Gå til innhold

Fotobokser

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg trudde fotoboksene blinket såpass at det ikke var tvil, men jeg er altså i tvil.

Noen som vet hvordan de blinker?

Er det noen nye typer som kun blinker forsiktig blått/grønt?

To stk som har blinket blått-grønt-ish på meg den siste uka :sjenert:

For ordensskyld har ikke dette vært strekningsmålere..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er noen år siden jeg ble tatt i fotoboks, men da blinket det heftig rødt, sånn at jeg skvatt skikkelig.

Gjest Silvermist
Skrevet

De blinker så heftig at det nesten er mer trafikkfarlig enn råkjøringen din :kjefte:

Skrevet

De blinker så heftig at det nesten er mer trafikkfarlig enn råkjøringen din :kjefte:

Hehe.. Vet ikke hvem som råkjører jeg, Du vet jo hvordan de blinker i motsetning til meg :fnise: Og jeg har da tydeligvis ikke blitt blinket på! :erter:

Skrevet

Er noen år siden jeg ble tatt i fotoboks, men da blinket det heftig rødt, sånn at jeg skvatt skikkelig.

Det er det jeg har hørt, men ei venninne ble tatt for et par måneder siden, og da hadde den blinket så forsiktig at hun var usikker.

Satser på at det går fint. Jeg har uansett ikke kjørt mye over :)

Gjest Silvermist
Skrevet

Hehe.. Vet ikke hvem som råkjører jeg, Du vet jo hvordan de blinker i motsetning til meg :fnise: Og jeg har da tydeligvis ikke blitt blinket på! :erter:

Mente du som i "man", det går litt fort i svingene her :ler:

Jepp, jeg har smertelig erfart denne grusomme blitzen i en mørk tunnel et par ganger for mye :sukk:

Skrevet

Hehe skjønner :) Tenkte: Hva i all verden vet du om min råkjøring? Den er da ikke så ille :sjenert: Hehe

Kanskje derfor de har byttet til disse diskre grønne lysene.. Det finner jeg ut av i løpet av noen uker tenker jeg ;)

Skrevet

Jeg har opplevd dette som passasjer, og det blinket mildt sagt sterkt. Naboen min ble tatt en mørk kveld om vinteren, og blinket hadde gitt en så kraftig refleksjon i snøen a han påstod at han holdt på å kjøre av veien :) si gjerne ifra om du får bot, så vet vi om det har endret seg :)

Skrevet

Skal si i fra :)

Kan selvfølgelig ha vært at lyset har reflektert.

Den fotoboksen som venninnen min ble tatt i, kom ikke med det røde monsterlyset. Men vi får bare se!

Kjørte jeg for fort så er det vel fortjent :sjenert:

Skrevet

Hvor mye over før de blinker? Har en jeg passerer hver dag til jobb, og jeg har syntes det har blinket litt, men virker mer som om det er gjennskinn fra bilene bak meg e.l. Har ligget rundt 40, som er fartsgrensa og kanskje litt over på speedometer og syntes det har blinka, men speedometere viser jo 10 feil, og jeg ligger da jo under. Så ja....

Gjest Silvermist
Skrevet

Hvor mye over før de blinker? Har en jeg passerer hver dag til jobb, og jeg har syntes det har blinket litt, men virker mer som om det er gjennskinn fra bilene bak meg e.l. Har ligget rundt 40, som er fartsgrensa og kanskje litt over på speedometer og syntes det har blinka, men speedometere viser jo 10 feil, og jeg ligger da jo under. Så ja....

Tro meg, du vet det når den blinker :blink:

Skrevet

Vi ble tatt av en fotoboks i en tunnell i sommer, og det blinket kraftig rødt. Tunnellen lyste opp, og de to bilene foran og bak kom til oss i når vi sto i fergekøen rett etter tunnellen og lurte på om det var vi som hadde kjørt for fort siden de var usikre på om det var de. Du er virkelig ikke i tvil når du blir tatt av en fotoboks!

Skrevet

Har du sjekket at speedometeret ditt viser 10 km/h feil? Viser ikke like mye feil på alle biler. Mitt har kun et avvik på 2-3 km/h.

Fotoboksen har også en liten margin. Trur den trekker av 10% eller noe.. Så man kan jo ligge litt over :)

Skrevet

Har du sjekket at speedometeret ditt viser 10 km/h feil? Viser ikke like mye feil på alle biler. Mitt har kun et avvik på 2-3 km/h.

Fotoboksen har også en liten margin. Trur den trekker av 10% eller noe.. Så man kan jo ligge litt over :)

Ifølge alle disse se hvor fort du kjører på motorveien målerne så...

Skrevet

Ifølge alle disse se hvor fort du kjører på motorveien målerne så...

Om feilen er 10 km/t i motorveifart er den neppe 10 km/t i 40!

Når det gjelder blinkeintensitet: Jeg er glad jeg bare var passasjer den gangen jeg "så lyset", for etter den umiddelbare antakelsen om at det foregikk atomprøvesprengning i Haugesund gikk det noen sekunder før jeg var i stand til å se veien igjen.

Skrevet

Kraftig rødt så man nesten kjører av veien! :kjefte:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...