Gå til innhold

Etihad airways og China Southern Airlines

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg forsøker å finne billetter til Australia igjen, og får treff på veldig billige, og gunstige tidsmessig, billetter med Etihad airways med flybytte i Nadia (hvor nå det er hen???) Men hvordan er de å fly med, noen som vet og har erfaring?

Jeg får også treff på China Southern Airlines, via Frankfurt og Baiyun (hvor i verden er man da???) Det frister med billetter til under 7500 kroner, men er samtidig litt skeptisk. Har jeg grunn til det?

Skrevet

Etihad er veldig bra fly å reise med. Jeg har prøvd både første klasse og økonomi og første klasse er rett og slett fantastisk. Økonomiklassen er som vanlig, men servicen er upåklagelig. China Southern Airlines har jeg ikke flydd med selv, men det var nå en billig billett... er det bare en vei?

Skrevet (endret)

Jepp, billettene var begge veier, nokså rimelig, mao :jepp:

Men på Etihad, var det egen skjerm i hvert sete og godt med entertainment? Det er nokså langt å fly når du bare sitter rett opp-og-ned og kikker inn i flysetet foran deg i 25 timer....

Og flyplassen i Nadia, hvordan er den?

Endret av reiseglad
Gjest Badabing
Skrevet

Etihad er et av de bedre flyselskapene på langruter synes jeg.

Det er skjerm foran deg på alle setene. Får utdelt varme sokker, pledd, sovemaske osv. God service og grei mat.

Nadia er flyplassen i Abu Dhabi. Oversiktlig og ålreit flyplass.

Gjest Kevlarsjäl
Skrevet

Denne tråden har jeg også nytte av, skal fly til australia med Etihad og jeg også mellomlander i abu dhabi.

Har hørt mye bra om etihad, ts!

Gjest brutal_mann
Skrevet

Jeg forsøker å finne billetter til Australia igjen, og får treff på veldig billige, og gunstige tidsmessig, billetter med Etihad airways med flybytte i Nadia (hvor nå det er hen???) Men hvordan er de å fly med, noen som vet og har erfaring?

Jeg får også treff på China Southern Airlines, via Frankfurt og Baiyun (hvor i verden er man da???) Det frister med billetter til under 7500 kroner, men er samtidig litt skeptisk. Har jeg grunn til det?

Ethiad er ett meget bra flyselskap. Har hovedsete i Abu Dhabi. flåten består av topp moderne maskiner og kompetent personell.

Kineserne er jeg generelt skeptiske til og vil nok unngå. På tross av IATA og ICAO sertifiseringer.

Gjest brutal_mann
Skrevet

IFE o.l. vil en få vite mye om på selskapenes nettsider. Finn ut hvilken type maskin som skal stå for flyvningen og planlegg setevalg her:

http://www.seatguru.com/

Gjest Badabing
Skrevet

Denne tråden har jeg også nytte av, skal fly til australia med Etihad og jeg også mellomlander i abu dhabi.

Har hørt mye bra om etihad, ts!

Og god service innebar for oss at da det ble litt venting før vi kunne ta fly videre (mellomlanding i Abu Dhabi), ble vi busset ut til et hotell hvor vi fikk sovet og dusjet. Ingen ekstra utgifter på oss for dette, selv om det ikke var Etihad sin feil at vi måtte vente noen ekstra timer.

Skrevet

Ethiad A340-642 krøtterklasse:

bakfra

forfra

Litt bedre enn Ryanair..

Hm, det var faktisk 2+2+2+2, med egne armlener også i midten. De må vel gjøre midtgangene litt trangere? Ellers er det vel stort sett likt på alle jumbojet eller 777 sin "krøtterklasse", eller hva?

Har prøvd både SAS, BA, Cathay, Thai, Singapore Airlines, Qantas, Lufthansa, og det som avgjør hvordan reisen blir, er for min del hvordan entertainment er i setene, og hvordan mine medreisende oppfører seg. Jeg liker ikke medpassasjerer som lager kvalme, men det har jeg mest opplevd på charterreiser...

Etter å ha prøvd Singapore Airlines sitt A380, finnes det vel ikke bedre pr. tiden på "krøtterklasse". Men er alle disse flyene satt på bakken? Liker ikke tanken på at motorene skal ramle i stykker under flyturen...

Gjest brutal_mann
Skrevet

Hm, det var faktisk 2+2+2+2, med egne armlener også i midten. De må vel gjøre midtgangene litt trangere? Ellers er det vel stort sett likt på alle jumbojet eller 777 sin "krøtterklasse", eller hva?

Har prøvd både SAS, BA, Cathay, Thai, Singapore Airlines, Qantas, Lufthansa, og det som avgjør hvordan reisen blir, er for min del hvordan entertainment er i setene, og hvordan mine medreisende oppfører seg. Jeg liker ikke medpassasjerer som lager kvalme, men det har jeg mest opplevd på charterreiser...

Etter å ha prøvd Singapore Airlines sitt A380, finnes det vel ikke bedre pr. tiden på "krøtterklasse". Men er alle disse flyene satt på bakken? Liker ikke tanken på at motorene skal ramle i stykker under flyturen...

Nei, alle flyene er i luften. det var bare Quantas som satte sine maskiner med RR'motorer på bakken. alt er gått gjennom og sjekket ut slik at RR sine motorer også kan regnes som sikre nå. er du overnervøs så får du bare sjekke at du flyr med noen som har GE-motorer.

Forøvrig er det en 2-4-2 konfigurering på A340 bildene.

Hvilke maskiner er satt opp på rutene du ser på?

Skrevet

Nei, alle flyene er i luften. det var bare Quantas som satte sine maskiner med RR'motorer på bakken. alt er gått gjennom og sjekket ut slik at RR sine motorer også kan regnes som sikre nå. er du overnervøs så får du bare sjekke at du flyr med noen som har GE-motorer.

Forøvrig er det en 2-4-2 konfigurering på A340 bildene.

Hvilke maskiner er satt opp på rutene du ser på?

Hvilke maskiner? Hvordan finner jeg ut det da? Alternativet er flight 56 mellom Brûssel og Nadia, og flight 6450 mellom Nadia og Sydney. Og da finner jeg ut maskiner hvor?

Gjest brutal_mann
Skrevet

Hvilke maskiner? Hvordan finner jeg ut det da? Alternativet er flight 56 mellom Brûssel og Nadia, og flight 6450 mellom Nadia og Sydney. Og da finner jeg ut maskiner hvor?

På fly/flight details ;) På nett er det alltid detaljer som forteller hvilke maskiner som settes opp på ruten. Samme på billetter som du får tilsendt elektronisk.

Brüssel flighten opereres med en A330. Den andre flighten opereres med en B777-300.

Skrevet

BM: Jeg må si det er litt turn-on med alle disse flykunnskapene dine! :fnise:

Gjest brutal_mann
Skrevet

BM: Jeg må si det er litt turn-on med alle disse flykunnskapene dine! :fnise:

Er en jævel på googling :cool: Wir haben unsere Methoden :cool:

Annonse
  • 2 uker senere...
Skrevet

Fortsatt ingen som har prøvd southern china airlines? Synes det er vanskelig å finne noe på nett om dem, feks hvordan det er med service ombord, underholdning osv. Og hvor i all verden (eller i Kina) er Baiyun? Vet der finnes sider på nett hvor det står om passasjer-vurderte graderinger av flyselskap, men husker ikke hvor.....

Skrevet

..... og når jeg går inn på www.seatguru.com finnes ikke flyselskapet engang som alternativ, hmm..... virker safe??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...