AnonymBruker Skrevet 16. desember 2010 #1 Skrevet 16. desember 2010 Jeg har hatt en tøff høst på mange måter. Uten å gå nærmere inn på de personlige og helsemessige problemene, så kan jeg si at jeg har slitt hardt. Den økonomiske biten vil jeg dele med dere. Jeg hadde mange utgifter i sommer, og fra 1. august ble jeg arbeidsledig. Skikkelig dårlig match. Utover høsten hopet ting seg mer og mer opp og jeg hadde ingen mulighet til å betale det jeg skyldte. Jeg klarte i gode perioder å få til betalingsutsettelser på enkelte ting, mens andre ting ble skjøvet bort og "glemt". Jeg utviklet en slags angst for konvolutter med vindu, så bunken vokste og vokste. Jeg følte meg stadig verre og ble tynget ned av alt det jeg fryktet lå i konvoluttene. Underveis betalte jeg det jeg fikk på e-faktura, og klarte å ta tak i enkelte andre regninger. Men jeg mistet oversikten totalt, og var vettskremt for hva som lå i konvoluttbunken. De siste par ukene har ting bedret seg rundt meg, og endelig har jeg følt meg litt sterkere. I dag tok jeg mot til meg (har bygget opp til dette lenge) og gikk gjennom bunken med "skumle" brev. Magen slo krøll på seg og jeg kaldsvettet, men jeg tvang meg gjennom det. For å gjøre resten av historien kort: Jeg hadde betalt mer av gjelda enn jeg trodde selv, så nå gjenstår kun rundt 1500 kr som jeg har avtalt å betale i neste uke. Endelig er ting på stell igjen, og jeg trenger ikke være redd for vinduskonvoluttene lenger. Herregud så mye lettere jeg føler meg i dag! Så til dere andre som sliter med tilsvarende problemer og som utsetter ting: Ta tak, det ordner seg! Jeg har snakket med både Lindorf og Intrum Justicia i dag, og begge plasser ble jeg møtt med respekt og forståelse for at ting har gått på skjeive i det siste. De er ikke skumle fæle ulver som ønsker å gjøre livet surt for deg. Lykke til!
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2010 #2 Skrevet 16. desember 2010 Jobber med inkasso selv og møter alle med respekt. En løsning er det jeg er ute etter og ikke å gi vedkommende en skyllebøtte. Klarte allikevel en periode å ikke åpne mine brev. Annet enn de jeg visste var regninger. Jeg var så syk så lenge at bare det å ordne seg mat var et ork. Flott at du fikk en god opplevelse når du åpnet brevene. Jeg tror nok du står i en særstilling. De fleste får seg en skikkelig smekk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå