten hjemme hos dere eller hjemme hos barnevakten. Men uansett regner jeg med at svigeroreldrene dine skjønner veldig godt at dere vil ha barnevakt den natten - og da tenker jeg ikke automatisk på sex, det er ikke såååå mange som har sex den natten men at det er en feiring av dere og at det da kan være godt å få være alene, kanskje skåle i champagne eller bare sove ut etter en stressende dag.

Jeg skal ikke ha barna med meg på den store dagen og derfor må jeg finne barnevakt utenfor familien - naboer eller venner som ikke er invitert men det siste jeg vil er å stå opp kl. 06.00 med barna på vær første dag som nygift!

• Liker 1
Skrevet

Tror du ikke svigers vet det fra før? Bare spør du.

Skrevet

Ok. Når vi gifter oss så er babyen vår 20mnd.Og svigers bor rett borti høgget. Har aldri sovet borte før,bare når vi har vært på jobb (ettermiddagslur). Og jeg er egt ikke veldig for å spørre svigers om de kan passe barnet vårt så vi får bryllupsnatt - det er aldeles for pinlig - jeg mener.. herrefred det er jo så åpenbart hva vi skal :flau: ..

Er det noen som har noen tanker om dette?

OK, så dere har ikke pult på 20 måneder, for slikt noe gjør man ikke med barn i huset? Eller..?

• Liker 2
Skrevet (endret)

Hva er problemet? At svigers tror dere skal ha sex eller at dere synes ungen er for liten? Ingen av delene er i så fall noe å bekymre seg for.

1. Svigers vet at dere har hatt sex før (dere har jo et synlig bevis på det...)

2. Ungen er snart to år! Det er ikke akkurat for tidlig å la ham sove borte i den alderen.

Endret av Spinell
  • Liker 5
Skrevet

#4 Pretty much,hilsen TS.(ikke bare derfor - men ryggproblemer)

Skrevet

Jeg synes det er på tide at dere lar besteforeldrene få ha ungen om natta jeg (hvis de vil det da). Dere kan jo øve noen ganger på forhånd om det er en stund til bryllupet.

Småtten her på 15 mnd har ligget over mange ganger hos besteforeldre (og han trives kjempegodt). Stort sett fordi vi skal på fest eller skal reise bort, eller er syke og trenger avlastning. Tror ikke akkurat at de tenker "Jaha, skal de ha seg nå da?" bare fordi vi vil ha barnevakt.

• Liker 1
Skrevet

Vel,i og med at det er bryllupsnatt så blir det litt annerledes med den tanken da:P

#2 - Vi skal ha barnet selv,hele dagen. Syns det er unaturlig å tvinge barnet til å sove borte når vi aldri har gjort det før - bare fordi det er bryllupsnatt.

mvh TS

• Liker 1
Skrevet

Jeg støtter forslaget om å øve litt på forhånd, så barnet ikke er helt fremmed for å sove borte (hvis det er det som blir tilfelle).

Gjør det til noe hyggelig, så barnet gleder seg til å besøke besteforeldrene. Da blir det også sannsynligvis greit på bryllupsdagen.

Hvordan ta det opp med svigers? Nevn for dem at dere gjerne skulle hatt barnefri på bryllupsnatten/morgenen etter, og spør om de kunne tenke seg å ha barnet den natten.

• Liker 1
Gjest Idamarte
Skrevet

Vel,i og med at det er bryllupsnatt så blir det litt annerledes med den tanken da:P

#2 - Vi skal ha barnet selv,hele dagen. Syns det er unaturlig å tvinge barnet til å sove borte når vi aldri har gjort det før - bare fordi det er bryllupsnatt.

mvh TS

Plager det deg virkelig hva svigers eventuelt måtte tenke? Her tilbød både mine og hans foreldre seg å passe barna bryllupsnatten, slik at vi skulle få slappe av i fred og ro.

"Tvinge" barnet? Kanskje hn vil synes det er stas? Som flere andre sier her, prøv å la barnet sove hos besteforeldrene på forhånd. Eller er det du som ikke vil slippe barnet fra deg?

• Liker 1
Skrevet

Plager det deg virkelig hva svigers eventuelt måtte tenke? Her tilbød både mine og hans foreldre seg å passe barna bryllupsnatten, slik at vi skulle få slappe av i fred og ro.

"Tvinge" barnet? Kanskje hn vil synes det er stas? Som flere andre sier her, prøv å la barnet sove hos besteforeldrene på forhånd. Eller er det du som ikke vil slippe barnet fra deg?

