AnonymBruker Skrevet 15. desember 2010 #1 Skrevet 15. desember 2010 Hei! Veit dere om jeg som er 2.års vernepleierstudent kan jobbe helgestilling som hjelpepleier? Er det noe vits i å søke liksom? Har bestått medikamentregning og sykdomslære. Hva er det en hjelpepleier kan spesifikt som ikke en vernepleier skal kunne? T
M0niq Skrevet 15. desember 2010 #2 Skrevet 15. desember 2010 Jeg ville bare søkt om jeg var deg, og så se om du blir godtatt eller ikke. Kan jo også kontakte en evt. kontaktperson?
Sweetpea25 Skrevet 15. desember 2010 #3 Skrevet 15. desember 2010 Du taper iallefall ingenting på å søke! Kommer litt an på hvordan reglene er i din kommune. Men jeg søkte på et par stillinger for ei stund siden, den ene var ei hjelpepleierstilling (som jeg fikk) og den andre var ei assistent- stilling. Og da sa sjefen min at jeg ikke kunne søke på assistent- stillingen, pga. de har ikke lov til å gjøre om ei assistent stilling til hjelpepleierstilling... Men når du går på 2. året på vernepleieren, vil jeg tro du har minst like mye kompentanse som en hjelpepleier.
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2010 #4 Skrevet 16. desember 2010 De kan ikke ansette deg i en hjelpepleierstilling når du er vernepleierstudent. Men helgestillingene er som regel assistentstillinger. Du får i de fleste kommuner bedre lønn når du er vernepleier/sykepleierstudent. Det er opp til virksomhetslederen om du får dele ut medisiner når du er student.
Favole Skrevet 18. desember 2010 #5 Skrevet 18. desember 2010 Om du er usikker er det bare å ta kontakt med de som har lyst ut stillingen, men jeg kan ikke se noen grunn til at du ikke kan søke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå