Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg er ny her inne :)

Jeg har et spørsmål i forbindelse med at som det ser ut, flytter jeg - og sønnen min på 10 år - til Lørenskog i forbindelse med jobb. Vi har bodd endel år i Danmark og har vært glade for det, men nå vender vi snart "hjem" til Norge, i løpet av et lite år.

Derfor ville jeg høre, om det er noen som har erfaringer med hvordan det er å flytte med barn til et helt nytt sted? Han kommer jo til å savne hverdagen her, skolen, venner etc. Det er hans reaksjon jeg er mest redd for. Heldigvis kommer vi til å ha familie i nærheten - og faren til sønnen min kommer til å bo ca. en time vekk. Det regner jeg jo med blir et stort pluss for ham. Men er det noen som har noen gode råd?

En annen ting jeg lurer på er - hvordan er det å bo i Lørenskog? Er det noen steder som er bedre enn andre der i området? Hva med skoler (hvilke er gode), fritidstilbud for barn etc?

Håper noen har noen gode råd og tips!

- mamse

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg er ny her inne :)

Jeg har et spørsmål i forbindelse med at som det ser ut, flytter jeg - og sønnen min på 10 år - til Lørenskog i forbindelse med jobb. Vi har bodd endel år i Danmark og har vært glade for det, men nå vender vi snart "hjem" til Norge, i løpet av et lite år.

Derfor ville jeg høre, om det er noen som har erfaringer med hvordan det er å flytte med barn til et helt nytt sted? Han kommer jo til å savne hverdagen her, skolen, venner etc. Det er hans reaksjon jeg er mest redd for. Heldigvis kommer vi til å ha familie i nærheten - og faren til sønnen min kommer til å bo ca. en time vekk. Det regner jeg jo med blir et stort pluss for ham. Men er det noen som har noen gode råd?

En annen ting jeg lurer på er - hvordan er det å bo i Lørenskog? Er det noen steder som er bedre enn andre der i området? Hva med skoler (hvilke er gode), fritidstilbud for barn etc?

Håper noen har noen gode råd og tips!

- mamse

Flyttet selv til Lørenskog for noen år siden, og ungene byttet skole. Vi trives godt i kommunen :)

Når det gjelder skoler og fritidstilbud så anbefaler jeg deg å gå inn på kommunens hjemmesider for å se litt på de forskjellige. Det jeg kan si er at dessverre har ikke kommunen noen skolekretser, så man kan risikere å komme på en skole langt unna og dermed ikke ha samme venner i nabolaget og på skolen. Noe som skjedde oss :( Ungene går også på forskjellige skoler, noe som flere søsken her i området er nødt til. Ellers trives ungene mine kjempegodt på sine skoler.

Områdene på Lørenskog er vidt forskjellige. Fra nabolag med mye blokkbebyggelse til rekkehus- og villaområder. Har bodd 3 steder her selv, og vet hvor jeg trives best. Om du skal flytte hit ville jeg lagt mest vekt på kollektivtransporten fra det området du flytter til. For enkelte steder er det umulig å komme seg noe sted uten bil, og det vil også si at ungene alltid må kjøres.

Kulturtilbudet i kommunen er veldig godt, og det skjer noe hele tiden.

For barn og unge er det utallige aktiviteter de kan være med på. Alt innen sport finner du her, det er skateboardbaner innendørs, det er fritidsklubber, korps og kor. Altså alt mellom himmel og jord :)

Om du ønsker mer utfyllende info, så kan du gi beskjed så kan jeg sende deg en privat melding her. Men vil ikke legge ut for mye her da jeg helst ikke vil gjenkjennes ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...