Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Veit dere om jeg som er 2.års vernepleierstudent kan jobbe helgestilling som hjelpepleier? Er det noe vits i å søke liksom? Har bestått medikamentregning og sykdomslære. Hva er det en hjelpepleier kan spesifikt som ikke en vernepleier skal kunne? T

Skrevet

Jeg ville bare søkt om jeg var deg, og så se om du blir godtatt eller ikke. Kan jo også kontakte en evt. kontaktperson? :)

Skrevet

Du taper iallefall ingenting på å søke!

Kommer litt an på hvordan reglene er i din kommune. Men jeg søkte på et par stillinger for ei stund siden, den ene var ei hjelpepleierstilling (som jeg fikk) og den andre var ei assistent- stilling. Og da sa sjefen min at jeg ikke kunne søke på assistent- stillingen, pga. de har ikke lov til å gjøre om ei assistent stilling til hjelpepleierstilling...

Men når du går på 2. året på vernepleieren, vil jeg tro du har minst like mye kompentanse som en hjelpepleier. :)

Skrevet

De kan ikke ansette deg i en hjelpepleierstilling når du er vernepleierstudent. Men helgestillingene er som regel assistentstillinger. Du får i de fleste kommuner bedre lønn når du er vernepleier/sykepleierstudent.

Det er opp til virksomhetslederen om du får dele ut medisiner når du er student.

Skrevet

Om du er usikker er det bare å ta kontakt med de som har lyst ut stillingen, men jeg kan ikke se noen grunn til at du ikke kan søke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...