AnonymBruker Skrevet 16. desember 2010 #1 Skrevet 16. desember 2010 Hvorfor er menn bare menn, mens damer blir kalt damer, jenter (selv når de er voksen), kvinner, kjærringer, og sikkert flere ting?
Gjest Cho Skrevet 16. desember 2010 #2 Skrevet 16. desember 2010 Dame - mann Jente - gutt Kjerring - gubbe 2
Perelandra Skrevet 16. desember 2010 #3 Skrevet 16. desember 2010 Det finnes da flere ord for mann? Synonymer - mann For eksempel herre, type, kar, kall, fyr Ellers finnes det sikkert også dialektord som ikke står oppført i lista.
epione Skrevet 16. desember 2010 #4 Skrevet 16. desember 2010 Mann, kar, type, fyr, kis, dude, gutt, herremann, guttepjokk osv osv er ord jeg har hørt i bruk om hannkjønnet
Gjest Lebewesen93 Skrevet 16. desember 2010 #5 Skrevet 16. desember 2010 Har kanskje ikke så mye med tråden å gjøre, men jeg spør nå alikevel. Når er man egentlig dame og mann, å ikke jente og gutt ? Synes i allefall det høres feil ut å kalle en fyr på 18 år for mann og jente på 18 for dame. 20 år gammel gutt/jente 20 år gammel mann / dame ? Hmm... Jeg har vanskelig med å se på meg selv som dame til neste år, haha
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2010 #6 Skrevet 16. desember 2010 Godt spørsmål. Selv har jeg sett damer på 23 jeg ikke i min villeste fantasi kunne funnet på og kalt jente også har jeg sett jenter på over 30 jeg ikke klarer å kalle dame. Tror utseende og væremåten har litt å si for meg.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå