Gå til innhold

Arbeidsavklaringspenger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei venninna mi søkte om avklaringspenger begynnelsen av august. Da hadde hun alt vært syk i over et år. Først nå er søknaden hennes behandlet er det noen som vet hvilket tidspunkt hun har krav på støtte fra og med??

Venninna kan vise til at hun har vært syk i hele perioden.

De på NAV snakker om at hun ikke før støtte fra før søknaden ble behandlet, det synes jeg høres rart ut. - For det er jo ikke venninna mi sin feil at de bruker lang tid på å behandle søknaden. Eller det vil si venninna mi har hatt flere sykehusopphold i en avgjørende periode da nav hadde kommet i gang med hennes søknad. I November og begynnelsen av Desember var min venninne mye på sykhus og det var vanskelig for henne og få deltatt på møter med nav. Pga sykehusopphold og sykdom i november og desember så var også venninna mi noe treg med å sende inn alle papirer som skattekort i denne perioden. Men hun har vært på flere møter med nav mens de behandlet søknaden.

Noen som vet hvilken dag hun har krav på støtte fra og med.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun får fra søknadsdatoen :) Jeg fikk etterbetalt over 20.000 når jeg fikk innviglet fordi jeg leverte søknaden to mnd før :)

Skrevet

Hun får fra søknadsdatoen :) Jeg fikk etterbetalt over 20.000 når jeg fikk innviglet fordi jeg leverte søknaden to mnd før :)

Det er jo ikke alle som har penger nok til å leve før man får støtten man har krav på...

Skrevet

Hmmm. Jeg var syk fra januar 2010 til august 2010 - jeg søkte ikke før 1 uke siden (da jeg fant uut hva jeg hadde krav på) - hvordan blir dette da?!?!

Skrevet

Det er jo ikke alle som har penger nok til å leve før man får støtten man har krav på...

Jeg svarte ikke på hva man gjør imellomtiden, men fra hvilket tidspunkt venninna til TS får AAP, noe som er fra og med søknadsdatoen. Ikke fra man blir syk eller fra man får innviglet, men fra man har søkt.

Forøvrig kan man søke sosialstønad om man ikke klarer seg mens man venter.

Skrevet

Hmmm. Jeg var syk fra januar 2010 til august 2010 - jeg søkte ikke før 1 uke siden (da jeg fant uut hva jeg hadde krav på) - hvordan blir dette da?!?!

Visst søknaden blir innviglet (som kan ta noen mnder) får du penger fra og med når du søkte, altså for en uke siden. Spiller ingen rolle om du har vært syk et halvt år eller ti år før det.

Skrevet

Visst søknaden blir innviglet (som kan ta noen mnder) får du penger fra og med når du søkte, altså for en uke siden. Spiller ingen rolle om du har vært syk et halvt år eller ti år før det.

Det er jo bare HELT fantastisk

Skrevet

Sarkasme? :P Vel, det er ikke Nav sin feil at du ikke søkte tidligere ;) Saksbehandlingen pleier forøvrig å ta tid, så om du ikke har noen mulighet til å forsørge deg vil jeg anbefale å søke om sosial stønad med en gang :)

Skrevet

Hvis du er sarkastisk, så må jeg si meg enig med anonym bruker over meg her, det ikke nav sin feil at du ikke søkte tidligere... :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...