Gjest Donna Skrevet 16. oktober 2003 #1 Del Skrevet 16. oktober 2003 Jeg prøver å gå ned i vekt. Nå har jeg skåret kraftig ned på matinntaket siden jeg har spist så fryktelig mye en periode. Og jeg lurer på om jeg kan regne med å få vekttap på denne menyen. jeg prøver å ikke sulte meg denne gangen. Og jeg lurer på det med næringsstoffer og sånn i min "meny" ... Ok til nå har jeg spist noe slikt: Frokost: I liten Youghurt med fittnes grynblanding. Lunch: Frukt. Melon eller eple eller mandariner eller noe ... Mellomåltid: 2 knekkebrød med brunost. og så på ettermiddagen/kvelden skive eller litt middag. Riskaker innimellom hvis jeg blir fryktelig sulten eller bare MÅ ha noe. Og så halspastiller og hostesaft og tyggis da... + drikker vann med fun light i. Går ca en time rask tur om dagen og sykler ca 20 minutter i forbindelse med jobb. + sittups for å stramme opp magen min. jeg vil ned noen kilo - og stramme opp. Tror dere dette vil fungere- og hvor lang tid tar det før man ser resultater?. jeg er litt utålmodig av meg nemlig :oops: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Barbie Skrevet 16. oktober 2003 #2 Del Skrevet 16. oktober 2003 Var ikke dette lite? :o Jeg hadde sulta i hjel! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Donna Skrevet 16. oktober 2003 #3 Del Skrevet 16. oktober 2003 Jeg er faktisk ikke så ofte sulten. Hadde trodd det skulle være værre nemlig! For jeg gikk fra å spise nesten et halvt brød om dagen (nesten da !!) .....og masse snop ........huff .......til dette - begynte denne uken. håper bare dette kan hjelpe for å gå ned - og at jeg kan få litt næring også .........er redd for å ødelegge forbrenningen så jeg ikke greier å ta av .... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 16. oktober 2003 #4 Del Skrevet 16. oktober 2003 Synes det så alt for lite ut. Meld deg heller på Grete Roede, da er det lettere å holde motivasjonen oppe pga samhold med andre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Liten Skrevet 16. oktober 2003 #5 Del Skrevet 16. oktober 2003 Dette er alt for lite, Virgo. Ved å tilføre kroppen så lite energi, går forbrenningen over på sparebluss og du spiser deg feit i stedet. Gjør som Poirot sier, meld deg på et Grete Roede-kurs (eller Libra eller noe lignende) og lær litt om mat og hvor mye du faktisk trenger å få i deg. I tillegg får du inspirasjon fra de andre, og du blir fulgt opp slik at du spiser nok, men samtidig lite nok til at forbrenningen din jobber optimalt og du går ned i vekt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Donna Skrevet 16. oktober 2003 #6 Del Skrevet 16. oktober 2003 Huff - jeg tørr ikke melde meg på sånt kurs jeg - masse fremmede mennesker som skal synes jeg ikke har noe problem :oops: Og så må man drive å gå på møter .... jeg vil bare så desperat ha av de kiloene nå før julebordsessongen setter inn - for de har kommet nå iløpet av et par månder ...må da gå an å få de av også .....håper jeg ....Min erfaring er jo at om jeg spiser så lite så går jeg ned ivekt ....men - det er det med forbrenningen da ....spørst hvor mange ganger man kan holde på slik før noe blir feil der Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 16. oktober 2003 #7 Del Skrevet 16. oktober 2003 Synes også at dette var fryktelig lite... Kanskje du kunne plusse litt på lunsjen din? En skive eller to i tillegg til frukten kanskje? Det finnes masse magert pålegg som du kan bruke. Synes også at du kan spise skikkelig middag, med kjøtt og fisk. Kroppen din trenger næring vet du.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madam Felle Skrevet 16. oktober 2003 #8 Del Skrevet 16. oktober 2003 Jeg har gått ned en del kg de siste mnd og det jeg spiser er: -En frukt tidlig på morningen -to fiberknekkebrød ett par timer senere med skinke, tomat og mange skiver agurk på. - frukt og grønnsak ett par timer senere - middag - fiberknekkebrød eller frukt og grønnsaker rundt kl 20.00 + frukt og grønnsaker om jeg får lyst på noe. Jeg spiser normal middag, for jeg ser på dette som omlegging av kosten, og ikke bare som en slankekur. Drikker minimum to liter vann med presset sitron i hver dag + taben min da I helgene koser jeg meg som før med sjokolade og annet jeg får lyst på Det viktigste er å innta mange små måltider per dag for å holde forbrenningen oppe. Ikke la det gå mange timer mellom hvert måltid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jordbær Skrevet 17. oktober 2003 #9 Del Skrevet 17. oktober 2003 Det kan være lurt å spise fiberrik kost. Da gir du magen noe å jobbe med, samtidlig som du bilr raskere mett. Ikke glem at frukt inneholder masse sukker! Jeg har hørt max en frukt om dagen. ;-) Om menyen er liten eller stor, skal jeg ikke uttale meg om. Kanskje du har behov for mindre kalorier enn andre, eller at du føler at det blir nok. Jeg ville revurdert den, hvis du ble slapp, fikk vondt i hodet el.l Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Englepusen Skrevet 17. oktober 2003 #10 Del Skrevet 17. oktober 2003 Skal du holde på med dette kostholdet til du har gått ned de kiloene og så gå tilbake til normalen kommer det ikke til å vare... Jeg tror det er mye bedre å legge om livsstilen slik at du kan leve med det. Spise sunnere og bevege deg hver dag. Sånne slankekurer funker ikke i lengden. Det er det sikkert mange her inne som kan skrive under på. Og hvorfor er det 3-5 kiloene så viktig å få bort? Er det ikke viktigere å være sunn og frisk? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Donna Skrevet 17. oktober 2003 #11 Del Skrevet 17. oktober 2003 takk for mange gode svar Hvorfor de kiloene er viktige ....jo fordi de gjør at klærne mine er trange og at jeg ser valkene som er større nå enn de var ....og så har det mye å si for meg personlig - å mestre kroppen min - greie å ta av igjen når jeg var så flink å greie det for et år siden ......Jeg ser på det som et nederlag nå at at ikke har selvdisiplin ...at jeg spiser så masse og trøstespiser ...at jeg tyr til mat hver gang det er noe - og det ser jeg jo på meg selv også hver gang jeg står forran speilet (hvilket er ofte) ......derfor er det viktig ...for å kunne leve med meg selv ..for å være flink å få det til ...for å kunne tørre å gå med klær jeg ikke tør gå med nå. jeg må enten fornye hele garderoben eller ta igjen kontrollen over magen og så greie å gå i de klærne jeg har, For sånn det er nå så takler jeg de ikke ....de ser hel feil ut på meg, og stremmer rundt magen - og jeg SER resultatene av et par månder med fråtsing.....huff .....for meg er dette viktig ....jeg må se tilsynelatende ok ut fra utsiden ....ha en fasade som er tilnærmet ok ...jeg blir jo aldri fornøyd - men jeg hadde det godt med meg selv iallefall for noen månder siden ....ble til og med positivt overasket da jeg såg meg i dobbelt speil i et prøverom .....og vågde å gå med ettersitende klær .....men nå ...nå bare gremmes jeg og blir sinna på meg selv og oppgitt ........Derfor nå denne hestekuren - jeg SKAL ha bort de kiloene ... jeg VIL ha det som jeg hadde det .....ikke engang puppene hjelper nå lenger for jeg er så dvasken forran at de liksom ikke lenger kommer til sin rett ......MEN - får jeg strammet opp magen og sideflesket og rumpe og lår igjen - da kan jeg igjen føle meg tilfreds ......og ikke minst siden det å LYKKES med det ! Aner ikke om dere greier å forstå dette ...nå skriver jeg det bare som det kommer .......rett fra hjertet ......... sånn føler jeg det .....og jeg er redd jeg kommer til å sulte meg om jeg ikke får dette til på noen lunne fornuftig vis .......... ikke sulte meg i den forstand at jeg ikke spiser i det heletatt ! men at jeg kommer til å spise veldig lite ... sånn der kom det :oops: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lekebøll Skrevet 17. oktober 2003 #12 Del Skrevet 17. oktober 2003 Englepusen har rett. Det nytter ikke å gå på et "slankeprogram" med urealistisk lite mat, for å tro at det skal holde seg der. Du går kanskje ned i vekt - men du kommer til å fly opp igjen like herlig etter kort tid, når du begynner å spise normalt igjen. Endring av livsstil (kosthold + trening) er tingen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Malena Skrevet 17. oktober 2003 #13 Del Skrevet 17. oktober 2003 Støtter Englepus og lekeball her. Man blir ikke varig slankere uten at man slutter å slanke seg. Å leve på en diett som du oppgir der, Virgo, er rett og slett å lure både deg selv og kroppen din. Du vil gå raskt ned og enda raskere oppigjen. Kutt ut sånne dietter, legg heller om på kosten din, slutt å spise så mye brød som du gjør og ihvertfall kutt ut snop-spising. Da vil du merke bedring i lengden... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 17. oktober 2003 #14 Del Skrevet 17. oktober 2003 Jeg støtter også Englepusen og Lekeball her. Jeg er en av de som har slanka meg feit, og kun fokusert på maten istedet for å forkusere på BEVEGELSE! Nå er jo du flink å bevege deg hver dag, og det er kjempebra. Om du fortsetter med å spise så lite ødelegger du forbrenningen din enda mer, og du ender med å legge på deg det du har gått ned pluss litt til. Siden du tydeligvis ikke har heeelt kontroll på dette alene, vil også jeg anbefale deg å melde deg på et Libra eller Grete Roede-kurs. Der går det folk som kun ønsker å gå ned 5 kilo og 50 kilo, og alle blir behandlet likt. Møte er 1 gang i uka. Hadde jeg vært deg, hadde jeg hatt hovedfokusen på trening, og unn deg noe godt en gang i uka. Jeg vet det er kjempevanskelig, men ikke fortsett med å ha så lite matinntak i løpet av en dag. Har du noen du kjenner som har gått på Grete Roede-kurs? Kanskje de kan låne deg kursboka. der lærer du nemlig masse. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
xeyes Skrevet 17. oktober 2003 #15 Del Skrevet 17. oktober 2003 Der går det folk som kun ønsker å gå ned 5 kilo og 50 kilo, og alle blir behandlet likt. Møte er 1 gang i uka. Det er ikke tilfelle.. :-? Snakker om grete roede her. Jeg gikk der. Veide nesten 70 kg, skulle ned 10kg, men jeg ble regelrett "mobbet" og sett ned på fordi jeg ikke var "stor nok". Det var alltid kommentarer på hvert møte. "xeyes har gått ned 1,2 kg denne uken, men du bør ikke gå ned noe, fokuser heller på noe annet" Men virgo.. det du har tenkt til å spise daglig der er altfor lite. Holdt på sånn der før og det endte galt. Plutselig var det så deilig å fokusere på at jeg nesten ikke spiste noe. Det ble til at jeg sluttet å spise.. Gikk ned mange kg, men såklart mest vann og minst fett.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 17. oktober 2003 #16 Del Skrevet 17. oktober 2003 Det er ikke tilfelle.. :-? Snakker om grete roede her. Jeg gikk der. Veide nesten 70 kg, skulle ned 10kg, men jeg ble regelrett "mobbet" og sett ned på fordi jeg ikke var "stor nok". Det var alltid kommentarer på hvert møte. "xeyes har gått ned 1,2 kg denne uken, men du bør ikke gå ned noe, fokuser heller på noe annet" .. Kjempesynd at du opplevde det sånn. Jeg har gått på flere kurs, og det har vært noen deltakere som kun trengte å gå ned 5-10 kilo, men i mine øyne ble de behandlet på akkurat samme måte som oss andre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 17. oktober 2003 #17 Del Skrevet 17. oktober 2003 Med så lite mat vil du senke prosessen, da vil kroppen gå på sparebluss. Maten så jo grei ut, men du burde få inn flere måltider! Hva med en sunn middag? Kylling, kalkun, wokgrønnsaker, salater, fisk...mmm er myye godt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
philippa starck Skrevet 20. oktober 2003 #18 Del Skrevet 20. oktober 2003 Et godt tips: SPIS MYE MER PROTEIN! Den menyen du har lagt opp til gir deg altfor lite, og som så mange andre sier: du vil gå opp igejn når du begynner å spise. Det du må fokusere på er å spise - men spise rett. Spis gjerne knekkebrød - men ha på masse pålegg som skinke, roasbiff, kalkun el. Dette er kjøtt uten mye fett, du gir kroppen masse bra protein å jobbe med - og blir mett. Spiser du kun knekkebrød, får du kun i deg karbohydrater, og kroppen vil reagere med å produsere mer insulin. Spis mye kylling, kalkun, svin - det er viktig med proteinet i kjøttet! Og det viktigste av alt: spis hver 3. time. Kanskje bare en frukt - men pass hvertfall på at du får i deg skikkelig frokost og middag. Lykke til!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Winterblue Skrevet 20. oktober 2003 #19 Del Skrevet 20. oktober 2003 Jeg har gjort den tabben å tro at jeg egentlig spiser temmelig sunt, men tilfellet har vært det motsatte. Har snakket med ernæringsfysiolog og fått beskjed om å spise mye oftere og mer enn det jeg har gjort hittil. Ordinært inntak av kcal for en jente i 20 årene er ca 2200, for å gå ned i vekt bør man ligge lavere enn dette. Jeg har endret kostholdet mitt, og spiser nå mellom 1500 og 2000 kcal hver dag (uten å telle kaloriene) Menyen som jeg fikk hos ernæringsfysiologen er som følger (1500 kcal): Frokost kl 7.30: 1 1/2-2 skiver grovbrød med pålegg (f.eks. lettsyltetøy, halvfet ost, kokt skinke, mager leverpostei) Pynt med salat, agurk, tomat etc. 1 glass skummet melk. Mellommåltid: En frukt og evt. en liten 0,1% yoplait youghurt (Dette måltidet har jeg ikke fått til ennå, rekker ikke å bli så veldig sulten mellom frokost og lunsj, og vanskelig å huske på at man skal spise..) Lunsj kl 11.30: 2 skiver grovbrød med pålegg, 1 glass juice. Mellommåltid kl 14.00: En frukt/grønnsak og et knekkebrød med pålegg Middag kl 17.00: 2 poteter eller 1 dl kokt ris eller 1.5 dl pasta. Kjøtt, fisk eller kylling på størrelse med en kyllingfilet. 1 stor porsjon grove grønnsaker (broccoli, blomkål, gulerøtter etc) 3-4 ss saus om ønskelig. Vann. Evt en frukt til mellommåltid. Kvelds: 1 skive grovbrød med pålegg, 1 glass skummet melk, 1 frukt/grønnsak Salat er mest vann og gir lite næring, mange andre frukter eller grønnsaker å velge mellom Send meg gjerne en pm om det er noe du lurer på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå