Gjest reebok Skrevet 17. desember 2010 #1 Skrevet 17. desember 2010 Jeg har chattet i mange år nå. Jeg mener selv jeg har ganske sosiale antenner når jeg chatter med folk. Jeg lodder stemninga. Merker fort hvis det er noe folk ikke vil prate om. Merker hvis det blir for private ting, kjedelig tema, eller at vedkommende er opptatt med noe annet samtidig. MEN Det virker som om veldig mange bare turer frem uten å ha følerne ute for hva motparten føler og tenker. Jeg nevner noen eksempler. En kan legge ut i det vide og breie om et tema han er opptatt av. La oss si historiske tema. Jeg kan ikke svare annet en "ja og ha" siden jeg ikke har greie. Han kan spørre "kjeder jeg deg?" Jeg kan svare høflig at det er et interessant tema i seg selv, men at jeg er nok ikke rette personen å snakke med det om, siden jeg har null peiling. Han fortsetter om temaet... En annen virker som han ikke leser hva jeg skriver. Jeg kan stille et spørsmål, eller prate om noe spesielt, og vedkommende responderer med noe helt annet. F eks jeg sier "....og derfor syns jeg det kan være litt ekkelt noen ganger" eller "....og dette gleder jeg meg selvsagt til!" Hvorpå han responderer "Jeg har hatt det travelt på jobb siste uka" eller "i dag kommer ungene på besøk". Altså, HELT ut av sammenheng, og jeg føler meg jo helt idiot når de ikke responderer på det jeg har å si? En annen sporer alt over på noe annet. Sender meg youtube-klipp eller begynner å snakke om låter. What?? Jeg kan spørre igjen, i tilfelle det skjedde noe som gjorde at han ikke fikk det jeg skreiv, men nei...Fremdeles avsporing. Jeg skriver ikke om noe unormale ting, jeg vil påstå jeg greier lodde stemninga ganske bra for hva folk vil prate/ikke prate om, så det gjør meg så overrasket at mange andre ikke tenker sånn. Disse personene tar ofte kontakt med meg også, så jeg kan umulig være kjedelig i deres øyne, siden de fremdeles vil chatte. Hva er det med folk og chatting egentlig? Lever folk i sin egen lille verden der ute?
Gjest Xelle Skrevet 17. desember 2010 #2 Skrevet 17. desember 2010 Har snakket med en del sånne, det har endt med at jeg er like usaklige med de. Gidder rett og slett ikke engasjere meg i hva de sier.
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2010 #3 Skrevet 17. desember 2010 Samme her. Bortsett fra at de jeg chatter med alltid dreier samtalen over på kropp og sex. Det er skikkelig irriterende, når man prøver å holde samtalen på et noenlunde saklig nivå.
Gjest elfhybrid Skrevet 17. desember 2010 #4 Skrevet 17. desember 2010 Mulig de bare ikke er interessert i å snakke om akkurat det du prater om der og da. De aller færreste sitter KUN og chatter,men har mange vinduer oppe samtidig - da er det lett å dette litt ut.
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2010 #5 Skrevet 19. desember 2010 Jeg kan skrive at jeg har hatt det morsomt. Vært på cafee eller lignende. Svar: Oh! Ja det er gøy,så lenge man ikke går alene. Jeg har ikke vært på slikt på år og dager, jeg har så mye å gjøre. Resten av tiden går til å snakke om at personen skreller appelsiner, hører på en sang, synger, JOBBER, er på møter og diverse. Vedkommede sender også smser ut i det blå. Så sinnsykt frustrerende og kjedelig. :gjeiper:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå