sebastianen Skrevet 17. desember 2010 #21 Skrevet 17. desember 2010 (endret) Ja, Men det er en grunn til at noen vil "leke" dette også? Det er noe som trigger det. Jeg er 100 % sikker på at det har en sammenheng. de fleste fetisjister som jeg har snakket med, Har en drøm om å REALISERE fetisjen/fantastien/rollespillet. En fetisj er ikke det samme som at man ønsker å leve det ut , man kan bli tent av tanken eller rollespill, men jeg tror ikke noen kvinner nyter en voldtekt . da er det jo snakk om mot ens vilje ikke sant . Endret 17. desember 2010 av sebastianen
Vimsekoppen Skrevet 17. desember 2010 #22 Skrevet 17. desember 2010 Enig med folkene over. Jeg har en fantasi inne i hodet mitt der jeg drømmer om at en mørk og barsk man kommer og voldtar meg, men ALDRI I LIVET om jeg vil bli voldtatt i realiteten! Det er STOR forskjell på levende livet og fantasiene inne i hodet......
Gjest Audiot Skrevet 17. desember 2010 #23 Skrevet 17. desember 2010 Voldtekt er noe av det værste som kan skje et menneske. Hahaha, det er ikke topp 10 engang....
cilipili Skrevet 17. desember 2010 #24 Skrevet 17. desember 2010 Hahaha, det er ikke topp 10 engang.... Hva som er det verste en kan oppleve er subjektivt, men å le av at andre sier voldtekt er noe av det verste er ekstremt respektløst. Smerte kan ikke måles. 1
Tingo Skrevet 17. desember 2010 #25 Skrevet 17. desember 2010 Jeg har heller aldri blitt voldtatt så dette blir jo bare spekulasjoner og mine ideer. Jeg har lurt på det samme. Jeg ser for meg at voldtekten blir "lettere" hvis man blir med på det og prøver å gjøre det beste ut av situasjonen. Jeg tror også at det er samfunnets reaksjon som ødelegger en person, ikke nødvendigvis selve voldtekten. Selvfølgelig vet man jo selv om man vil eller ikke, og det er jo ikke noe gøy(for å bruke lette ord) å bli tvunget til å ha sex. Men hvis vi tar et hypotetisk scenario som involverer et lite barn da: hvordan skal det vite at det som skjedde er galt? Hvis barnet forteller mammaen sin at en mann har hatt sex med seg(barnet vet sikkert ikke hva sex er, men la oss ikke henge oss opp i detaljer) og moren ikke gjør noe stort nummer ut av det, kanskje bare sier "jaja, sånt skjer. Prøv å unngå det neste gang da". Da tror jeg ikke barnet ville fått like store traumer som det ville fått om moren ble helt hysterisk, ringte politi og sykebil og alt mulig som følger en voldtekt. Eldre personer som har fått med seg at voldtekter er fælt og farlig og ødelegger en person vil nok reagere som de fleste voldtektsofre har reagert så langt. Rett og slett fordi de vet at det er ulovlig. Et barn har ikke lært det enda, og trenger derfor ikke å få noen traumer av det. Håper dere skjønner hva jeg mener:) Du kan jo spørre noen av dem som har levd med overgrepene i taushet. For de er mange. Særlig før i tiden, da det var mer tabubelagt i samfunnet. Hvordan vil du forklare at mange har fått livet ødelagt, når ingen har fortalt dem at det de opplevde var fælt? Dette med at noen tenner mens det skjer: Det er ikke mer mystisk enn når en gutt/manns penis erigeres når han blir misbrukt eller voldtatt, selv om han spyr og gråter i samme slengen og åpenbart ikke stortrives. Det er ikke en psykisk tenning, kun fysisk. Og som noen her nevner, en grunn til at man føler skam. "Betyr det at jeg gjorde det verre, at det ble oppfattet som om det var okay å fortsette? M.a.o. kanskje det faktisk var min egen feil?" Osv. Det er en grunn til at det heter voldtekt. Reaksjonen har mye til felles med all annen vold. Man prøver å overleve, helt enkelt. Overleve en situasjon der man ikke aner hvor langt overgriperen vil gå. Så jeg skjønner ikke hvordan noen kan tro at det går an å leve seg inn i det eller nyte det eller noe i den retningen. Ville du greid å tenke, "hm, her er det bare å slappe av og kose seg som best man kan", hvis du ble banket opp? Jeg har ikke opplevd det selv, men jeg har hørt såpass at jeg forstår at en slik opplevelse (og tiden etter) er mye mer kompleks enn noen utenforstående kan forestille seg.
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2010 #26 Skrevet 17. desember 2010 Kan egentlig ikke forstå at denne tråden ligger under seksualitet. Det eneste voldtekt har med seksualitet å gjøre er at det kan ødelegge den for de som blir utsatt for slikt.
Gjest Gjest Skrevet 17. desember 2010 #27 Skrevet 17. desember 2010 Jeg er mann og første gangen var på ingen måte ønsket for min del. Selv om jeg ikke ble voldtatt så forstår jeg en del av disse følelsene. Jeg ville ikke. Alikevel forrådte kroppen min meg. Det føles fælt, for selv om du ikke vil så gjør jo kroppen noe annet. Det som gjør deg vondt i etterkant er det at du mister tilliten til det motsatte kjønn. Du er redd for at ting skal tolkes feil. Jeg ble som sagt ikke voldtatt, det var bare ikke noe jeg ville (som jeg ikke ga godt nok uttrykk for), men jeg hadde vanskelig for alt mulig av kontakt med det motsatte kjønn i etterkant. Om så bare en klem var vondt for meg. Dagen etter var det noen venner av meg som lurte på hvordan det hadde gått (gutter), om det hadde blitt noe mellom oss når vi forsvant. Jeg ble kvalm og fikk lyst til å kaste opp... Dette selv om jeg altså, som sagt, ikke ble voldtatt. For all del, i dag går det bra med meg. Jeg har hatt kjæreste og har hatt et veldig nært forhold til henne. Fysisk og psykisk. Men det er altså noe som skjer med en når man har sex mot ens egen vilje. -Og det er ikke godt.
fink Skrevet 17. desember 2010 #28 Skrevet 17. desember 2010 Jeg tror kanskje dette med forvirring rundt nytelse er mer aktuelt i tilfeller av overgrep mot barn og unge. - Og da i tilfeller der man kjenner gjerningspersonen, og ikke i overfallstilfeller. Jeg har fått inntrykk av at mange pedofile for eksempel vil prøve å gjøre opplevelsen så deilig for sine ofre som mulig, og at kroppen kan svare på dette (slik gjest over beskriver), noe som kan bidra til voldsom skam i ettertid. Jeg tror vi lett glemmer at det finnes mødre som tvinger sine sønner til samleie, selv om de slett ikke ønsker dette. Kroppen er vel laget slik at den responderer på fysisk stimuli, men dette har ikke nødvendigvis noen som helst sammenheng med psykisk lyst og vilje i øyeblikket. Understreker at dette også bare er subjektiv refleksjon. Jeg har ikke blitt voldtatt, og kan ikke engang forestille meg hva disse ofrene faktisk går gjennom.
Gjest HunterLady Skrevet 17. desember 2010 #29 Skrevet 17. desember 2010 Kan egentlig ikke forstå at denne tråden ligger under seksualitet. Det eneste voldtekt har med seksualitet å gjøre er at det kan ødelegge den for de som blir utsatt for slikt. Fordi TS spør om sammenhengen mellom voldtekt irl og fetisjer.. Fetisjer er seksuelt såvidt jeg husker.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå