Gå til innhold

Når det blir dine og vårt barn...


Ulrikke

Anbefalte innlegg

Er samboer med en mann som har tre barn fra før. Jeg har ingen. Vi planlegger et felles barn, starter muligens prøvingen om et års tid.

Ungene er hos oss på "vanlig" samvær. Både han og jeg er imidlertid opptatt av at hans barn ikke skal føle seg oversett, til overs eller andre ting. Ungene og jeg har et fantastisk godt forhold som jeg overhodet ikke vil at skal ta skade. De er i dag 3, 4 og 8 år.

Det ligger langt fram i tid, men vi vil gjerne vite hva vi går til. Dere som har vært/er i tilsvarende situasjon: hvordan har "samværsbarn" reagert på at det plutselig kommer et nytt barn til verden som skal være hos mamma/pappa hele tiden? Disse ungene synes de ser for lite til pappa, men har en mor som holder igjen ang. utvidet samvær. Vi er redde for at de skal føle seg avvist i og med at baby'n skal bo hos oss hele tiden (logisk nok).

Vi vil selvfølgelig inkludere dem i alt vi klarer - men er det noen som har tips, konkrete råd osv å komme med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Snakk med dem masse, og forklar tankene deres rundt dette, slik at de er mest mulig forberedt. Hvis dere har et godt forhold til barnas mor kan det være en ide å inkludere henne.

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...