Ja,det plager meg,ellers hadde jeg vel ikke skrevet det.:P

Det kan godtvære.Jeg bare plages av tanken at barnet skal våkne midt på natta og gråte og ikke forstå hvorfor ikke mamma og pappa er der,fordi jeg VET at svigers ikke ringer om barnet gråter.

• Liker 1
Skrevet

Det kan godtvære.Jeg bare plages av tanken at barnet skal våkne midt på natta og gråte og ikke forstå hvorfor ikke mamma og pappa er der,fordi jeg VET at svigers ikke ringer om barnet gråter.

Utfra det du skriver i alle innleggene dine, tror jeg både mor og barn må gjennom en løsrivelsesprosess her. Du gjør både deg selv og barnet en bjørnetjeneste ved ikke å venne det til å overnatte hos andre. Dere blir begge mer og mer utrygge og usikre jo lengre tid det går. Hopp i det snart :)

• Liker 16
Gjest Idamarte
Skrevet

Hvis du ikke vil at barnet skal sove borte, så får du bare ha barnet hjemme da :)

Helt enig med Spinell.

• Liker 1
Skrevet

mvh TS

TVINGE barnet?? Her i huset elsker eldstemann å sove hos besteforeldre, noe han og søsteren har gjort jevnlig fra de er 6 mnd. Han gleder seg massevis i forkant, spør om han kan overnatte der osv. Det er virkelig en berikelse i livet hans, og ikke noe jeg ser på som tvang.

Men dere velger jo selv hva dere vil gjøre, selvsagt. (Bare ha i bakohodet at pluteslig en dag kan det bli tvingende nødvendig med overnatting pga noe uforutsett, og da kan det jo være kjekt at barnet er vant med det allerede).

• Liker 3
Skrevet

Jeg bare plages av tanken at barnet skal våkne midt på natta og gråte og ikke forstå hvorfor ikke mamma og pappa er der,fordi jeg VET at svigers ikke ringer om barnet gråter.

Det barnet lærer seg er at det har trygge personer rundt seg, tilogmed når mamma og pappa ikke kan være der. Og det er fin lærdom. Dessuten skjønner barn på 20 mnd mer enn man skulle tro.

• Liker 2
Skrevet

Øv på å la det sove hos besteforeldrene før bryllupet, for å teste om det går. Det har funket bra her i hjemmet i hvertfall. Ungen griner jo litt i starten, men etterhvert så syns de som regel det er stas å besøke bestemor og bestefar.

Bryllupsnatt betyr ikke bare sex. Det er mange som er oppe til langt på natt og drikker champagne. Da er det naturlig at man ikke vil opp på morgenkvisten dagen etter? Sex kan man jo ha med barn i huset uansett.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Hvis barnet har et godt forhold til besteforeldrene og er trygge på dem, vil det la seg trøste av dem også. Den eneste måten å få dem til å ha et slikt forhold er om de tilbringer nok tid sammen.

Nå har ikke barn vondt av å gråte litt, kanskje det savner mamma og pappa, men så blir det bra etterhvert da han/hun skjønner at bestemor og bestefar er der for å trøste. Og at besteforeldrene ikke ringer midt på natta for å fortelle at barnet gråter litt synes jeg da virkelig er bra.

Endret av Alice i Eventyrland
  • Liker 4
Skrevet

Er du sikker på at du er gammel nok til å gifte deg, og ha barn --- alle voksne mennesker skjønner at andre har sex!

• Liker 2
Skrevet

Selvfølgelig vil svigers skjønne at dere (sannsynligvis) skal ha sex. Det spiller vel ingen rolle, dere er jo voksne?

Uansett synes jeg det er helt greit og bra at barnet deres er på overnatting hos besteforeldrene. H*n er absolutt gammel nok. Det kan sikkert være lurt å prøve en natt eller to på forhånd, sånn at h*n blir vant til det og dere ikke må styrte avgårde midt i kvelds-champagnen!

Prøv å tenke på at på bryllupsnatten skal dere fokusere på dere som ektepar, ikke som foreldre.

• Liker 1
Skrevet

Takk for råd.

Jeg er muligens litt prippen, jeg liker ikke å dele sånt med andre - sånn ansikt til ansikt - jeg synes det er privat. Er det sex på tv,så går jeg rett og slett. Jeg har ikke noe i mot å ha sex,men ja. Sånn er nå det.

Men etter å ha lest deres råd,så har jeg gått med på å teste før bryllupet og prøve å venne barnet til dette - for jeg vet at vi trenger en kveld i ny og ne som par.

Takk for råd!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...