AnonymBruker Skrevet 17. desember 2010 #1 Skrevet 17. desember 2010 Mener ikke å støte noen med dette. Har selv aldri blitt voldtatt så vet jo ikke hvordan det er. Så vet egentlig, men kanskje du ikke burde lese mer om du har blitt voldtatt og sliter i ettertid. Scroll lit ned om du vil fortsette. Er selv litt redd for å bli det, men hvis man blir overfalt og voldtatt, hva skjer om man prøver å nyte den, kanskje gjøre det beste for å lyve for seg selv og overgriperen? Er det i det hele tatt mulig? Hva vil overgriperen gjøre da? Vil h*n bare bli glad eller vil h*n at man skal bli skadet og li? Og hvorfor blir man ødelagt etter en voldtekt? Er det alt det overgriperen gjør bare eller er det mer som spiller en rolle som rettsakene, måten samfunnet reagerer og slikt? Hvis man prøver å overbevise seg selv om at man ville det og heller ikke anmelder, vil man få det bedre eller blir alt bare verre da?
epione Skrevet 17. desember 2010 #2 Skrevet 17. desember 2010 (endret) Slik jeg har oppfattet det: Mange som har blitt utsatt for seksuelle overgrep har hatt fysiske reaksjoner som tenning under overgrepet/ene. Dette fører ofte til større skam- og skyldfølelse. Tror også det er ganske umulig å tvinge seg til å nyte ting. Men jeg er ingen fagperson, så jeg har egentlig ikke grunnlag for å uttale meg her. Endret 17. desember 2010 av epione
¤ Lykke ¤ Skrevet 17. desember 2010 #3 Skrevet 17. desember 2010 Tror det er vanskelig å late som om man nyter det, da voldtekter ikke bare er samleie. Noen av de som er blitt voldtatt, har f.eks fått kjørt en colaflaske i vagina og anus. Ikke spesielt lett å nyte? Voldtektsforbrytere bruker alle slags midler.
Gjest Anonymus Skrevet 17. desember 2010 #4 Skrevet 17. desember 2010 Jeg har heller aldri blitt voldtatt så dette blir jo bare spekulasjoner og mine ideer. Jeg har lurt på det samme. Jeg ser for meg at voldtekten blir "lettere" hvis man blir med på det og prøver å gjøre det beste ut av situasjonen. Jeg tror også at det er samfunnets reaksjon som ødelegger en person, ikke nødvendigvis selve voldtekten. Selvfølgelig vet man jo selv om man vil eller ikke, og det er jo ikke noe gøy(for å bruke lette ord) å bli tvunget til å ha sex. Men hvis vi tar et hypotetisk scenario som involverer et lite barn da: hvordan skal det vite at det som skjedde er galt? Hvis barnet forteller mammaen sin at en mann har hatt sex med seg(barnet vet sikkert ikke hva sex er, men la oss ikke henge oss opp i detaljer) og moren ikke gjør noe stort nummer ut av det, kanskje bare sier "jaja, sånt skjer. Prøv å unngå det neste gang da". Da tror jeg ikke barnet ville fått like store traumer som det ville fått om moren ble helt hysterisk, ringte politi og sykebil og alt mulig som følger en voldtekt. Eldre personer som har fått med seg at voldtekter er fælt og farlig og ødelegger en person vil nok reagere som de fleste voldtektsofre har reagert så langt. Rett og slett fordi de vet at det er ulovlig. Et barn har ikke lært det enda, og trenger derfor ikke å få noen traumer av det. Håper dere skjønner hva jeg mener:) 1
Djungelvrål Skrevet 17. desember 2010 #5 Skrevet 17. desember 2010 Mener ikke å støte noen med dette. Har selv aldri blitt voldtatt så vet jo ikke hvordan det er. Så vet egentlig, men kanskje du ikke burde lese mer om du har blitt voldtatt og sliter i ettertid. Scroll lit ned om du vil fortsette. Er selv litt redd for å bli det, men hvis man blir overfalt og voldtatt, hva skjer om man prøver å nyte den, kanskje gjøre det beste for å lyve for seg selv og overgriperen? Er det i det hele tatt mulig? Hva vil overgriperen gjøre da? Vil h*n bare bli glad eller vil h*n at man skal bli skadet og li? Og hvorfor blir man ødelagt etter en voldtekt? Er det alt det overgriperen gjør bare eller er det mer som spiller en rolle som rettsakene, måten samfunnet reagerer og slikt? Hvis man prøver å overbevise seg selv om at man ville det og heller ikke anmelder, vil man få det bedre eller blir alt bare verre da? Er du "litt" redd?? Jeg er LIVREDD! Har alltid tenkt at hvis jeg noen gang ble voldtatt så hadde jeg ikke overlevd det psykisk! Hvis du virkelig tror/innbiller deg at det er mulig å nyte en voldtekt så er du mer skrudd en jeg trodde var mulig. Man blir ødelagt av voldtekt fordi en fremmed mann brutalt overfaller deg i tillegg til å mishandle deg seksuelt. Tror ikke overgriperen hadde brydd seg om hvordan du reagerte, det dreier seg ikke om sex for dem (som mange tror) det dreier seg om vold og undertrykkelse. Jeg tror ingen kvinner ved sine fulle fem vil kunne klare å nyte en voldtekt. Voldtekt er noe av det værste som kan skje et menneske. 4
Djungelvrål Skrevet 17. desember 2010 #6 Skrevet 17. desember 2010 (endret) Jeg har heller aldri blitt voldtatt så dette blir jo bare spekulasjoner og mine ideer. Jeg har lurt på det samme. Jeg ser for meg at voldtekten blir "lettere" hvis man blir med på det og prøver å gjøre det beste ut av situasjonen. Jeg tror også at det er samfunnets reaksjon som ødelegger en person, ikke nødvendigvis selve voldtekten. Selvfølgelig vet man jo selv om man vil eller ikke, og det er jo ikke noe gøy(for å bruke lette ord) å bli tvunget til å ha sex. Men hvis vi tar et hypotetisk scenario som involverer et lite barn da: hvordan skal det vite at det som skjedde er galt? Hvis barnet forteller mammaen sin at en mann har hatt sex med seg(barnet vet sikkert ikke hva sex er, men la oss ikke henge oss opp i detaljer) og moren ikke gjør noe stort nummer ut av det, kanskje bare sier "jaja, sånt skjer. Prøv å unngå det neste gang da". Da tror jeg ikke barnet ville fått like store traumer som det ville fått om moren ble helt hysterisk, ringte politi og sykebil og alt mulig som følger en voldtekt. Eldre personer som har fått med seg at voldtekter er fælt og farlig og ødelegger en person vil nok reagere som de fleste voldtektsofre har reagert så langt. Rett og slett fordi de vet at det er ulovlig. Et barn har ikke lært det enda, og trenger derfor ikke å få noen traumer av det. Håper dere skjønner hva jeg mener:) Så du mener dette barnet ville vokse opp til å bli et velfungerende psykisk friskt menneske bare overgrepet ble dysset ned? Endret 17. desember 2010 av Vinnie
Gjest nicola Skrevet 17. desember 2010 #7 Skrevet 17. desember 2010 (endret) Jeg tror det er fullt mulig å nyte en voldtekt. Ikke alle dytter colaflasker oppi deg. Nå er jo dette helt absurd å si. Jeg er STERKT imot voldtekt og vet om mange som lider den dag i dag av det. MEN poenget mitt er at jeg tror at dette avhenger mye av hvilken type person du er. Noen kansje hadde likt det? Noen har kansje en sexuell drøm om at en ukjent person skal ha sex med dem - med makt. Andre vil føle seg sterkt misshandlet og slite resten av livet. Vi er forskjellige. Og det skal sies at det finnes mange fetisjer. B.l.a å ønske å bli voldtatt. Hvis vi ser på BDSM er det ganske mye av det samme som går igjen. En er dominant, Den andre er sub. Mao, En liker å ha makt over en "uskyldig" og en liker å bli undertrykket. Endret 17. desember 2010 av nicola 1
Djungelvrål Skrevet 17. desember 2010 #8 Skrevet 17. desember 2010 Det er stor forskjell på en lekevoldtekt og en voldtekt! Det er en vanlig fantasi, men de fleste skiller mellom fantasi og virkelighet. I en fantasi har du fremdeles full kontroll. Kvinner blir ofte truet på livet, det er kanskje våpen involvert og kvinnen blir fysisk mishandlet pga tvangen. Nei du, skrudde kvinner kunne tent på det, ikke normale kvinner,. 5
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2010 #9 Skrevet 17. desember 2010 Jeg tror det er fullt mulig å nyte en voldtekt. Ikke alle dytter colaflasker oppi deg. Nå er jo dette helt absurd å si. Jeg er STERKT imot voldtekt og vet om mange som lider den dag i dag av det. MEN poenget mitt er at jeg tror at dette avhenger mye av hvilken type person du er. Noen kansje hadde likt det? Noen har kansje en sexuell drøm om at en ukjent person skal ha sex med dem - med makt. Andre vil føle seg sterkt misshandlet og slite resten av livet. Vi er forskjellige. Og det skal sies at det finnes mange fetisjer. B.l.a å ønske å bli voldtatt. Hvis vi ser på BDSM er det ganske mye av det samme som går igjen. En er dominant, Den andre er sub. Mao, En liker å ha makt over en "uskyldig" og en liker å bli undertrykket. Det er viktig å huske at BDSM er avtalt spill mellom to personer som stoler på hverandre. Det er også viktig å skille mellom fantasi og virkelighet. 2
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2010 #10 Skrevet 17. desember 2010 Jeg forstår hvor spørsmålene til TS kommer fra, og jeg "kan" prate av erfaring. Da jeg var 11 år ble jeg ganske brutalt voldtatt av en ukjent voksen mann. For å si det slik så nøt jeg det alldeles ikke. Det var mørkt i rommet, jeg så ingenting, og han truet med å drepe meg om jeg ikke gjorde slik han ville. Måten jeg reagerte på var rett og slett å bare være helt stille, ikke bevege meg og ikke gjøre motstand. Det var min måte å reagere på. Jeg tenkte ikke, jeg vurderte ikke, jeg gjorde bare det første som kom inn i hodet mitt. Dette var min "overlevelsesstrategi". For at det skulle være fortest mulig over. Jeg var riktignok bare 11 år, men selv barn kan reagere som om de hadde 50 års erfaring med følelser bak seg. Så nei, jeg nøt det ikke. Men jeg gjorde ikke motstand heller, nettopp for å redde meg selv og for at det skulle være fort over. Men i etterkant har jeg fått spørsmål fra psykolog om jeg følte at jeg ble tent, da dette ER en helt naturlig måte å reagere der og da på. Og som noen andre sa over her så er det en av de tingene som forsterker skyldfølelsen. Jeg nøt det ikke, men jeg skammer meg fremdeles veldig mye over at jeg ikke gjorde motstand. Jeg skrek ikke, gjorde ingenting. Og så vil jeg bare si en annen ting: Som en som vet hvordan det er å bli voldtatt så skjønner jeg hva folk går gjennom. Jeg har vært der. Alt har vært helt forferdelig. Det føltes på et tidspunkt som om livet aldri kom til å bli bra igjen. Jeg har vært redd for alt som har bevegd seg i denne verdenen, jeg har vært veldig syk, og har fremdeles sære "nisjer" (som f.eks at jeg er veldig redd for mørke, for personer som kommer mot meg og som jeg av en eller annen grunn ikke ser) som jeg tror jeg aldri vil klare å riste helt av meg. Men jeg er ikke ØDELAGT. Det er ikke slik at etter at noen har blitt voldtatt så forblir de ett stakkars offer resten av livet sitt. Jeg har sakte, men sikkert bygd meg selv opp igjen, jobbet beinhardt for å godta at skjedd er skjedd og at jeg ikke er en fæl person som fortjente det som skjedde. Nå er jeg ei normal jente (noenlunde i hvert fall, hehe) som lever som ALLE andre. Jeg er 20 år gammel. Jeg har brukt 9 år på å komme hit. INGEN får lov til å ødelegge meg. 3
Gjest Gjest Skrevet 17. desember 2010 #11 Skrevet 17. desember 2010 Tror nok en voldtekt handler mer om avmaktsfølelse og ikke særlig seksuelt opphisselse.
Gjest HunterLady Skrevet 17. desember 2010 #12 Skrevet 17. desember 2010 Jeg har blitt voldtatt. X antall ganger av en tidligere kjæreste og en gang på fest. For å si det sånn; ALDRI OM JEG NØT DET! Går ikke an å beskrive hvor ødeleggende det er. Spesielt om man blir utsatt for det over tid. Jeg lå og gråt mens han tydeligvis storkosa seg. Virka som det var ekstra digg for han jo mer vondt jeg hadde det. Verste av alt var at jeg bare var 15 og han var 23. Stygge gris!! Den dag idag skulle jeg ønske jeg kom meg bort tidligere. Mye dritt kunne vært unngått om jeg aldri hadde opplevd det jeg gjorde. Tror jeg da. Men rart å tenke på hvor mye som kunne vært annerledes. Først dette året jeg har fått livet mitt på rett spor.
Ziegel Skrevet 17. desember 2010 #13 Skrevet 17. desember 2010 en ting som forundrer meg er hvordan voldteksmenn greier å a stå. Jeg hadde aldri greid det om dama jeg skulle knulle dreiv å grein og "sloss" mot meg.
cilipili Skrevet 17. desember 2010 #14 Skrevet 17. desember 2010 Jeg har også blitt voldtatt. Dette var en overfallsvoldtekt. Kan ikke under noen omstendigheter forstå eller tro det er mulig å late som en tent av dette. Når en er redd for livet sitt så tror jeg ikke kroppen er istand til å late som om en nyter voldtekten. Underlivet reagerer ikke uansett. Det er derfor en får sår og rifter. I så ekstreme situasjoner er det vanlig å lukke seg helt inne, altså bare ligge der, eller sloss. Tror det er sjelden en klarer tenke rasjonelt. Grunnen til at andre blir ødelagt kan jeg ikke svare på. Grunnen til at jeg ble ødelagt er at jeg ble tråkka på den groveste måten. Jeg var livredd, tatt fra all fri vilje og tvunget til noe som skal være helt frivillig. Det har gitt meg sterk angst og panikkangst i ettertid. Dette har først blitt bedre for et halvt år siden. Da var det 11 år siden voldtekten. Jeg fant heller aldri ut hvem det var. Hva voldtektsmannen ville følt om en ladet som en nøt det, tror jeg er det samme som om du ikke nøt det. De er ute etter følelsen av makt, og det har de uansett. Dette er så individulet og vanskelig å sette seg inn i at det er ikke mulig å finne et skikkelig svar. Alle som voldtar er forskjellige og har forskjellige reaksjonsmønster. Alle som blir voldtatt er også forskjellige. Det er lett å si at om jeg blir overfalt skal jeg gjøre ditt og datt. En vett aldri hva en ville gjort. En handler på instinkt, tror jeg. Bare håp på at det aldri skjer deg, og ta forhåndsregler når du skal hjem fra byen. Det er egentlig det eneste du kan gjøre. 1
Gjest elfhybrid Skrevet 17. desember 2010 #15 Skrevet 17. desember 2010 Er selv litt redd for å bli det, men hvis man blir overfalt og voldtatt, hva skjer om man prøver å nyte den, kanskje gjøre det beste for å lyve for seg selv og overgriperen? Er det i det hele tatt mulig? Hva vil overgriperen gjøre da? Vil h*n bare bli glad eller vil h*n at man skal bli skadet og li? Og hvorfor blir man ødelagt etter en voldtekt? Er det alt det overgriperen gjør bare eller er det mer som spiller en rolle som rettsakene, måten samfunnet reagerer og slikt? Hvis man prøver å overbevise seg selv om at man ville det og heller ikke anmelder, vil man få det bedre eller blir alt bare verre da? Jeg har både blitt misbrukt og blitt voldtatt. (Ja,det er en forskjell der.) Jeg kan kun svare for meg selv, men NEI. Man klarer ikke å fake at man nyter det, men kroppen reagerer på stimuli som den er programmert til- om klitoris berøres så er det stor sjanse for at den reagerer. Og hva overgriper gjør - det spørs helt på hvem overgriper er. Noen av dem tenner mest på at de tvinger deg, mens andre har forestillinger om at man vil det selv. Hvorfor man blir ødelagt? Fordi det er noe av det verste som kan skje et menneske,en invadering og et overtramp av groveste sort. Jeg klarer ikke forklare det bedre. Men alle de som lyver når det kommer til voldtekt - de som angrer seg på at de har vært utro med ektemann eller hva det nå måtte være, de gjør at det blir verre og vanskeligere, fordi vi som faktisk har blitt voldtatt ikke blir trodd. Det siste kommer også helt an på personen, men jeg vil tro at man får det ganske ille med seg selv (skam etc) om man prøver å innbille seg noe som ikke er sant.
Gjest nicola Skrevet 17. desember 2010 #16 Skrevet 17. desember 2010 Det er stor forskjell på en lekevoldtekt og en voldtekt! Det er en vanlig fantasi, men de fleste skiller mellom fantasi og virkelighet. I en fantasi har du fremdeles full kontroll. Kvinner blir ofte truet på livet, det er kanskje våpen involvert og kvinnen blir fysisk mishandlet pga tvangen. Nei du, skrudde kvinner kunne tent på det, ikke normale kvinner,. Ja, Men det er en grunn til at noen vil "leke" dette også? Det er noe som trigger det. Jeg er 100 % sikker på at det har en sammenheng. de fleste fetisjister som jeg har snakket med, Har en drøm om å REALISERE fetisjen/fantastien/rollespillet.
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2010 #17 Skrevet 17. desember 2010 BDSM og "playrape" er avtalte situasjoner med en person du stoler helt og fullt på (bør ihvertfall være det). Man har helt kontroll, vet at man når som helst kan si stopp, og partneren vet hvilke grenser man har. Når man blir voldtatt eller mishandlet har man null kontroll, det er ikke utfra eget ønske og man er gjerne veldig redd. Jeg ble voldtatt på fest som 15-åring. Var jomfru, og ble tvunget til samleie av en 22-åring. Det hele var ganske jævlig. Følelsen av at en annen person tramper over deg og bare tar seg til rette, uten på noen måte å bry seg om hva du føler, er grusom. Jeg var redd for at han skulle skade meg, det gjorde vondt fordi jeg var jomfru og på ingen måte nøt det og hele situasjonen var ganske skremmende, ekkel og fæl. I ettertid har jeg plaget meg selv med masse spørsmål. Kunne jeg forhindret det? Ga jeg feile signaler? Sa jeg ikke klart nok ifra? Senere har jeg blitt misbrukt av en samboer. Han misbrukte meg både fysisk, psykisk og seksuelt. Når han hadde drukket (og det gjorde han ofte), ville han ha sex, og da måtte jeg stille opp. Sex skal være noe fint, der du føler at du blir sett, respektert og at partneren bryr seg om deg. Min kjæreste tok seg til rette når jeg ikke ønsket, truet meg om jeg sa nei, og oppførte seg som en dritt. Når den personen du er mest glad i i hele verden overkjører deg på en sånn måte og viser så tydelig at du ikke betyr en dritt, sitter det sine spor. Jeg tror også barn har klare intimgrenser, og intuitivt vet hva som er ok og ikke å gjøre mot en annen person. Å være et lite barn i en situasjon som er så fremmed (en seksuell situasjon)for en, med en voksen person som man kanskje stoler på, å oppleve smerter, trusler og frykt, tror jeg alltid skaper problemer, enten moren blir hysterisk eller ikke. Min mann ble utsatt for en form for overgrep av en eldre jente når han var 4-5 år, og han syns det var fryktelig ekkelt selv om han ikke visste hva det var.
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2010 #18 Skrevet 17. desember 2010 Ja, Men det er en grunn til at noen vil "leke" dette også? Det er noe som trigger det. Jeg er 100 % sikker på at det har en sammenheng. de fleste fetisjister som jeg har snakket med, Har en drøm om å REALISERE fetisjen/fantastien/rollespillet. Legg merke til ordene fantasien/rollespillet. Fantasi og virkelighet er to forskjellige ting. Å leke liksomvoldtekt som avtalt spill i en sexlek er ikke det samme som å bli voldtatt på ordentlig. Tror vi skal ha litt mer respekt for hvor jævlig en reell voldtekt er til å sammenligne det med en fetisj.
cilipili Skrevet 17. desember 2010 #19 Skrevet 17. desember 2010 Det er ikke mulig å sammenligne voldtekt med en fetisj.
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2010 #20 Skrevet 17. desember 2010 Hadde det vært opp til meg hadde det funnes en egen terror squad som kjørte rundt og skøyt voldtektsmenn med maskingevær, seriøst. Hvis en er så dum i hodet at en tror det er store stygge samfunnet som lærer en unge at voldtekt er galt kan jeg bare si at å skjønne at voldtekt er galt ligger i ryggmargen vår,i naturen vår, det er naturstridig, det er like feil for en beibi som en voksen. HERREGUD.Hvor dum går det an å bli,voldtekt er sadisme og maktovergrep OG skadelig.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå