Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei :) Jeg lurer litt på dette med julegaver. Jeg pleier å gi søsteren min og samboeren hennes hver sin gave til jul, og får tilbake en fellesgave fra de. Jeg og typen min ble samboere for noen måneder siden, men jeg får ikke noe gave av søsteren hans til jul. Hvordan pleier dere gjøre det?

Endret av Wiwa
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hos meg er det ikke vanlig å gi gaver til søsken av samboer i det hele tatt. Har aldri skjedd.

• Liker 2
Skrevet

I år gir jeg julegave til svoger og svigerinne, simpelt hen fordi jeg i år hadde muligheten til å lage bilder til de, og det derfor ikke kostet meg noe annet en litt svette og kjærlighet.

Tidligere har vi ikke tatt oss råd til å kjøpe gaver til hverandres søsken, og heller ikke fått noe tilbake, for vi har ganske stram økonomi alle mann.

Men jeg kommer nok til å begynne å kjøpe julegaver til de når økonomien tillater det, for jeg elsker å gi gaver til folk..

Skrevet

Hos oss gir vi gaver til samboers søsken. Men kan vera lurt å diskutere det først.

Første jul etter eg vart sammen med gubben, hadde broren hans kjøpt gave til meg, men ikkje søstera hans. Noko ho vart ganske flau over, og dagen etter var det jaggu kommet med ein liten gave frå ho òg plutselig :gjeiper:

Skrevet

Vi gir til mine og samboers søsken, og deres partnere. (Fellesgave).

Skrevet

Jeg er enebarn, men sambo har 2 søstre som begge er etablert med samboer og ei har også fått barn. Vi har alltid gitt fellesgave til hver av søstrene og deres partner.

Selv om gaven er til begge som par er det som regel søstrene som blir spurt om evt. gaveønsker, og omvendt er det også min samboer som blir spurt om hva vi ønsker oss, men synes ikke det er så rart.

Gavene vi har fått fra dem og de vi har gitt har ofte pleid å være noe som er til felles glede, f.eks deler av et servise/bestikk de samler på, eller vin/sjokolade o.l.

Har du og søsteren til samboeren din avtalt/snakket om at dere ikke skal gi julegave? Det kan jo være naturlig at ditt navn også tilføyes merkelappen på gaven til henne fra din samboer, ihvertfall etterhvert. Mine foreldre har f.eks aldri gitt mine tanter/onkler hver sine gaver, men en felles til begge to, og får også alltid en fellesgave tilbake.

Har samboeren din tenkt å gi julegave til din søster? Hvis ikke, er det vel ikke merkelig at du ikke gir til hans :)

Skrevet

Vi ger gåvor till hans syskonbarn och det får räcka då de är ganska många. :gjeiper:

Gjest brutal_mann
Skrevet

Jeg gir til hver enkelt, men får bare én igjen. Hadde jeg ikke gitt så hadde jeg hatt pissesure folk rundt meg hele året. Du får finne ut hva som gir minst grining.

Skrevet

Jeg har ny samboer i år og vi gir til mine søsken m/partnere. På hans side har de sluttet med gaver til søsken. Når man er blitt samboere er det helt greit å få ting sammen!

Skrevet

Vi gir gave sammen til hans søsken og mine søsken, får tilbake av alle (dvs, eg får av hans søsken som alle er godt voksne, mens mine søsken, to av de tre er under 18, har kun gitt til meg så langt). Ingen av våre søsken har kjærester, samboere eller ektefeller.

Skrevet

Jeg er enebarn, men vi gir en fellesgave til hans søster og hennes mann, og vi får en fellesgave tilbake. Enkelt og greit.

Skrevet

Samboern og jeg gir felles gave til søsteren hans og broren min. Det samme til foreldre. Foreldre og nye kjærester/ektefeller får hver sin gave.

Vi har også fått noe felles, men er usikker på hva som skjer i år, i og med at "vi" ikke trenger noe, eller har ønsket oss noe sammen.

Skrevet

Vi ger gåvor till hans syskonbarn och det får räcka då de är ganska många. :gjeiper:

Tar alltid et halvt sekund hvor jeg tenker "hva har det med saken å gjøre" før jeg husker at det betyr nieser/nevøer på norsk! :ler:

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...