AnonymBruker Skrevet 16. desember 2010 #1 Skrevet 16. desember 2010 Sønnen min har begynt å leke med en gutt der de får brus og godteri hver dag og junk food til middag. Når sønnen min kommer hjem så er han så mett at han ikke orker middag for da har han spist potetgull og hamburger og slikt hos kameraten. Har sagt i fra til foreldrene hans, men de ser ikke ut til å forstå. Har også lagt merke til at kameraten til sønnen min har hatt med godteri når han har vært på besøk hos også. Hva skal jeg gjøre? Jeg kan vel ikke nekte dem å være sammen eller nekte min sønn og gå ut? Er de ute så stikker de innom han og henter noe godt og tar med ut så det det hjelper jo ikke akkurat å nekte sønnen min bare å være inne hos han. Nå har sønnen min også begynt å få litt mage. Eneste jeg ser er jo å nekte de å være sammen, men er ikke det kanskje litt brutalt, eller? Kameraten til min sønn har vist kun bare min sønn å være med også. Noen som har noe gode råd her?
Gjest BabyBlue Skrevet 16. desember 2010 #2 Skrevet 16. desember 2010 Fortell foreldrene til gutten at de kommer til å skape et overvektig barn, og at de har herpet livsstilen hans for livet takket være den "sunne" kosten de förer sønnen sin med.
Gjest Purple Haze Skrevet 16. desember 2010 #3 Skrevet 16. desember 2010 Fortell foreldrene til gutten at de kommer til å skape et overvektig barn, og at de har herpet livsstilen hans for livet takket være den "sunne" kosten de förer sønnen sin med. Å si noe sånn til foreldre på den måten der, fører neppe noe godt med seg. Tror man må være litt mer diplomatisk enn som så TS: det enkleste må være å sørge for at guttene er mest hjemme hos dere. Da kan du styre mat-og godisinntak. Om denne kameraten har med godteri, så si at du kan ta vare på det til han skal gå hjem. Så får han det med seg da.
Gjest Gjest Skrevet 16. desember 2010 #4 Skrevet 16. desember 2010 synest at din sønn bør spise middag før han får gå til sin venn og vis han ikkje spiser sundt før han går må han bli hjemme.sett oppdsjærte gullerøter på bordet kvar dag når venner er hos dere.bak gjerne grove rundstykker med din sønn og inviter vennen med på bakinga.. 1
jomfrua Skrevet 16. desember 2010 #5 Skrevet 16. desember 2010 Å si noe sånn til foreldre på den måten der, fører neppe noe godt med seg. Tror man må være litt mer diplomatisk enn som så TS: det enkleste må være å sørge for at guttene er mest hjemme hos dere. Da kan du styre mat-og godisinntak. Om denne kameraten har med godteri, så si at du kan ta vare på det til han skal gå hjem. Så får han det med seg da. Helt enig i at å gå inn og kritisere andre i deres private sfære skal en vokte seg vel for. Men det du kan gjøre er å ha klare grenser i ditt hus og for guttene i ditt hus. Ha frukt/grønnsaker alltid fremme og tilgjengelig. Vær ett eksempel på hva som er bra. Liten vits og sende din sønn ut med denne gutten med formaning om at han ikke skal spise, for det kan du ikke følge opp. Så være ett godt eksempel i ditt hus. Venner for små barn kommer og går og tiden og takle ting med ro vil ofte komme bedre ut i enden.
Miss Puddel Skrevet 16. desember 2010 #6 Skrevet 16. desember 2010 I all verden, hvor ofte er han hos vennen sin, hvis han har fått mage av å leke/spise der? Jeg tror løsningen er som noen foreslår å oppmuntre til at de er mest mulig hos dere, slik at du får kontroll over hva han spiser hjemme hos dere. Hvor gammel er han? 1
Gjest Gjest Skrevet 16. desember 2010 #7 Skrevet 16. desember 2010 I all verden, hvor ofte er han hos vennen sin, hvis han har fått mage av å leke/spise der? Det samme tenkte jeg. Tror ikke du kan gi dem skylden for magen, da har han ihvertfall spist mye og lenge der. Nei, den kjøper jeg rett og slett ikke! Kanskje på tide å feie for sin egen dør istedenfor å skylde alle andre for det som er galt? 1
Gjest Cho Skrevet 16. desember 2010 #8 Skrevet 16. desember 2010 Husker at vi ikke fikk lov å gå ut før middagen var fortært og leksene gjort.. Himla bra måte å kontrollere hva ungene får i seg på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå