Gå til innhold

Selv om innholdet er viktigst ved skriftlig eksamen..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Har hatt 1 skriftlig eksamen v/ntnu nå før jul, og er litt nysgjerrig på hvor langt/mange sider dere har pleid å skrive ved en 6 timers eksamen sånn ca?

Selv om innholdet er viktigst må det vel være en nedre grense for hvor kort en besvarelse som har med det mest vesentlige kan være. Og i motsatt fall er det ganske bortkastet å rable ned 15 sider, når man kunne kuttet ut masse utenomsnakk og fått kortet det ned til en god besvarelse på halvparten så mange sider. Lett å rote seg bort i digresjoner og svare på alt annet enn hva oppgaveteksten spør etter :gjeiper:

Jeg har en bachelor fra høgskole og hvis jeg skal tippe har mine besvarelser pleid å bli på rundt 7 sider, sikkert et par på 9, og en stk. som bare ble 4 1/2 side..(og dårlig karakter) :fnise:

Kommer jo litt an på håndskriften sikkert, noen skriver jo veldig smått og kan presse masse tekst inn på få sider, men hvis noen vet sånn ca hvor mange sider dere har pleid å ende opp med ville det vært morsomt å høre :) Eller andre synspunkter rundt antall sider o.l.

Skrevet

Jeg pleier skrive ca. 10 sider på 6 timer :) Sist eksamen skrev jeg 11. Men har stor skrift, så for andre tilsvarer det kanskje 1-2 sider mindre. Pleier få greie karakterer med det.

Skrevet (endret)

Vi har 3-timers eksamener. Skriver mellom 20 og 30 sider. Nå sist 29 sider. Men jeg har litt stor skrift, samt at jeg begynner på nytt ark ved hver deloppgave slik at det blir lettere å smette inn litt ekstra på hver oppgave hvis tid.

Men 20 fylte sider er det ihvertfall. Da har jeg ikke tid til å gruble, da bare skriver jeg så blekket spruter.

Får som regel A, av ogtil B.

3.år på bachelor.

Endret av MiniMjau
Skrevet

Jeg skriver ganske smått. Eksamen som jeg hadde denne uken ble på 9 sider, 4 timers eksamen. Men jeg studerer realfag, og da følger det med en del illustrasjoner, som opptar en del plass ;)

Skrevet

Det kommer kanskje endel an på faget.. Nå er det noen år siden jeg hadde 6 timers eksamen (heldigvis, det er slitsomt :ler: ), mener jeg skrev mellom 10 og 20 sider på disse. Det var i "pratefag" (humaniora). Det siste året har jeg studert realfag og har hatt eksamener på 3 - 3 1/2 time, og har vel lever besvarelser på mellom 7 og 15 sider (ofte rundt 10-12). Det tar gjerne litt plass med figurer, formler og slikt, de fleste fagene mine har en viss andel av dette, men flest tekstoppgaver. Pleide å ligge litt over middels, men ikke på toppnivå i førstnevnte studium, på de siste eksamenene har jeg bare gode karakterer (mest A).

Jeg skriver forresten ganske stort, og har en tendens til å stryke over noen linjer her og der. Også skriver jeg alltid ny oppgave på ny side, noen ganger delspørsmål også på nye sider, noe som selvsagt tar opp litt ekstra plass.

Skrevet

Jeg skriver som regel 18 sider... Jeg skriver også stort, men skjønner ikke at folk klarer skrive så lite. Sist jeg skrev 18 sider fikk jeg B.

Skrevet

Vi har 3-timers eksamener. Skriver mellom 20 og 30 sider. Nå sist 29 sider. Men jeg har litt stor skrift, samt at jeg begynner på nytt ark ved hver deloppgave slik at det blir lettere å smette inn litt ekstra på hver oppgave hvis tid.

Men 20 fylte sider er det ihvertfall. Da har jeg ikke tid til å gruble, da bare skriver jeg så blekket spruter.

Får som regel A, av ogtil B.

3.år på bachelor.

29 sider på 3 timer? Wow, imponerende!

Skrevet

Har skrevet fra 19 til 24 sider på mine sekstimerseksamener, tror jeg. Burde kanskje skrevet enda litt mer. Mye å gjøre på de eksamenene :lete:

Skrevet

Tror sensor hadde blitt litt lei om alle besvarelsene var på 30 sider.. :fnise: Jeg har fått B med 10 sider hvertfall.

• Liker 1
Skrevet

Jeg pleier å skrive mindre sider enn "alle andre". Men får gode karakterer, og slett ikke de med flest sider som får best karakter.

Det er jo viktig å ta med det vesentlige, ikke pøse på med ALT man kan i og rundt emnet. Altså skrive svar på oppgaven, ikke briljere med alt mulig annet.

Jeg er også temmelig presis av meg i språket. Vel og merke i jobbsammenheng, ikke nødvendigvis på fritiden, hehe!

• Liker 1
Skrevet (endret)

.

Endret av Fantomina
Skrevet

Min aller beste eksamen var 8 timer og jeg skrev 8 sider. Fikk 1.8 på den, og det skulle vel kunne sammenlignes med A.

Ellers har jeg skrevet 10-20 sider, og alltid fått greie karakterer. Det er helt klart at man må skrive et minimum av sider for å få god karakter (hvis man skriver ekstremt kort kan man umulig få med seg alle viktige momenter på en tilstrekkelig utfyllende måte), men alt for mange fyller tiden (og sidene) med å være upresise og/eller utenomsnakk. Det trekker ned.

Skrevet

Kjære vene så mye mange av dere skriver? Selv har jeg aldri skrevet over 10 sider på en eksamen, uavhengig av tiden jeg har på meg. I snitt ligger jeg nok på rundt 6-7 sider toppen!

Er ferdig med en bachelor med B i snitt.

Skrevet

TS her.

Dere som har svart at dere pleier å skrive over 15 sider, tuller vel bare, ja?

Tror nesten ikke jeg ville hatt tid til å skrive 30 sider på 6 timer selv om jeg bare skulle skrevet av 30 sider fra en annen tekst en gang, og tror ikke jeg skriver spesielt sakte..

:sjenert:

Ellers har jeg på ca 90% av mine eksamener kun hatt 1 oppgavetekst, samfunnsvitenskapelige fag, der man skal "gjøre rede for" og "drøfte" o.s.v.

Imidlertid har jeg fått A på en eksamen der jeg skrev 9 sider og B på flere der jeg har skrevet rundt 7 sider, så en besvarelse på 30 sider evt. må vel nødvendigvis bestå av mye utbroderinger utover det som trengs for å få en god karakter? Eller av mye figurer/tegninger som en over nevnte :)

Gjest Pantherinae
Skrevet

Har man en 6 timers eksamen, vil jo oppgaven også være deretter, og da ser jeg ikke noe rart i å skrive 30 sider. Selv har jeg som oftest 3-4 timers eksamen, og ligger som regel på mellom 10 og 15 sider. Detter er dog ikke fullskrevne sider med minitekst, som Minimjau skriver jeg hver nye deloppgave på nytt ark. Har man 8-10 deloppgaver blir det jo en del ark bare for det, og så bruker jeg kanskje to sider på noen av deloppgavene. Har hendt jeg har levert ett ark med 4 linjer på. Vi har fått beskjed om å skrive luftig da, og synes det er greit å ha ekstra med plass hvis man har litt tid til overs og finner på noe man skulle hatt fylt inn.

Annonse
Skrevet

Det minste jeg har skrevet er 11 sider (3-timers eksamen), og det meste er 28 sider (4-timers eksamen). Som regel blir det rundt 15-20 sider på 4-timers eksamen. Dette inkluderer ofte noen figurer da, og jeg begynner på nytt ark ved ny deloppgave, og har ikke veldig liten skrift.

Har inntil videre A i snitt, tror ikke jeg ville fått det hvis jeg broderte ut om ting som ikke var helt relevant for oppgavene?

Men jeg er altså ikke flink til å formulere meg kort, og jeg skriver veldig kjapt når jeg først er i gang. ;)

Gjest Ms. Raggsokk
Skrevet

4timers eksamen her, og skriver som regel ca. 10-20 sider. Skrev 13 nå sist.

Skrevet

Jeg studerer et biologi-fag, og på eksamen jeg hadde forrige uke så fikk vi skrive maks 1 side per deloppgave, inkludert figurer. Så det er tydelig at sensor ikke vil ha for mye pjatt! Selv slet jeg litt med denne begrensningen, da figurer tar mye plass.

Skrevet

På sekstimers eksamener i humanetiske fag på NTNU har jeg skrevet alt fra 6 til 15 sider, og stort sett fått Ber på det. De er ikke ute etter en hel masse fyllmasse, men at du konsist redegjør for og drøfter det du blir bedt om.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...