Gå til innhold

Sukkulente i blomsteroppsats - hvordan vanne?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg har kjøpt en kjempefin blomsteroppsats på Obs. Oppi den er det en sukkulente - og en annen blomst som jeg ikke vet hva heter.... Hvordan i all verden skal jeg vanne den? Den andre blomsten har MANGE små blomster som er hvit, med ganske tykk og veldig grønne blad.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Planten med hvite blomster er sikkert en Ildtopp, og hverken den eller sukkulenten skal ikke ha mye vann :)

Skrevet

Planten med hvite blomster er sikkert en Ildtopp, og hverken den eller sukkulenten skal ikke ha mye vann :)

Ja, det er en ildtopp :) Måtte google :) Har du noen formening om hvordan jeg skal vanne oppsatsen?

Skrevet

Når de begynner å få skrukkete blader er det på tide å vanne litt. Hvis ildtoppens blomster begynner å henge kan du vanne litt i den del av dekorasjonen :)

Skrevet

det kan godt gå ca 2 uker mellom hver gang du vanner ildtoppen, det er en type sukkulent det også, så den trenger ikke mye vann :) den andre sukkulenten trenger vann sjeldnere enn dette, men det vil du se på sukkulenten når den trenger vann.. og det er ingen fare om du feks. vanner den bittelitt annenhver uke feks, bare ikke hell på mye vann for da vil den råtne :)

håper du får det til og lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...