Tryxa Skrevet 16. desember 2010 #1 Skrevet 16. desember 2010 Jeg skal snart flytte på hybel, er det noe spesielt som man virkelig trenger som er lett å glemme ?: p
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2010 #2 Skrevet 16. desember 2010 Nå spør du jo veldig generelt da. Svar blir sånn goddag mann økseskaft. Mitt tips til deg er dopapir.
Fresi Skrevet 16. desember 2010 #3 Skrevet 16. desember 2010 Det du eventuelt glemmer kan du jo skaffe etterhvert? Gå på loppis! Og så er det ganske lurt å ha basic verktøy som hammer og et par skrutrekkere.
Gjest Ms. Raggsokk Skrevet 17. desember 2010 #4 Skrevet 17. desember 2010 Hva inneholder hybelen din da? Møblert? Umøblert?
ssgxd Skrevet 17. desember 2010 #5 Skrevet 17. desember 2010 Jeg skal snart flytte på hybel, er det noe spesielt som man virkelig trenger som er lett å glemme ?: p Har kun et ord som svar på dette spørsmålet - MYE. Hva som er virkelig viktig for deg, kan være lite viktig for meg. Men noe jeg fant ut at er lett å glemme er dopapir, tannkrem, zalo, og å ha nok sengetøy. Du vil finne ut etterhvert hva du trenger, når du finner ut at du mangler det. Da er faktisk slike "innfallsturer" på IKEA en fin ting. Jeg har bodd alene siden sommeren nå, og hatt flere av disse. Der kan du dra uten å egentlig vite at du trenger noe. Men idet du går inn der kan du finne mye som vil gjøre hverdagen lettere til en billig penge. Bedre å storhandle på IKEA, enn å kjøpe en og en ting på Jernia f.eks, det blir faktisk billigere. Men du må nok regne med å bruke en del penger på kjedelige ting i tiden fremover. Er ikke så kult å jobbe mye for så å bruke pengene på kniver, gafler og tallerkener, men det er heldigvis noe man kjøper EN gang og har det leeenge..
cyanid Skrevet 18. desember 2010 #6 Skrevet 18. desember 2010 vi har en tendens til å kaste alt som kan søle hver gang vi flytter, så det jeg først kommer på er håndsåpe, så slipper du å bruke dusjsåpa fram til du får somla deg fram til butikken Zalo, oppvaskhansker og kost... det glemte vi og, selv om den nye leiligeten hadde oppvaskmaskin (greit å ha for det om) VARMEOVN!! Omo eller lignende og dopapir og dobørste hvis det ikke er der fra før av + skittentøykurv er også greit å ha. Og gardiner Og husk å pakke ned tingene dine i merkede kasser, sortert. Holdt på å gå på veggen etter panikkpakkingen vår, med klær som var brukt og ubrukt i forskjellige søppelsekker sammen med lamper og malesaker og ræl, og har enda ikke klart å sortere alt selv om vi flyttet hit den 1.. En annen ting som er greit å ta med forresten, er planter. Blir så koselig atte
Gjest Raindrops Skrevet 18. desember 2010 #7 Skrevet 18. desember 2010 Sist gang jeg flyttet så klarte jeg å glemme håndklær. Jeg ville skrevet en liste og tatt for meg rom for rom, iallefall kjøkken og bad.
Gjest Galithralia Skrevet 18. desember 2010 #9 Skrevet 18. desember 2010 Da jeg flyttet ut var det plutselig ganske mye jeg trengte; bestikk, klesklypere, hengere, tørkestativ, håndklær, vaskemidler etc. Det du bør gjøre er å skrive ned de tingene du gjør ofte; dusje, lage mat, vaske etc. Da får du bedre oversikt over det du trenger. Lykke til!
PecanPie Skrevet 18. desember 2010 #10 Skrevet 18. desember 2010 Da vi flyttet kjøpte vi "startbokser" på IKEA, men de tror jeg ikke finnes lenger? De var hvertfall veldig kjekke, det aller meste man trengte til matlaging- og spising (men de manglet ostehøvel). Det første jeg oppdaget at jeg manglet, og virkelig trengte der og da, var potetstapper.
HopelessFear Skrevet 19. desember 2010 #11 Skrevet 19. desember 2010 Osthøvel, visp og flaskeåpner. Dette er de tingene jeg har erfart ofte mangler påp hybelplasser, selv på velmøblerte.
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2010 #12 Skrevet 19. desember 2010 Nå spør du jo veldig generelt da. Svar blir sånn goddag mann økseskaft. Mitt tips til deg er dopapir. Nei, det blir det ikke. "God dag mann økseskaft" vil si å svare på noe annet enn det som blir spurt om.
Gjest Mahareth Skrevet 19. desember 2010 #13 Skrevet 19. desember 2010 Nå, noen år etter at jeg flyttet hjemmefra, husker jeg fortsatt den sjokkerende oppdagelsen det var da jeg skjønte at jeg måtte kjøpe alt av vaskemidler, ikke bare zalo, omo og håndsåpe. Salmiakk og grønnsåpe og sånn vokser ikke på badet! Så i tillegg til alt det andre fornuftige som er nevnt her, støvsuger, mopp, vaskefiller, vaskemidler og kanskje et feiebrett er veldig greit å ha.
Gjest Raindrops Skrevet 19. desember 2010 #14 Skrevet 19. desember 2010 Boksåpner. Det er sinnsykt frustrerende å oppdage at man mangler når man trenger det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå