Gjest Anonymous Skrevet 16. oktober 2003 #1 Skrevet 16. oktober 2003 Må innrømme at det frister med linser til halv pris på nettet. Men man må jo kontrollere øynene hvert år. Hva skal man si til optikeren? Nei jeg trenger ikke linser?
Cilla Skrevet 16. oktober 2003 #2 Skrevet 16. oktober 2003 Jeg kommer til å si at jeg bestiller linsene fra et firma på internett til halve prisen, såpass må vel optikeren forstå, at man vil da spare penger. Hvis jeg må endre linsetype, kommer jeg nok til å kjøpe en eske fra optiker og så fortsette å kjøpe fra internett.
Grooo Skrevet 17. oktober 2003 #3 Skrevet 17. oktober 2003 Klart optikeren forstår dette! Er jo derfor endel optikere har "Pakkepris" på kontroll og ett halvt år med linser.. Det går rett og slett ikke å bare ta kontrollen enkelte steder... Eller, det går jo, men da koster det svinmye...
Mrs. B Skrevet 17. oktober 2003 #4 Skrevet 17. oktober 2003 Jeg lurer litt på hva slags linser dere bruker dere som sier dere får dem for halv pris? Selv om jeg hadde bestilt mine på nettet (Focus Dailies) hadde jeg ikke spart mer enn 1/4 omtrent. På kvitteringen jeg får hver gang jeg henter linser hos optikeren står det at jeg betaler 540 for synstest og 1400 for linsene. Jeg synes det er veldig dyrt for en synstest (som man må betale selv om man ikke benytter seg av den) - kan ikke tenke meg at synstesten kan bli dyrere enn dét - selv om jeg skulle slutte å kjøpe linsene mine der...
Gjest GreenSky Skrevet 17. oktober 2003 #5 Skrevet 17. oktober 2003 Det er jo bare å si fra til opitkeren, det. Ja takk, synstest, nei takk, linser. Optikeren kommer sikkert til å fortelle deg at det beste er å handle hos han/hun for da vet en hva en får, osv. De er jo i en salgsbransje, og vil jo seff få solgt mest mulig. Dette har jeg klippet ut fra yourlenses.no, hvor de svarer på akkurat det spørsmålet: "Jeg vil bare ha en synsundersøkelse hos optikeren. Hva skal jeg si? Det du skal tenke på er at selgeren driver service ovenfor en potensiell kunde. Mersalg innenfor optikerbransen er viktig i dag.. Med mersalg mener jeg muligheten for å selge briller, etui, kontaktlinsevæske og andre produkter som butikken kan selge til deg fremover. Hvis optikern spør deg om du skal kjøpe linsene dine et annet sted er det opp til deg å fortelle det. Mange personer har resepten sin hjemme eller de tar den med seg i forbindelse med reise, i tilfelle noe skulle skje med linsene. Du kan sammenligne det med å gå til legen å få en resept med hjem for å kjøpe medisin. Det er et fritt marked og forbrukeren avgjør selv hvor han/hun vil handle. Det du også kan gjøre, hvis du ikke har en fast optiker er å ringe rundt å kontrollere prisene i forveien. Prisene kan variere mye ettersom noen optiker har hevet prisen for undersøkelser fordi konkurransen har økt. Ring å spør hvor mye de tar for en kontroll av eksisterende linser (hvis du har et par igjen som du bruker)."
Nilma Skrevet 17. oktober 2003 #6 Skrevet 17. oktober 2003 I følge denne artikkelen koster det 300,- for en linsesjekk: http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=73249
Gjest Anonymous Skrevet 17. oktober 2003 #7 Skrevet 17. oktober 2003 Min optiker hadde full forståelse for at jeg ønsket og handle linser over nett. Jeg hadde også pakkepris, hvor synsprøven utgjorde 275 kr, og jeg får fortsatt innkallelse hvert halvår, og betaler kun 275,- nå også. Slik er det på Synsam Tr.heim i allefall... Hilsen fornøyd kunde...
ringblomst Skrevet 17. oktober 2003 #8 Skrevet 17. oktober 2003 Bare si til optikeren din at du kun ønsker en kontroll av øynene dine - og ikke pakke på linser og kontroll. Ville i hvert fall ikke bare kjøpe linser på nett uten kontrollen.
Karl 123 Skrevet 7. september 2010 #9 Skrevet 7. september 2010 (endret) Jeg kjøper mine linser fra lensstore.no - Billige linser. De har rask levering og veldig hyggelig kundeservice representant. Gikk til optikeren før, men de er veldig mye dyrere enn lensstore.no //Karl Endret 7. september 2010 av Karl 123
AnonymBruker Skrevet 9. september 2010 #10 Skrevet 9. september 2010 Forstår jeg det rett når et halvt års forbruk av endagslinser koster 2260 kr på lensstore.no? I så fall syns jeg dette er rådyrt, betaler 1800 kr hos min optiker for synstest og et halvt års linseforbruk.
Gjest Airi Chikako Skrevet 9. september 2010 #11 Skrevet 9. september 2010 Kan anbefale ses optikk - de tar mer enn gjerne imot folk for kontroll selv om de ikke handler linsene sine der. Standardlinser som Focus Dailies får jeg også billigere der enn det jeg ellers betaler for linser + porto på nettet. Det er i Oslo. http://www.sesoptikk.no/
AnonymBruker Skrevet 9. september 2010 #12 Skrevet 9. september 2010 Jeg har bestilt linsene mine på nett i mange år. Var nettopp på linsekontroll, og optikeren spurte hvor jeg kjøper linser, nett? Så skrev hun ned styrke, diameter etc. på de nye linsene vi ble enige om, så jeg kunne bestille riktig på nett. No problem! Begge jeg snakket med i den butikke synes det er helt greit at folk bestiller linser på det. Det de ikke likte var at da kommer ikke folk på linsekontrollene som man virkelig burde ha.
Karl 123 Skrevet 10. september 2010 #13 Skrevet 10. september 2010 (endret) Forstår jeg det rett når et halvt års forbruk av endagslinser koster 2260 kr på lensstore.no? I så fall syns jeg dette er rådyrt, betaler 1800 kr hos min optiker for synstest og et halvt års linseforbruk. Jag betalar bare 1500kr för ett halvårs förbrukning Focus Dailies (4st 90/pack)på lensstore.no inkludert frakt. Mye billigere enn på min optiker. Endret 10. september 2010 av Karl 123
jvp Skrevet 10. september 2010 #14 Skrevet 10. september 2010 Det koster 1200 for et halvårs bruk av dagslinser på www.lenses4net.no Har ikke funnet billigere
Arkana Skrevet 10. september 2010 #15 Skrevet 10. september 2010 Jeg kjøper mine linser (månedslinser) på lenses4net (heter vel shopping4net nå). Betaler da rett under 400 kroner for seks måneders forbruk. Hos optiker betalte jeg 1200 kr for det samme, så det er mye å spare.
AnonymBruker Skrevet 10. september 2010 #16 Skrevet 10. september 2010 Anbefaler http://www.contactlensxchange.com/, bare husk på dette med toll og mva. Jeg fikk kjøpt to pakker med månedslinser til under 200kr inkl frakt. Og da koster en pakke med de linsene 200-350 kr i Norge. Forseglet og ekte.
Gjest Katee Skrevet 10. september 2010 #17 Skrevet 10. september 2010 Ser at dette er en gammel tråd som har dukket opp igjen. Uansett... Jag betalar bare 1500kr för ett halvårs förbrukning Focus Dailies (4st 90/pack)på lensstore.no inkludert frakt. Mye billigere enn på min optiker. Du får de til 1350,- i noen optikerforretninger... Linser er ikke nødvendigvis billigere på nett lenger
AnonymBruker Skrevet 10. september 2010 #18 Skrevet 10. september 2010 Ser at dette er en gammel tråd som har dukket opp igjen. Uansett... Du får de til 1350,- i noen optikerforretninger... Linser er ikke nødvendigvis billigere på nett lenger Det kan være sant. Men hvem har tid til å gå rundt å spørre? Jeg har prøvd det...enkelte ville få vite alt mulig om meg først, om jeg var kunde, om jeg hadde hatt synsundersøkelse, osv. Jeg gadd ikke og bestemte meg for å bestille på nettet. Da får jeg dem i postkassa uten flere spørsmål. Og JA, jeg tar synsundersøkelse hvert år før jeg bestiller flere esker
Arkana Skrevet 10. september 2010 #19 Skrevet 10. september 2010 Du får de til 1350,- i noen optikerforretninger... Linser er ikke nødvendigvis billigere på nett lenger Og på shopping4net får man dem til under 1200 kr. Jeg har ennå til gode å se linser billigere i optikerforretninger enn på internett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå