Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som ha refaring med å "prøve på nytt" etter brudd med kjæresten?

Er erfaringene gode, eller ble det et krampaktig forsøk som mislyktes?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi hadde et brudd da vi hadde vært samboere i ca 1 år og ble sammen igjen. Det er 5 1/2 år siden og vi er fortsatt sammen.

For oss gjorde bruddet bare godt fordi vi fikk satt ting litt på plass og sortert noen tanker hver for oss.

Tror ikke at det er noen fasitsvar på slike ting. Det er bare å prøve og feile. Jeg vet bare at det KAN gå veldig bra.

Skrevet

Takk for svar Lea! Flere som har erfaring med dette?

Gjest Anonymous
Skrevet

Tror det kommer mye an på hvorfor det ble brudd, om hva utfallet av det å prøve på nytt vil bli.

Det har kanksje også noe å si hvordan kommunikasjonen har vært, mens det har vært brudd.

Kanskje også det at hvor lenge bruddet har vart.

Vanskelig å si, det ble vel en del gjetninger nå. Men personlig så ville jeg nok ikke satset på å prøve på nytt, etter å ha avsluttet et forhold.

Sikkert harde ord, men min mening det da.

Gjest Ethereal
Skrevet

Med meg og eksen var det mye fram og tilbake. Etter at vi hadde vært sammen i to år (og bodd sammen det meste av tiden), gjorde han det slutt, og vi flyttet fra hverandre. Etter mye fram og tilbake, ble vi sammen igjen etter to måneder, og i begynnelsen gikk det bra. Men spøkelsene truet hele tiden i bakgrunnen. Etter to nye år gjorde han det slutt på nytt, for godt.

Jeg tror nok det KAN gå bra, men da må dere kjempe mot spøkelsene og finne ut hva som gikk galt første gangen. Men ofte blir det slik at man klamrer seg til et halmstrå, og har falske forhåpninger...

Skrevet

Var sammen i 4 år, ble brudd. Ble sammen igjen 2 mnd etterpå og er fremdeles sammen 1 år etter det igjen. Har det som før og alt er bra.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg ba om en "pause" etter ca. et års samboerforhold. Sa at nå var grensen nådd/ begeret fullt og at hvis han ville fortsette, måtte han skjerpe seg på de punktene vi til stadighet kranglet om. Tror han skjønte alvoret og at det ikke bare var tomme trusler, for etter 3 uker flyttet vi sammen igjen og han tok seriøst tak i problemene våre. Nå er de løst og ting går veldig bra.

Jeg har også lært av prosessen: slenger ikke bare ut tåpelige kommentarer som "da kan du jo bare flytte ut, da!!!". Nå er vi enige om at den slags kommentarer bare sårer og gjør den andre parten enda mer usikker.

Bruddet og lengden på bruddet avhenger veldig av hva slags problemer dere har. Tror ikke man skal ha mere enn ett brudd.

Skrevet

Var sammen i to år - jeg gjorde det slutt og nesten to år etter ble vi sammen igjen, men gnisten var borte og det holdt bare et halvt år... Dette er endel år siden nå og vi er venner i dag, men det er ikke mer å hente...

Suz :wink:

Gjest GreenSky
Skrevet
Er det noen som ha refaring med å "prøve på nytt" etter brudd med kjæresten?  

Er erfaringene gode, eller ble det et krampaktig forsøk som mislyktes?

Det har jeg erfaring med, ja. Var sammen med en i fire år, det var veldig turbulent. Han gjorde det slutt en rekke ganger, men angret seg, og jeg tok han tilbake. Var alltid mye dramatikk rundt bruddene våre, grining og krangling. :cry: Som regel ble vi sammen igjen dagen etterpå bruddet. Det ble definitivt slutt for et halvt år siden, jeg slo opp. Orket ikke all dramatikken, turbulensen og (hans) humørsvingninger...

Er det noe spesielt du tenker på, nona, eller spør du bare på generelt grunnlag?

Gjest Anonymous
Skrevet

Et krampaktig forsøk som mislyktes i stor stil. :sprettoy:

Mye på grunn av at GRUNNENE til bruddet fremdeles lå der og ulmet...

For oss var det dømt til og mislykkes. Men det behøver det vel ikke være for dere......... :D

Men hvis dere bestemmer dere, ikke bare PRØV, for med den innstillingen så er det veldig lett å gi opp ved minste motstands vei. Legg dere i selen, og jobb for at dette skal fungere. Gå ikke i den samme fellen igjen,som dere gjorde sist! Lykke til. :trøste:

Skrevet

Jeg og min kjære er på vei til å bli sammen igjen. Han er en så god gutt, og etter at jeg gjorde det slutt, har jeg innsett hvor bra han er, og hvor heldig jeg er.

Det har vært en lang sommer, der han ikke har vært interessert i å "ta meg tilbake", men da jeg sa at jeg skal slutte "å kreve", fikk pipa en helt annen lyd, og han var interssert igjen.

Hvis det blir oss igjen nå, noe jeg virkelig tror det vil, så har pausen vært bare bra for oss. Vi ser hverandres kvaliteter, vet hvordan det er å være fra hverandre og setter mer pris på hverandre nå enn før.

En tenkepause kan vitalisere forholdet. Men mange sier at man sannsynligvis og oftest vil gå rett inn i "gamle" vaner.

Jeg orker ikke tanken på livet uten mr.man. Men jeg er litt sånn "gresset er grønnere på den andre siden", og hater at jeg er det. Håper at jeg kan ivareta de tankene jeg har hatt når det har vært slutt. Da har jeg tenkt bare positivt om ham.

Men.. det er ingen fasitsvar. Det er helt hvordan dere er selv. Lykke til!

• Liker 1
Gjest Mrs. Potter
Skrevet

Vi var sammen i ca 1 år,så gjorde han det slutt. Ble sammen igjen etter en uke. Etter noen mnd gjorde han det slutt igjen,dum som jeg var tok jeg han tilbake etter 3 uker. Da ringte han meg midt på natta å gråt og ba om en ny sjanse. Burde vel skjønt at det ikke var noe å satse på,men jeg var helt knekt etter bruddet,så det skulle ikke så mye overtalelse til. var sammen i 7 mnd før han gjorde det slutt IGJEN!! etter noen mnd ville han ha meg tilbake igjen.Han merket nok at han begynte å miste kontrollen. Men da hadde jeg allerede møtt en annen,og han er jeg sammen med idag etter 2,5 år :D

Gjest GreenSky
Skrevet
Vi var sammen i ca 1 år' date='så gjorde han det slutt. Ble sammen igjen etter en uke. Etter noen mnd gjorde han det slutt igjen,dum som jeg var tok jeg han tilbake etter 3 uker. Da ringte han meg midt på natta å gråt og ba om en ny sjanse. Burde vel skjønt at det ikke var noe å satse på,men jeg var helt knekt etter bruddet,så det skulle ikke så mye overtalelse til. var sammen i 7 mnd før han gjorde det slutt IGJEN!! etter noen mnd ville han ha meg tilbake igjen.Han merket nok at han begynte å miste kontrollen. Men da hadde jeg allerede møtt en annen,og han er jeg sammen med idag etter 2,5 år :D[/quote']

Åh, sånn hadde jeg det også. Helt grusomt å være oppi det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...