AnonymBruker Skrevet 16. desember 2010 #1 Skrevet 16. desember 2010 Jeg har i et år delt leilighet med ei venninne, og det kan nesten sies å være det verste året i mitt liv... Nå skal det sies at jeg ikke er verdens mest tolerante person, jeg blir lett irritert, men jeg sier aldri fra, fordi jeg er redd for å såre folk. Venninna mi er en veldig spesiell person og ikke så veldig sosial. Jeg har en kjæreste som ofte har vært på besøk, som ikke bor langt unna og vi inviterer henne ofte på middag og film hos han med flere venner men hun blir skjeldent med. Ofte hvis jeg tar med meg folk hjem blir hun irritert og klager på at det rotete og at når vi prater får hun ikke sett det hun vil på tv. Hun er ikke akkurat så veldig renslig og vasker aldri av benken eller komfyren etter baking eller matlaging, eller fjerner hår i dusjen etc... Uansett poenget mitt er: Nå har hun flyttet ut, og lagt igjen masse "søppel" som ødelagte møbler og andre ødelagte ting. Jeg skal flytte ut i løpet av denne uken og må nå få fraktet alt hennes "skrot" på en søppeltømming. Jeg må også vaske ned hele leiligheten som vi begge har bodd i, hun har ikke en gang vasket sitt eget rom! Jeg er så lei av å irritere meg over denne jenta nå at jeg ikke har lyst til å be henne komme å vaske etter seg og kaste sine egne ting. Som sagt klarer jeg nesten aldri å si fra til folk om hva jeg føler, i frykt for å såre personen... Er det noen som har opplevd noe lignende? Beklager syteinnlegg, men MÅ bare få ut litt frustrasjon.
Jaenelle Skrevet 16. desember 2010 #2 Skrevet 16. desember 2010 har vært gjennom lignande ja. Var som deg, unnlot å sei noko, og hadde det berre fælt pga eg alltid gikk og irriterte meg. Til slutt kokte det over det ble skikkelig krangling (hyling og skriking og slamring med dører ) Har i dag ikkje noko vennskap med disse rom"kameratene" og eg har det heller ikkje fælt fordi eg går og irriterer meg. Tvert om, har det mykje bedre no! Sånne venner trenger en ikke!
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2010 #3 Skrevet 16. desember 2010 Så deilig å høre at jeg ikke er alene! Nå skal jeg flytte sammen med kjæresten min og han tør jeg ihvertfall å være ærlig med! Han er uansett mye mer renslig enn det hun er. Men haha, kan se for meg den situasjonen med hyling og slamring med dører!
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2010 #4 Skrevet 16. desember 2010 Så deilig å høre at jeg ikke er alene! Nå skal jeg flytte sammen med kjæresten min og han tør jeg ihvertfall å være ærlig med! Han er uansett mye mer renslig enn det hun er. Men haha, kan se for meg den situasjonen med hyling og slamring med dører! Det var meg TS..
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2010 #5 Skrevet 16. desember 2010 Dersom leiekontrakten er på dere begge to. Hva med å vaske ned ditt og fellesarealer, men la rommet hennes være. Da får hun trøbbel med huseier som fortjent.
Jaenelle Skrevet 16. desember 2010 #6 Skrevet 16. desember 2010 haha, ja du er nok så absolutt ikkje aleine Og ja, det var ein morsom situasjon med to stykker som sprang og slamret med dører, mens to andre stod igjen og visste ikkje heilt kor dei skulle gjere av seg
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2010 #7 Skrevet 16. desember 2010 Dersom leiekontrakten er på dere begge to. Hva med å vaske ned ditt og fellesarealer, men la rommet hennes være. Da får hun trøbbel med huseier som fortjent. TS her. Det er det jeg har tenkt å gjøre. Det og eventuelt å plassere de møblene hun har lagt igjen på rommet hennes og be henne komme å hente det etter at jeg har flyttet.
Bitten13 Skrevet 16. desember 2010 #8 Skrevet 16. desember 2010 Du burde gi henne beskjed. Selv om det ikke hjelper er det en god følelse å ha sagt fra...
Jill Skrevet 16. desember 2010 #9 Skrevet 16. desember 2010 Send henne en melding der du gir beskjed om at du har sagt i fra til huseier at hun ikke har vasket eller tatt med seg tingene sine og at hun enten kan komme å gjøre det eller så blir hun kontaktet av huseier. Så slipper du face to face konfrontasjoner
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2010 #10 Skrevet 16. desember 2010 Send henne en melding der du gir beskjed om at du har sagt i fra til huseier at hun ikke har vasket eller tatt med seg tingene sine og at hun enten kan komme å gjøre det eller så blir hun kontaktet av huseier. Så slipper du face to face konfrontasjoner TS her, jeg likte den! :D
Wonders Skrevet 17. desember 2010 #11 Skrevet 17. desember 2010 Send henne en melding der du gir beskjed om at du har sagt i fra til huseier at hun ikke har vasket eller tatt med seg tingene sine og at hun enten kan komme å gjøre det eller så blir hun kontaktet av huseier. Så slipper du face to face konfrontasjoner skriver under på dette, ikke glem evt boden i kjeller/loft.
CafeLatte Skrevet 17. desember 2010 #12 Skrevet 17. desember 2010 Du burde tenkt på dette før og bedt henne vaske før hun flytta ut.Dere er tydligvis veldig forskjellige og passer ikke til å bo sammen.Neste gang du flytter med noen bør du bli ordentlig kjent med personen.Jenta trenger ikke å være rar fordi hun er lite sosial.Vi er alle forskjellige.Finn en som passer deg bedre. 2
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2010 #13 Skrevet 17. desember 2010 Opplevd det samme. pga kontrakt måtte vi bo sammen, hvis ikke hadde jeg lett flyttet ut etter 1 mnd. Så ille var det. Hun flyttet ut før meg, etterlot seg søppel, ting osv. Var bare så glad at hun var ute av livet mitt så jeg vasket leiligheten med hjelp av kjæreste og familie. Vi er ikke venner i dag.
Berentsens Skrevet 17. desember 2010 #14 Skrevet 17. desember 2010 Jeg har i et år delt leilighet med ei venninne, og det kan nesten sies å være det verste året i mitt liv... Nå skal det sies at jeg ikke er verdens mest tolerante person, jeg blir lett irritert, men jeg sier aldri fra, fordi jeg er redd for å såre folk. Venninna mi er en veldig spesiell person og ikke så veldig sosial. Jeg har en kjæreste som ofte har vært på besøk, som ikke bor langt unna og vi inviterer henne ofte på middag og film hos han med flere venner men hun blir skjeldent med. Ofte hvis jeg tar med meg folk hjem blir hun irritert og klager på at det rotete og at når vi prater får hun ikke sett det hun vil på tv. Hun er ikke akkurat så veldig renslig og vasker aldri av benken eller komfyren etter baking eller matlaging, eller fjerner hår i dusjen etc... Uansett poenget mitt er: Nå har hun flyttet ut, og lagt igjen masse "søppel" som ødelagte møbler og andre ødelagte ting. Jeg skal flytte ut i løpet av denne uken og må nå få fraktet alt hennes "skrot" på en søppeltømming. Jeg må også vaske ned hele leiligheten som vi begge har bodd i, hun har ikke en gang vasket sitt eget rom! Jeg er så lei av å irritere meg over denne jenta nå at jeg ikke har lyst til å be henne komme å vaske etter seg og kaste sine egne ting. Som sagt klarer jeg nesten aldri å si fra til folk om hva jeg føler, i frykt for å såre personen... Er det noen som har opplevd noe lignende? Beklager syteinnlegg, men MÅ bare få ut litt frustrasjon. Kan det tenkes at din tidligere romvenninne "tar igjen"? Altså, du har hatt masse besøk hos dere, noe som kanskje hun ikke syntes var noe kjekt. Kanskje hun følte at det ble for mye besøk?
Vilma Skrevet 17. desember 2010 #15 Skrevet 17. desember 2010 Du burde tenkt på dette før og bedt henne vaske før hun flytta ut.Dere er tydligvis veldig forskjellige og passer ikke til å bo sammen.Neste gang du flytter med noen bør du bli ordentlig kjent med personen.Jenta trenger ikke å være rar fordi hun er lite sosial.Vi er alle forskjellige.Finn en som passer deg bedre. Men unnskyld meg.. Jenta har vel oppdragelse og nok mellom ørene til å vaske sitt eget rom før hun flytter ut?! Ja, vi er alle forskjellige, men nå skal hun jo flytte inn med kjæresten sin..! Vi må alle gjøre dårlige erfaringer, og det er ikke sikkert hun hadde noe annet alternativ enn å flytte med denne "grisejenta".. Nå må du tenke deg om litt før du skriver..
Gjesten Skrevet 17. desember 2010 #16 Skrevet 17. desember 2010 TS her. Det er det jeg har tenkt å gjøre. Det og eventuelt å plassere de møblene hun har lagt igjen på rommet hennes og be henne komme å hente det etter at jeg har flyttet. Akkurat dette synes jeg du skal gjøre. Du vasker selvfølgelig ikke hennes rom, og alt som er hennes setter du inn der. Også sender du hende en melding hvor du skriver at tingene hennes står på hennes rom, og det må hun ta seg av selv. 2
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2010 #17 Skrevet 17. desember 2010 TS her. Tusen takk for all støtte og gode råd. Jeg skal gjøre det dere har foreslått, og håper egentlig at jeg er ferdig med henne da.....
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå